išvada2018 (43)
VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBA
KONTROLĖS SKYRIUS
PIRKIMŲ VERTINIMO IŠVADA
2018 m. kovo 23 d. Nr. 4S-457
Vilnius
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu, įvertino Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos ir Raseinių rajono savivaldybės administracijos (toliau – Perkančioji organizacija) pateiktus dokumentus, susijusius su viešaisiais pirkimais.
Pirkimas Nr. 1
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti pasiūlymą) data | „Ariogalos sen. Paliepių k. Tujų g. (1PA1) kapitalinis remontas su projektavimu, Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CVP IS) Nr. 321445, 2017-03-22 kvietimai pateikti pasiūlymus (toliau – Pirkimas Nr. 1). |
Pirkimo būdas | Mažos vertės pirkimas apklausos būdu. |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros) pirkimo sutarties vertė, su PVM/be PVM | Planuojama vertė 30000,00 Eur su PVM, pirkimo sutarties vertė – 25607,00 Eur su PVM. |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija | - |
Pirkimo vykdymo teisinis pagrindas (pirkimui taikomo įstatymo, supaprastintų pirkimų taisyklių redakcija) | Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (redakcija nuo 2017-01-01) (toliau – Įstatymas), Raseinių rajono savivaldybės administracijos supaprastintų viešųjų pirkimų taisyklės, patvirtintos Perkančiosios organizacijos direktoriaus 2015-10-15 įsakymu Nr. A1-865 (toliau – Taisyklės). |
Vertinimo apimtys/etapas | Išsamus vertinimas / Pirkimų procedūrų vertinimas po sutarčių sudarymo. |
Dėl pirkimo vyksta teismo procesas (nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas) | - |
II dalis. Vertinimo metu nustatyti pažeidimai
Įstatymo 92 straipsnio 3 dalies 4 punkto[1], Įstatymo 3 straipsnio 1 dalis[2], Įstatymo 3 straipsnio 2 dalis[3]. | |
Pirkimo Nr. 1 būdas (mažos vertės pirkimas CVP IS priemonėmis, apklausa raštu) nurodytas 2017-03-21 Pirkimo Nr. 1 paraiškoje, pagal Perkančiosios organizacijos 2017 metų viešųjų pirkimų plano, patvirtinto Perkančiosios organizacijos direktoriaus 2017-03-14 įsakymu Nr. A1-241, duomenis. Taisyklių 49.2 punkte nustatyta, kad „perkančioji organizacija apie mažos vertės pirkimus gali neskelbti, jei rinkoje yra žinomi Tiekėjai, kurie gali atlikti ar pateikti reikalingas prekes, paslaugas ar darbus. Skelbiame tik tada, jei rinkoje nežinome mums reikalingų prekių, paslaugų ar darbų Tiekėjų“. Atsižvelgiant į Įstatymo 92 straipsnio 3 dalies 4 punkto nuostatas bei Įstatymo 3 straipsnyje nustatytus principus, perkančioji organizacija negali numatyti, kad ji apie mažos vertės pirkimus neskelbs visais atvejais, kai žinomi tiekėjai, ir galimybe neskelbti gali naudotis tik pagrįstais atvejais, išlaikydama viešųjų pirkimų principus, visų pirma − skaidrumo. Perkančioji organizacija, nesuteikė galimybės statybos darbų rinkos visiems dalyviams dalyvauti Pirkime Nr. 1. Sprendimas vykdyti apklausą eliminuojant kitus potencialius rinkos dalyvius, suteikia pagrindo spręsti apie Perkančiosios organizacijos interesą dirbtinai nesudaryti sąlygų tiekėjų konkurencijai, nors statybų veikla užsiimančių tiekėjų rinkoje yra pakankamai daug. Tuo neužtikrinami Įstatymo 3 straipsnio 1 dalyje įtvirtinti skaidrumo ir lygiateisiškumo principai, o nesant tiekėjų varžymosi neužtikrinamas racionalus lėšų panaudojimas. | |
