išvada2018 (67)
VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBA
PRIEŽIŪROS SKYRIUS
PIRKIMŲ VERTINIMO IŠVADA
2018 m. birželio d. Nr. 4S-
Vilnius
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu, įvertino Mažeikių Kalnėnų pagrindinės mokyklos (toliau – Perkančioji organizacija) pateiktus dokumentus, susijusius su vykdytu viešuoju pirkimu.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti pasiūlymą) data |
„Saulės elektrinės įrengimo pirkimas“, Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CVP IS) skelbtas 2018 m. sausio 25 d., pirkimo Nr. 363678 (toliau – Pirkimas). |
Pirkimo būdas |
Mažos vertės pirkimas (skelbiama apklausa) |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros) pirkimo sutarties vertė, su PVM/be PVM |
98 615,00 EUR su PVM / 81 500,00 EUR be PVM |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija |
- |
Pirkimo vykdymo teisinis pagrindas (pirkimui taikomo įstatymo, supaprastintų pirkimų taisyklių redakcija) |
Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (redakcija nuo 2017-07-01) (toliau – Įstatymas). Mažos vertės pirkimų tvarkos aprašas, patvirtintas Tarnybos direktoriaus 2017-06-28 įsakymu Nr. 1S-97 „Dėl Mažos vertės pirkimų tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Aprašas). |
Vertinimo apimtys/etapas |
Dalinis vertinimas / Pirkimo procedūrų vertinimas po pirkimo pabaigos, nesudarius sutarties. |
Dėl pirkimo vyksta teismo procesas (nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas) |
- |
II dalis. Vertinimo metu nustatyti pažeidimai
III dalis Pastabos, į kurias perkančioji organizacija turėtų atsižvelgti vykdydama kitus pirkimus
|
Sąlygų 106 punkto 2 lentelėje (eil. Nr. 4) nustatytas tiekėjų kvalifikacijos reikalavimas, kad „Tiekėjas yra siūlomos saulės elektrinės įrangos (modulių ir konverterių) gamintojas arba gamintojos atstovas, turintis teisę vykdyti siūlomų saulės jėgainių įrengimo darbus, garantinį aptarnavimą ir priežiūrą“. Tarnyba pastebi, kad toks reikalavimas turėtų būti nustatomas tik tuomet, kai yra būtinas ir proporcingas pirkimo objektui, yra reikalingas užtikrinti tinkamą sutarties vykdymą ir įvertinus, ar tokio reikalavimo nustatymas neribos tiekėjų konkurencijos. Reikalavimas nėra kvalifikacinis. Jei pirkimo vykdytojas gali pagrįsti reikalavimo būtinumą, tuomet jį gali kelti kaip pirkimo dokumentų reikalavimą arba kaip pirkimo sutarties vykdymo sąlygą. |
|
Sąlygų 21 punkte nustatyta, kad pasiūlymas turi būti pateiktas iki skelbime apie pirkimą nurodyto termino. Skelbime apie Pirkimą nustatytas pasiūlymų pateikimo terminas 2018-02-02 10:00 val., kuris buvo pratęstas iki 2018-02-21 10:00 val. ir 2018-02-23 10:00 val., skelbiant klaidų ištaisymo skelbimus, kaip numatyta Įstatymo 36 straipsnio 6 dalyje. Komisija, išnagrinėjusi tiekėjo pretenziją (2018 m. vasario 9 d. posėdžio protokolas Nr. V5-10) nutarė pratęsti pasiūlymų pateikimo terminą iki 2018 m. vasario 15 d. 10:00 val. Tiekėjai apie tai buvo informuoti CVP IS priemonėmis (2018-02-09 pranešimas 5906272), tačiau šiuo atveju klaidų ištaisymo skelbimas paskelbtas nebuvo. |
|
Sąlygų 122 punkte nustatyta, kad Pirkimo sutarties įvykdymas turi būti užtikrintas Lietuvos Respublikoje ar užsienyje registruoto banko ar kredito unijos garantija, kurios vertė 5 proc. nuo tiekėjo pasiūlyme nurodytos bendros Pirkimo sutarties kainos, tuo tarpu Sąlygų 3 priedo (Rangos darbų sutarties projektas) 14.1 punkte nustatyta, kad Pirkimo sutarties vykdymas užtikrinamas banko garantija arba draudimo bendrovės laidavimu, garantijos (laidavimo) suma turi būti ne mažesnė kaip 10 proc. sutarties vertės su PVM. Tai neužtikrina Aprašo 21.3.2 punkto reikalavimo, kad pirkimo dokumentai turi būti tikslūs, aiškūs, be dviprasmybių, laikymosi. |
IV dalis. SPRENDIMAS
Tarnyba, atsižvelgdama į nustatytus Įstatymo nuostatų pažeidimus, nurodytus šios vertinimo išvados II dalyje, vadovaudamasi Įstatymo 95 straipsnio 2 dalies 5 punktu, įpareigoja Perkančiąją organizaciją:
1. panaikinti Komisijos sprendimą dėl pasiūlymų atmetimo ir Pirkimo procedūrų nutraukimo (Komisijos 2018 m. gegužės 10 d. posėdžio protokolas Nr. V5-24) ir atnaujinti Pirkimo procedūras;
2. pakartotinai vertinti tiekėjų pasiūlymus, atsižvelgiant į nustatytus Įstatymo pažeidimus;
3. raštu informuoti Tarnybą apie įpareigojimo įvykdymą ir pateikti tai patvirtinančius dokumentus.
Vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo 5 ir 17 straipsniais, nesutikę su Tarnybos sprendimu, Jūs galite jį apskųsti teismui šio įstatymo nustatyta tvarka.
[1] „Perkančioji organizacija užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi <...> skaidrumo principų“;
Komentarai
0 komentarų
Komentarai prie šio straipsnio nėra leidžiami