išvada2018 (63)
VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBA
KONTROLĖS SKYRIUS
PIRKIMŲ VERTINIMO IŠVADA
2018 m. sausio d. Nr. 4S-
Vilnius
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu, įvertino Telšių rajono savivaldybės administracijos pateiktus dokumentus, susijusius su vykdomu viešuoju pirkimu.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti pasiūlymą) data |
„Projekto „Žemaitijos istorinio-religinio kelio sklaida e. rinkodaros priemonėmis“ elektroninės reklamos ir turinio rinkodaros paslaugos“, (2017-06-27 skelbtas Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CPV IS), pirkimo Nr. 189528)) (toliau – Pirkimas). |
Pirkimo būdas |
Supaprastintas atviras konkursas. |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros) pirkimo sutarties vertė, su PVM/be PVM |
173 209,79 Eur be PVM, 209 583,85 Eur su PVM. |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija |
Projektas Nr. 05.4.1 – LVPA-K-808-01-0022 „Žemaitijos istorinio-religinio kelio sklaida e. rinkodaros priemonėmis“ Įgyvendinančioji institucija: VšĮ Lietuvos verslo paramos agentūra (toliau – LVPA). Pirkimo dokumentų išankstinę patikrą atliko LVPA. |
Pirkimo vykdymo teisinis pagrindas (pirkimui taikomo įstatymo, supaprastintų pirkimų taisyklių redakcija) |
Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (redakcija nuo 2017-01-01 iki 2017-06-30) (toliau – Įstatymas), Telšių rajono savivaldybės administracijos supaprastintų viešųjų pirkimų taisyklės, patvirtintos Telšių rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2015 m. vasario 13 d. įsakymu Nr. A1-213 (su vėlesniais pakeitimais) (toliau – Taisyklės). |
Vertinimo apimtys/etapas |
Išsamus vertinimas / Pirkimo procedūrų vertinimas iki sutarties sudarymo. |
Dėl pirkimo vyksta teismo procesas (nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas) |
– |
II dalis. Vertinimo metu nustatyti pažeidimai
III dalis. Pastabos, į kurias Perkančioji organizacija turėtų atsižvelgti vykdydama kitus pirkimus
|
|
Perkančioji organizacija 2017-10-04 CVP IS pranešimu Nr. 5580656 gavo dalyvio pretenziją. Komisija 2017-10-05 posėdyje (protokolo Nr. A5-292) nutarė, kad pretenzijoje tiekėjo išreikštas prašymas pateikti „detalius ir motyvuotus bei pagrįstus pasiūlymo techninės dalies vertinimo rezultatų paaiškinimus“ nėra laikytinas pretenzija ir bus nagrinėjamas atskirai. Perkančioji organizacija 2017-10-05 (CVP IS pranešimas Nr. 5583822) tiekėjui išsiuntė atsakymą į pretenziją, kuriame nurodyta, kad prašymas pateikti pasiūlymo techninės dalies vertinimo rezultatų paaiškinimus bus nagrinėjamas atskirai, tiekėjo pretenziją nuspręsta atmesti, tęsti Pirkimo procedūras. Pasiūlymų techninės dalies įvertinimas (su nurodytais balais, bet be jų skyrimo motyvų) pretenziją pateikusiam dalyviui išsiųstas tik 2017-10-19 (CVP IS pranešimas Nr. 5621414). Tarnyba primena, kad pretenzija pati savaime nėra savitikslė. Šiuo atveju, pretenziją tiekėjas pateikė, nes nesutiko su Komisijos atliktu pasiūlymo techninės dalies vertinimu ir siekė gauti vertinimo rezultatų paaiškinimus. Jų nepateikdama Perkančioji organizacija apsunkino tiekėjo galimybes ginti savo teisėtus interesus. |
IV dalis. SPRENDIMAS
Tarnyba, atsižvelgdama į nustatytus Įstatymo nuostatų pažeidimus, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 95 straipsnio 2 dalies 5 punktu, įpareigoja Perkančiąją organizaciją:
1. Nutraukti Pirkimo procedūras;
2. Raštu informuoti Tarnybą apie įpareigojimo įvykdymą ir pateikti tai patvirtinančius dokumentus.
Vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo 5 ir 17 straipsniais, nesutikę su Tarnybos sprendimu, Jūs galite jį apskųsti teismui šio įstatymo nustatyta tvarka.
[1] „Perkančioji organizacija, išskyrus šio straipsnio 5 ir 6 dalyse nurodytus atvejus, supaprastintus pirkimus atlieka pagal pasitvirtintas taisykles, kurias ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo jų patvirtinimo paskelbia šio įstatymo 86 straipsnyje nustatyta tvarka Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje ir savo tinklalapyje, jeigu toks yra, taip pat sudaro kitas galimybes tiekėjams susipažinti su šiomis taisyklėmis“.
[2] „Pirkimo dokumentai turi būti tikslūs, aiškūs, be dviprasmybių, kad tiekėjai galėtų pateikti pasiūlymus, o perkančioji organizacija nupirkti tai, ko reikia“.
[3] „Perkančioji organizacija užtikrina, kad atliekant pirkimo procedūras ir nustatant laimėtoją būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo ir skaidrumo principų“.
[4] „Pirkimų tikslas – vadovaujantis šio įstatymo reikalavimais sudaryti pirkimo sutartį, leidžiančią įsigyti perkančiajai organizacijai (atlikti pirkimą įgaliojusiai perkančiajai organizacijai) ar tretiesiems asmenims reikalingų prekių, paslaugų ar darbų, racionaliai naudojant tam skirtas lėšas“.
[5] Remiantis turimais duomenimis, viena iš vienuolikos Komisijos narių – K. L. yra VšĮ Žemaitijos turizmo informacijos centro direktorė, kita Komisijos narė – G. L. – Perkančiosios organizacijos Administracijos Teisės ir administravimo skyriaus vyriausioji kompiuterinio tinklo specialistė.
[6] „Perkančioji organizacija privalo išnagrinėti pretenziją ir priimti motyvuotą sprendimą ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo pretenzijos gavimo dienos, o apie priimtą sprendimą ne vėliau kaip kitą darbo dieną raštu pranešti pretenziją pateikusiam tiekėjui, suinteresuotiems kandidatams ir suinteresuotiems dalyviams, taip pat juos informuoti apie anksčiau praneštų pirkimo procedūros terminų pasikeitimą“.
Komentarai
0 komentarų
Komentarai prie šio straipsnio nėra leidžiami