Įstatymo 85 straipsnio 2 dalis[4], Taisyklių 55.3 ir 55.4 punktai[5], Įstatymo 3 straipsnio 1 dalis[6], Įstatymo 3 straipsnio 2 dalis[7]. | |
Pirkimų Nr. 1 sąlygos 2017-03-21 patvirtintos Perkančiosios organizacijos direktoriaus pavaduotojo (toliau – Pirkimo Nr. 1 sąlygos). Perkančioji organizacija su Pirkimu Nr.1 susijusiuose dokumentuose (pirkimo sąlygose, kvietime) nenurodė darbų kiekių (pvz., remontuojamos gatvės ilgis, plotis), jokių Pirkimo Nr. 1 objektui keliamų specialiųjų reikalavimų (nepateikta techninė specifikacija), nepateikta užduotis techninio projekto parengimui. Nurodymas tik darbų pavadinimo ir vietovės yra nepakankamas ir neskaidrus. Tai lemia neracionalų biudžeto lėšų naudojimą, nes nepateikti duomenys, susiję su pirkimo objektu, pagal kuriuos būtų galima apskaičiuoti ekonomiškai pagrįstas darbų kainas. | |
Įstatymo 3 straipsnio 1 dalis[8]. | |
Pirkimą Nr. 1 vykdė Pirkimų organizatorius V.B., paskirtas Perkančiosios organizacijos direktoriaus 2016-10-25 įsakymu Nr. A1-1054, (toliau – Pirkimo organizatorius). Pateikta Pirkimo organizatoriaus parengta Mažos vertės pirkimo pažyma (2017-03-29) (toliau – Pažyma). Pažymoje nurodyta, kad buvo kreiptasi į 4 tiekėjus (UAB „Helanas“, UAB „Panemunės kelias“, AB „Kauno tiltai“ ir VĮ „Automagistralė“) dėl pasiūlymų pateikimo, gauti visų 4 tiekėjų pasiūlymai. Tarnyba, susipažinusi su Pirkimo Nr. 1 procedūrų informacija CVP IS (audito seka) nustatė, kad kvietimus tiekėjams 2017-03-22 (pranešimai Nr. 5052772, 5052774, 5052775, 5052778) išsiuntė, 2017-03-29 vokų su pasiūlymais atplėšimą vykdė, 2017-03-29 peržiūrėjo visų 4 tiekėjų pasiūlymų informaciją ir dokumentus ne Pirkimo organizatorius, o kitas Perkančiosios organizacijos pirkimų organizatorius D.B., kuris Perkančiosios organizacijos direktoriaus 2016-10-25 įsakymu Nr. A1-1054, paskirtas vykdyti pirkimus, vykdomus iš „<...> Savivaldybės ir ES fondų numatytų lėšų, išskyrus techninių projektų, jų ekspertizių, rangos darbų bei jų vykdymo priežiūros pirkimus“. Tarnyba konstatuoja, kad Perkančioji organizacija pažeidė Įstatymo 3 straipsnio 1 dalyje įtvirtintą skaidrumo principą, nes Pirkimo organizatorius nevykdė Pirkimo Nr.1 procedūrų, o jas vykdė asmuo, kuris neturėjo teisės jų vykdyti. |
III dalis Pastabos, į kurias perkančioji organizacija turėtų atsižvelgti vykdydama kitus pirkimus
Pirkimas Nr. 2 ir Pirkimas Nr. 3
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti pasiūlymą) data | „Paliepių sen. Vietinės reikšmės kelio (7v103) dalies per Galkaičių ir Ardiškių k. (Lakštučių g. II etapas) kapitalinis remontas“, CVP IS Nr. 326230, 2017-04-14 kvietimai pateikti pasiūlymus (toliau – Pirkimas Nr. 2); „Paliepių sen. Vietinės reikšmės kelio (7v103) dalies nuo krašto kelio 196 iki Lakštučių k.(Lakštučių g. III etapas) kapitalinis remontas“, CVP IS Nr. 331776, 2017-05-22 kvietimai pateikti pasiūlymus (toliau – Pirkimas Nr. 3). |
Pirkimo būdas | Mažos vertės pirkimai apklausos būdu. |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros) pirkimo sutarties vertė, su PVM/be PVM | Pirkimo Nr. 2 planuojama vertė 140000,00 Eur su PVM, Pirkimo Nr. 2 sutarties vertė – 136950,99 Eur su PVM. Pirkimo Nr. 3 planuojama vertė 110000,00 Eur su PVM, Pirkimo Nr. 3 sutarties vertė – 106215,00 Eur su PVM. |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija | - |
