VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBA
Telšių rajono savivaldybės administracijai 2018-08- Nr. 4S-
Žemaitės g. 14 Į 2018-06-06 Nr. R7-1184
LT-87133 Telšiai 2018-07-19 Nr. R7-1511
PIRKIMŲ VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu, įvertino Telšių rajono savivaldybės administracijos (toliau – Perkančioji organizacija) pateiktus dokumentus, susijusius su vykdomu viešuoju pirkimu.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti pasiūlymą) data
|
„Pramonės parko steigimo ir susijusių paslaugų pirkimas“, Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CVP IS) skelbtas 2018 m. balandžio 24 d., pirkimo
Nr. 372963 (toliau – Pirkimas).
|
Pirkimo būdas
|
Supaprastintas atviras konkursas
|
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros) pirkimo sutarties vertė, su PVM/be PVM
|
30 000,00 EUR be PVM
|
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija
|
-
|
Pirkimo vykdymo teisinis pagrindas (pirkimui taikomo įstatymo, supaprastintų pirkimų taisyklių redakcija)
|
Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (redakcija nuo 2017-07-01) (toliau – Įstatymas).
|
Vertinimo apimtys/etapas
|
Dalinis vertinimas / Pirkimo procedūrų vertinimas po vokų atplėšimo procedūros, bet iki Pirkimo pabaigos
|
Dėl pirkimo vyksta teismo procesas (nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas)
|
-
|
II dalis. Vertinimo metu nustatyti pažeidimai
-
|
Įstatymo 47 straipsnio 1 dalis[1] ir 17 straipsnio 1 dalis[2]
|
Pirkimo sąlygų, patvirtintų Perkančiosios organizacijos viešųjų pirkimų komisijos (toliau – Komisija) 2018-04-17 posėdžio protokolu Nr. A5-134, 3.10 punkto lentelės 1 punkte nustatytas tiekėjų kvalifikacijos reikalavimas, kad „Per pastaruosius 3 metus arba per laiką nuo tiekėjo įregistravimo dienos (jeigu tiekėjas vykdė veiklą mažiau nei 3 finansinius metus) tiekėjas dalyvavo įgyvendinant ar dalyvauja įgyvendinant bent vieną valstybės svarbos ekonominį projektą steigti ar vystyti pramonės parką <...>“. Reikalavimo atitikčiai patvirtinti tiekėjai turėjo pateikti Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo, kuriuo projektas yra pripažįstamas valstybei svarbiu ekonominiu projektu, kopiją ir pažymą apie projekto įgyvendinimo eigą.
Tarnyba nustatė, kad per pastaruosius 3 metus buvo priimtas tik vienas Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimas dėl panašaus pobūdžio projekto pripažinimo valstybei svarbiu ekonominiu projektu – 2015 m. gruodžio 23 d. nutarimas Nr. 1411 „Dėl projektų grupės „Vismaliukų investicinės inovacijų zonos (VIZI) infrastruktūros parengimas teritorijos sukūrimui ir plėtrai. I etapas“ ir „Vismaliukų investicinės inovacijų zonos (VIZI) infrastruktūros parengimas teritorijos sukūrimui ir plėtrai. II etapas“ pripažinimo valstybei svarbiu ekonominiu projektu“. Vilniaus miesto savivaldybės tarybos sprendimu 2018 balandžio 11 d. Vismaliukų investicinei inovacijų zonai suteiktas pramonės parko statusas bei naujas vardas – Vilniaus miesto inovacijų pramonės parkas, kurio operatoriumi paskirtas VšĮ Šiaurės miestelio technologijų parkas.
Atsižvelgiant į nurodytas aplinkybes pasiūlymą Pirkimui galėjo pateikti tik vienas tiekėjas. Tai pasitvirtino pasiūlymų pateikimo metu – CVP IS prie Pirkimo prisijungė 6 tiekėjai, tačiau pasiūlymą pateikė vienintelis VšĮ Šiaurės miestelio technologijų parkas (Komisijos 2018-05-09 posėdžio protokolas Nr. A5-185).
