išvada2018 (46)
VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBA
Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybai prie Socialinės ir darbo ministerijos Konstitucijos pr. 12 LT-09308 Vilnius Faks. (8 5) 272 3641 El. p. info@sodra.lt Papildomai el. p. jovita.jankunaite@sodra.lt | 2018-10-04 Į 2018-09-06 | Nr. 4S-1317 Nr. (7.98E)I-5317 |
PIRKIMŲ VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu, įvertino dokumentus, susijusius su Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės ir darbo ministerijos (toliau – SODRA) vykdomu viešuoju pirkimu.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti pasiūlymą) data | „Eksploatuojamos apdraustųjų, išmokų gavėjų ir draudėjų informavimo ir konsultavimo interaktyvių elektroninių paslaugų sistemos veikimo stebėjimo, priežiūros ir modifikavimo paslaugų pirkimas“ (Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje skelbtas 2018-04-10, pirkimo Nr. 375403) (toliau – Pirkimas). |
Pirkimo būdas | Atviras konkursas. |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros) pirkimo sutarties vertė, su PVM/be PVM | 2 027 340,00 Eur su PVM 1 675 487,60 Eur be PVM. |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija | – |
Pirkimo vykdymo teisinis pagrindas (pirkimui taikomo įstatymo, supaprastintų pirkimų taisyklių redakcija) | Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (redakcija nuo 2018-01-01) (toliau – Įstatymas). |
Vertinimo apimtys/etapas | Dalinis vertinimas dėl kvalifikacinių reikalavimų / Pirkimo procedūrų vertinimas iki sutarties sudarymo procedūros. |
Dėl pirkimo vyksta teismo procesas (nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas) | – |
II dalis. Vertinimo metu nustatyti pažeidimai
VPĮ 17 straipsnio 1 dalis[1], 2 dalies 1 punktas[2], 47 straipsnio 1 dalis[3], 47 straipsnio 7 dalis[4] | |
Pirkimo sąlygos patvirtintos Pirkimo komisijos 2018-04-06 posėdžio protokolu Nr. ŪV-10-57.
Tarnyba konstatuoja, kad:
Atsižvelgdama į išdėstytą, Tarnyba daro išvadą, kad aukščiau aprašyti tiekėjų kvalifikacijos reikalavimai yra pertekliniai, neproporcingi Pirkimo objektui ir dirbtinai ribojantys konkurenciją, pažeidžia Įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje nustatytus nediskriminavimo, proporcingumo ir skaidrumo principus, bei Įstatymo 47 straipsnio 1 dalies reikalavimą, kad kvalifikacijos reikalavimai negali dirbtinai riboti konkurencijos, turi būti proporcingi ir susiję su pirkimo objektu, Įstatymo 47 straipsnio 7 dalies nuostatas ir neužtikrino viešųjų pirkimų tikslo siekimo. |
III dalis. Pastabos, į kurias Perkančioji organizacija turėtų atsižvelgti vykdydama kitus pirkimus
– | |
|
IV dalis. SPRENDIMAS
Tarnyba, atsižvelgdama į šios išvados II dalyje nustatytus Įstatymo 17 straipsnio 1 dalies, 2 dalies 1 punkto, 47 straipsnio 1 dalies pažeidimus, vadovaudamasi Įstatymo 95 straipsnio 2 dalies 5 punktu, įpareigoja SODRĄ:
1. nutraukti Pirkimo procedūras;
2. raštu informuoti Tarnybą apie įpareigojimo įvykdymą ir pateikti tai patvirtinančius dokumentus.
Vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo 5 ir 17 straipsniais, nesutikę su Tarnybos sprendimu, Jūs galite jį apskųsti teismui šio įstatymo nustatyta tvarka.
Direktorė
[1] „Perkančioji organizacija užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų“.
[2] „Perkančioji organizacija turi siekti, kad: 1) prekėms, paslaugoms ar darbams įsigyti skirtos lėšos būtų naudojamos racionaliai“.
[3] „<...> Perkančiosios organizacijos nustatyti kandidatų ar dalyvių kvalifikacijos reikalavimai negali dirbtinai riboti konkurencijos, turi būti proporcingi ir susiję su pirkimo objektu, tikslūs ir aiškūs <...>“.
[4] „Tiekėjo kvalifikacijos reikalavimai nustatomi pagal Viešųjų pirkimų tarnybos patvirtintą tiekėjo kvalifikacijos reikalavimų nustatymo metodiką“.
Komentarai
0 komentarų
Komentarai prie šio straipsnio nėra leidžiami