Pirkimo vykdymo teisinis pagrindas (pirkimui taikomo įstatymo, supaprastintų pirkimų taisyklių redakcija) | Įstatymas, Taisyklės. |
Vertinimo apimtys/etapas | Išsamus vertinimas / Pirkimų procedūrų vertinimas po sutarčių sudarymo. |
Dėl pirkimo vyksta teismo procesas (nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas) | - |
II dalis. Vertinimo metu nustatyti pažeidimai
1. | Įstatymo 92 straipsnio 3 dalies 4 punkto[9], Įstatymo 3 straipsnio 1 dalis[10], Įstatymo 3 straipsnio 2 dalis[11]. |
Pirkimo Nr. 2 būdas (mažos vertės pirkimas CVP IS priemonėmis, apklausa raštu) nurodytas 2017-04-14 Pirkimo Nr. 2 paraiškoje, Pirkimo Nr. 3 būdas (mažos vertės pirkimas CVP IS priemonėmis, apklausa raštu) nurodytas 2017-05-22 Pirkimo Nr. 3 paraiškoje, pagal Perkančiosios organizacijos 2017 metų viešųjų pirkimų plano, patvirtinto Perkančiosios organizacijos direktoriaus 2017-03-14 įsakymu Nr. A1-241, duomenis. Taisyklių 49.2 punkte nustatyta, kad „perkančioji organizacija apie mažos vertės pirkimus gali neskelbti, jei rinkoje yra žinomi Tiekėjai, kurie gali atlikti ar pateikti reikalingas prekes, paslaugas ar darbus. Skelbiame tik tada, jei rinkoje nežinome mums reikalingų prekių, paslaugų ar darbų Tiekėjų“. Atsižvelgiant į Įstatymo 92 straipsnio 3 dalies 4 punkto nuostatas bei Įstatymo 3 straipsnyje nustatytus principus, perkančioji organizacija negali numatyti, kad ji apie mažos vertės pirkimus neskelbs visais atvejais, kai žinomi tiekėjai, ir galimybe neskelbti gali naudotis tik pagrįstais atvejais, išlaikydama viešųjų pirkimų principus, visų pirma − skaidrumo. Perkančioji organizacija, nesuteikė galimybės statybos darbų rinkos visiems dalyviams dalyvauti Pirkime Nr. 2 ir Pirkime Nr. 3. Sprendimai vykdyti apklausą eliminuojant kitus potencialius rinkos dalyvius, suteikia pagrindo spręsti apie Perkančiosios organizacijos interesą dirbtinai nesudaryti sąlygų tiekėjų konkurencijai, nors statybų veikla užsiimančių tiekėjų rinkoje yra pakankamai daug. Tuo neužtikrinami Įstatymo 3 straipsnio 1 dalyje įtvirtinti skaidrumo ir lygiateisiškumo principai, o nesant tiekėjų varžymosi neužtikrinamas racionalus lėšų panaudojimas. | |
2. | Įstatymo 9 straipsnio 3 dalies[12] nuostatas, Įstatymo 9 straipsnio 4 dalies[13] nuostatas, Įstatymo 85 straipsnio 2 dalies[14] nuostatas, Įstatymo 3 straipsnio 1 dalis[15], Įstatymo 3 straipsnio 2 dalis[16]. |
Pažymėtina, kad Pirkimo Nr. 2 ir Pirkimo Nr. 3 darbai numatyti viename objekte – vietinės reikšmės kelyje (7v103). Pirkimo Nr. 2 ir Pirkimo Nr. 3 bendra planuojama vertė 250000,00 Eur su PVM. Tokiu būdu, Perkančioji organizacija Pirkimą Nr. 2 ir Pirkimą Nr. 3 turėjo planuoti atlikti atsižvelgdama į bendrą vertę ir pasirinkti kitą pirkimo būdą. Tarnyba konstatuoja, kad Perkančiosios organizacijos Pirkimo Nr. 2 ir Pirkimo Nr. 3 pasirinkti pirkimo būdai (mažos vertės pirkimas apklausos būdu) yra neteisėti ir tuo Perkančioji organizacija pažeidė: - Įstatymo 9 straipsnio 3 dalies ir 4 dalies nuostatas, nes „Numatomo viešojo pirkimo vertės skaičiavimo