Tokiu būdu, Perkančioji organizacija, įtvirtindama Pirkimo sąlygose tokį tiekėjų kvalifikacijos reikalavimą, dirbtinai apribojo konkurenciją ir tuo pažeidė Įstatymo 47 straipsnio 1 dalies nuostatą, neužtikrino Įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje nustatytų lygiateisiškumo, nediskriminavimo ir skaidrumo principų laikymosi.
|
-
|
Įstatymo 47 straipsnio 1 dalis[3] ir 17 straipsnio 1 dalis[4]
|
Pirkimo sąlygų 3.10 punkto lentelės 3 punkte nustatytas tiekėjų kvalifikacijos reikalavimas, kad „Tiekėjas paslaugų teikimui privalo pasiūlyti kvalifikuotų ir patyrusių specialistų komandą, susidedančią iš ne mažiau nei 6 specialistų. Tam tikras specialistas gali būti skiriamas tik vienai pozicijai <...>“ (toliau išvardijami išsilavinimo, patirties ir kompetencijos reikalavimai kiekvienam iš 6 įvairių sričių specialistų). Pažymėtina, kad į 1 – 4 pozicijas ir į 5 – 6 pozicijas nustatytas analogiškas reikalavimas išsilavinimui, t. y. 1 – 4 pozicijose turėti ne žemesnį nei aukštąjį universitetinį arba jam prilyginamą ekonomikos, verslo administravimo ar vadybos srities išsilavinimą, o 5 – 6 pozicijose turėti ne žemesnį nei aukštąjį universitetinį arba jam prilygintą teisinį išsilavinimą.
Perkančiosios organizacijos keliamas reikalavimas tiekėjams siūlyti konkretų specialistų skaičių, nurodant, kad vienas specialistas gali pretenduoti tik į vieną poziciją yra perteklinis ir ribojantis tiekėjų galimybes dalyvauti Pirkime. Tiekėjai, siekdami tapti konkurencingais ir rinkai pasiūlyti palankesnes nei kiti kainas, gali sutelkti dėmesį į savo išteklių kompetencijų ugdymą ir parengti specialistus, kurie atitiktų kelias kompetencijas. Perkančiosios organizacijos turėtų įvardyti tik reikalaujamas kompetencijas, nenurodant specialistų skaičiaus ir neapribojant jų galimybės dalyvauti keliose pozicijose. Šiuos sprendimus turi priimti tiekėjai, kurie teikdami pasiūlymus viešuosiuose pirkimuose ir siekdami juos laimėti, parinks reikiamus išteklius ir jų skaičių, kad optimaliomis sąnaudomis galėtų įvykdyti pirkimų sąlygas.
Tokiu būdu, Perkančioji organizacija, įtvirtindama Pirkimo sąlygose tokį tiekėjų kvalifikacijos reikalavimą, dirbtinai apribojo konkurenciją ir tuo pažeidė Įstatymo 47 straipsnio 1 dalies nuostatą, neužtikrino Įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje nustatyto proporcingumo principo laikymosi.
|
III dalis Pastabos, į kurias perkančioji organizacija turėtų atsižvelgti vykdydama kitus pirkimus
IV dalis. SPRENDIMAS
Tarnyba, atsižvelgdama į nustatytus Įstatymo pažeidimus, nurodytus šios vertinimo išvados II dalyje, vadovaudamasi Įstatymo 95 straipsnio 2 dalies 5 punktu, įpareigoja Perkančiąją organizaciją nutraukti Pirkimo procedūras ir pateikti tai patvirtinančius dokumentus.
Vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo 5 ir 17 straipsniais, nesutikę su Tarnybos sprendimu, Jūs galite jį apskųsti teismui šio įstatymo nustatyta tvarka.
[1] „Perkančiosios organizacijos nustatyti kandidatų ar dalyvių kvalifikacijos reikalavimai negali dirbtinai riboti konkurencijos <...>“;
[2] „Perkančioji organizacija užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo <...> proporcingumo, skaidrumo principų“;
Komentarai
0 komentarų
Komentarai prie šio straipsnio nėra leidžiami