metodikos“, patvirtintos Tarnybos direktoriaus 2003-02-26 įsakymu Nr. 1S-26 „Dėl prekių ir paslaugų viešojo pirkimo vertės nustatymo metodikos patvirtinimo“ (toliau – Vertės skaičiavimo metodika) 3 punkte nustatyta, kad „Numatomo pirkimo vertė (toliau tekste – pirkimo vertė) yra perkančiosios organizacijos numatomų sudaryti pirkimo–pardavimo sutarčių (toliau tekste – pirkimo sutarčių) vertė, skaičiuojama imant visą mokėtiną sumą be pridėtinės vertės mokesčio, įskaitant visas pirkimo sutarčių pasirinkimo ir pratęsimo galimybes. Pirkimo vertė skaičiuojama pirkimo pradžiai, kuri nustatoma vadovaujantis Viešųjų pirkimų įstatymo 7 straipsnio 1 dalimi<...>“, 23 punkte nustatyta, kad „darbų pirkimo vertė yra visų dėl to paties objekto sudaromų pirkimo sutarčių, nesvarbu per kokį laikotarpį jos bus sudaromos (pavyzdžiui, darbai vykdomi etapais), verčių suma“; - Įstatymo 85 straipsnio 2 dalies nuostatas, nes Taisyklių 49.1 punkte nustatyta, kad „tiekėjų apklausos būdu gali būti vykdomas tik mažos vertės pirkimas (Įstatymo 2 straipsnio 15 dalis[17]); - Įstatymo 3 straipsnio 1 dalyje įtvirtintus lygiateisiškumo ir skaidrumo principus, nes Pirkimų Nr. 2 ir Nr. 3 nepaskelbė Įstatymo nustatyta tvarka, nesudarė galimybių visiems suinteresuotiems tiekėjams pateikti pasiūlymus ir neužtikrino Įstatymo 3 straipsnio 2 dalyje[18] nustatyto pirkimų tikslo siekimo. | |
3. | Įstatymo 85 straipsnio 2 dalis[19], Taisyklių 63 ir 16.4 punktai[20], Įstatymo 3 straipsnio 1 dalis[21]. |
Pirkimo Nr. 2 sąlygos patvirtintos Viešųjų pirkimų komisijos 2017-04-19 posėdžio protokolu Nr. 93 (toliau – Pirkimo Nr. 2 sąlygos). Pirkimo Nr. 3 sąlygos patvirtintos Viešųjų pirkimų komisijos 2017-05-18 posėdžio protokolu Nr. 113 (toliau – Pirkimo Nr. 3 sąlygos). Pirkimo Nr. 2 sąlygų 3 priede (Darbų kiekiai) ir Pirkimo Nr. 3 sąlygų 3 priede (Darbų sąrašas) pateikti darbų kiekiai (žiniaraščiai). Tačiau Perkančioji organizacija pirkimų dokumentuose nepareikalavo, kad tiekėjai pasiūlymuose nurodytų visų darbų įkainius (pateiktų užpildytus 3 priedus). Atsižvelgiant į tai, kad numatytas atsiskaitymas už atliktus darbus per kalendorinį mėnesį, tai neužtikrina skaidrumo principo laikymosi. Pasiūlymuose Pirkimui Nr. 3 visi tiekėjai nepateikė užpildyto priedo „Darbų sąrašas“. Tačiau Pirkimo Nr. 3 pagrindu Perkančiosios organizacijos sudarytoje sutartyje su AB „Kauno tiltai“ pateiktas priedas „Lokalinė sąmata“ (kurios nebuvo tiekėjo pasiūlyme). | |
Įstatymo 16 straipsnio 1 dalis[22] ir 3 dalis[23], Įstatymo 3 straipsnio 1 dalis[24]. | |
Viešojo pirkimo komisija, sudaryta Perkančiosios organizacijos direktoriaus 2016-12-19 įsakymu Nr. A1-1254 (toliau – Įsakymas), (toliau – Komisija) 2017-04-19 posėdyje (protokolas Nr. 93) priėmė sprendimą – kviesti tiekėjus pateikti pasiūlymus Pirkimui Nr. 2: UAB „Panemunės kelias“, UAB „Helanas“ ir St. Pakarklio individualią įmonę. Komisijos sekretorė D.B. 2017-04-19 CVP IS priemonėmis pakvietė šiuos tiekėjus dalyvauti Pirkime Nr. 2. Be to, 2017-04-21 Komisijos sekretorė D.B. dalyvauti Pirkime Nr. 2 CVP IS priemonėmis pakvietė ir AB „Kauno tiltai“. Tai prieštarauja Perkančiosios organizacijos Viešųjų pirkimų komisijos darbo reglamento, patvirtinto Perkančiosios organizacijos direktoriaus 2015-10-15 įsakymu Nr. A1-867, (toliau – Komisijos darbo reglamentas) 7.4 punkto nuostatoms, kad „Komisija <...> vykdant supaprastintą pirkimą, apie kurį Savivaldybės administracija pagal Viešųjų pirkimų įstatymą ir pasitvirtintas taisykles gali neskelbti, išrenka tiekėjus ir pakviečia juos dalyvauti pirkime“. Tarnyba konstatuoja, kad Perkančioji organizacija pažeidė Įstatymo 3 straipsnio 1 dalyje įtvirtintą skaidrumo principą, nes sprendimą pakviesti tiekėją AB „Kauno tiltai“ priėmė ne Komisija, Reglamente nustatyta tvarka, o vienas asmuo. | |
Įstatymo 3 straipsnio 1 dalis[25]. | |
Pirkimą Nr. 3 vykdė Komisija. Perkančiosios organizacijos direktorius 2017-05-15 įsakymu Nr. A1-500, pakeitė sudarytą Komisijos sudėtį, nuo 2017-05-15 iki 2017-05-28 vietoje Komisijos sekretorės D.B, paskirdamas Komisijos sekretorę D.M. Tarnyba nustatė, kad: (1) 2017-05-22 CVP IS kvietimus tiekėjams (pranešimai Nr. 5233634, 5233636, 5233641) išsiuntė asmuo D.B.; (2) pagal Pirkimo Nr. 3 procedūrų informaciją CVP IS (audito seka), 2017-05-26 asmuo D.B. (kuris tuo metu nebuvo Komisijos sudėtyje) peržiūrėjo tiekėjų (AB „Kauno tiltai“, UAB „Panemunės kelias“, UAB „Helanas“) pasiūlymų informaciją ir dokumentus. Tarnyba konstatuoja, kad Perkančioji organizacija pažeidė Įstatymo 3 straipsnio 1 dalyje įtvirtintą skaidrumo principą, nes tiekėjų pasiūlymus nagrinėjo asmuo, kuris neturėjo teisės tai daryti tuo metu. |
III dalis Pastabos, į kurias perkančioji organizacija turėtų atsižvelgti vykdydama kitus pirkimus
Pirkimas Nr. 4 ir Pirkimas Nr. 5
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti pasiūlymą) data | „Raseinių m. (Gintaro g. skersgatvis) Nr. 10(11R110) kapitalinis remontas su projektavimu“, CVP IS Nr. 326237, 2017-04-19 kvietimai pateikti pasiūlymus (toliau – Pirkimas Nr. 4); „Raseinių m. Jazminų g. (11R29) kapitalinis remontas su projektavimu“, CVP IS Nr. 326235, 2017-04-19 kvietimai pateikti pasiūlymus (toliau – Pirkimas Nr. 5). |
Pirkimo būdas | Mažos vertės pirkimai apklausos būdu. |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros) pirkimo sutarties vertė, su PVM/be PVM | Pirkimo Nr. 4 planuojama vertė – 22000,00 Eur su PVM, o pirkimo sutarties vertė – 20020,00 Eur su PVM. Pirkimo Nr. 5 planuojama vertė – 90000,00 Eur su PVM, o pirkimo sutarties vertė – 75050,00 Eur su PVM. |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija | - |
Pirkimo vykdymo teisinis pagrindas (pirkimui taikomo įstatymo, supaprastintų pirkimų taisyklių redakcija) | Įstatymas, Taisyklės. |
Vertinimo apimtys/etapas | Išsamus vertinimas / Pirkimų procedūrų vertinimas po sutarčių sudarymo. |
Dėl pirkimo vyksta teismo procesas (nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas) | - |
II dalis. Vertinimo metu nustatyti pažeidimai
1. | Įstatymo 92 straipsnio 3 dalies 4 punkto[26], Įstatymo 3 straipsnio 1 dalis[27], Įstatymo 3 straipsnio 2 dalis[28]. |
Pirkimo Nr. 4 būdas (mažos vertės pirkimas CVP IS priemonėmis, apklausa raštu) nurodytas 2017-04-14 Pirkimo Nr. 4 paraiškoje, o Pirkimo Nr. 5 – 2017-04-14 Pirkimo Nr. 5 paraiškoje. Taisyklių 49.2 punkte nustatyta, kad „perkančioji organizacija apie mažos vertės pirkimus gali neskelbti, jei rinkoje yra žinomi Tiekėjai, kurie gali atlikti ar pateikti reikalingas prekes, paslaugas ar darbus. Skelbiame tik tada, jei rinkoje nežinome mums reikalingų prekių, paslaugų ar darbų Tiekėjų“. Atsižvelgiant į Įstatymo 92 straipsnio 3 dalies 4 punkto nuostatas bei Įstatymo 3 straipsnyje nustatytus principus, perkančioji organizacija negali numatyti, kad ji apie mažos vertės pirkimus neskelbs visais atvejais, kai žinomi tiekėjai, ir galimybe neskelbti gali naudotis tik pagrįstais atvejais, išlaikydama viešųjų pirkimų principus, visų pirma − skaidrumo. Perkančioji organizacija, nesuteikė galimybės statybos darbų rinkos visiems dalyviams dalyvauti Pirkime Nr. 4. Ir Pirkime Nr. 5. Sprendimas vykdyti apklausą eliminuojant kitus potencialius rinkos dalyvius, suteikia pagrindo spręsti apie Perkančiosios organizacijos interesą dirbtinai nesudaryti sąlygų tiekėjų konkurencijai, nors statybų veikla užsiimančių tiekėjų rinkoje yra pakankamai daug. Tuo neužtikrinami Įstatymo 3 straipsnio 1 dalyje įtvirtinti skaidrumo ir lygiateisiškumo principai, o nesant tiekėjų varžymosi neužtikrinamas racionalus lėšų panaudojimas. | |
2. | Įstatymo 85 straipsnio 2 dalis[29], Taisyklių 55.3 ir 55.4 punktai[30], Įstatymo 3 straipsnio 1 dalis[31], Įstatymo 3 straipsnio 2 dalis[32]. |
Pirkimo Nr. 4 sąlygos patvirtintos Viešųjų pirkimų komisijos 2017-04-19 posėdžio protokolu Nr. 90 (toliau – Pirkimo Nr. 4 sąlygos), Pirkimo Nr. 5 sąlygos patvirtintos Viešųjų pirkimų komisijos 2017-04-19 posėdžio protokolu Nr. 91 (toliau – Pirkimo Nr. 5 sąlygos). Perkančioji organizacija su Pirkimu Nr.4 ir Pirkimu Nr. 5 susijusiuose dokumentuose (Pirkimo sąlygose, kvietimuose) nenurodė darbų kiekių (pvz., remontuojamos gatvės ilgis, plotis), jokių pirkimo objektui keliamų specialiųjų reikalavimų (nepateikta techninė specifikacija), nepateikta užduotis techninio projekto parengimui. Nurodymas tik darbų pavadinimo ir vietovės yra nepakankamas ir neskaidrus. Tai lemia neracionalų biudžeto lėšų naudojimą, nes nepateikti duomenys, susiję su pirkimo objektu, pagal kuriuos būtų galima apskaičiuoti ekonomiškai pagrįstas darbų kainas. |
III dalis Pastabos, į kurias perkančioji organizacija turėtų atsižvelgti vykdydama kitus pirkimus
1. | Įstatymo 7 straipsnio 1 dalis[33]. |
Paraiškoje Pirkimui Nr. 4 (2017-04-14) nurodyta, kad „neplanuotas, nereguliarus pirkimas“ ir neįtrauktas į 2017 m. pirkimų planą. Įvykdžius Pirkimo Nr. 4 procedūras, laimėtojas buvo nustatytas 2017-04-26 (Viešojo pirkimo komisijos posėdžio protokolas Nr. 104), Pirkimo Nr. 4 sutartis sudaryta – 2017-04-27, numatytas įvykdymo terminas 2017-08-04, o Perkančiosios organizacijos 2017 m. viešųjų pirkimų planas patikslintas, įrašant Pirkimą Nr. 4, tik 2017-08-16 (Perkančiosios organizacijos direktoriaus įsakymas Nr. A1-850). Tai neužtikrina Įstatymo nuostatų, kad Perkančioji organizacija privalo rengti ir tvirtinti planuojamus atlikti einamaisiais biudžetiniais metais viešųjų pirkimų planus, o prireikus juos tikslinti, laikymosi. |
Pirkimas Nr. 6
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti pasiūlymą) data | „Raseinių sen. Gruzdiškės k. Laukų g. (8gr7) kapitalinis remontas su projektavimu“, CVP IS Nr. 321394, 2017-03-22 kvietimai pateikti pasiūlymus (toliau – Pirkimas Nr. 6).
|
Pirkimo būdas | Mažos vertės pirkimas apklausos būdu. |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros) pirkimo sutarties vertė, su PVM/be PVM | Pirkimo Nr. 6 planuojama vertė 35000,00 Eur su PVM, pirkimo sutarties vertė – 38355,00 Eur su PVM. |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija | - |
Pirkimo vykdymo teisinis pagrindas (pirkimui taikomo įstatymo, supaprastintų pirkimų taisyklių redakcija) | Įstatymas, Taisyklės. |
Vertinimo apimtys/etapas | Išsamus vertinimas / Pirkimų procedūrų vertinimas po sutarčių sudarymo. |
Dėl pirkimo vyksta teismo procesas (nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas) | - |
II dalis. Vertinimo metu nustatyti pažeidimai
1. | Įstatymo 92 straipsnio 3 dalies 4 punkto[34], Įstatymo 3 straipsnio 1 dalis[35], Įstatymo 3 straipsnio 2 dalis[36]. | |
Pirkimo Nr.6 būdas (mažos vertės pirkimas CVP IS priemonėmis, apklausa raštu) nurodytas 2017-03-21 Pirkimo Nr. 6 paraiškoje, pagal Perkančiosios organizacijos 2017 metų viešųjų pirkimų plano, patvirtinto Perkančiosios organizacijos direktoriaus 2017-03-14 įsakymu Nr. A1-241, duomenis. Taisyklių 49.2 punkte nustatyta, kad „perkančioji organizacija apie mažos vertės pirkimus gali neskelbti, jei rinkoje yra žinomi Tiekėjai, kurie gali atlikti ar pateikti reikalingas prekes, paslaugas ar darbus. Skelbiame tik tada, jei rinkoje nežinome mums reikalingų prekių, paslaugų ar darbų Tiekėjų“. Atsižvelgiant į Įstatymo 92 straipsnio 3 dalies 4 punkto nuostatas bei Įstatymo 3 straipsnyje nustatytus principus, perkančioji organizacija negali numatyti, kad ji apie mažos vertės pirkimus neskelbs visais atvejais, kai žinomi tiekėjai, ir galimybe neskelbti gali naudotis tik pagrįstais atvejais, išlaikydama viešųjų pirkimų principus, visų pirma − skaidrumo. Perkančioji organizacija, nesuteikė galimybės statybos darbų rinkos visiems dalyviams dalyvauti Pirkime Nr. 6. Sprendimas vykdyti apklausą eliminuojant kitus potencialius rinkos dalyvius, suteikia pagrindo spręsti apie Perkančiosios organizacijos interesą dirbtinai nesudaryti sąlygų tiekėjų konkurencijai, nors statybų veikla užsiimančių tiekėjų rinkoje yra pakankamai daug. Tuo neužtikrinami Įstatymo 3 straipsnio 1 dalyje įtvirtinti skaidrumo ir lygiateisiškumo principai, o nesant tiekėjų varžymosi neužtikrinamas racionalus lėšų panaudojimas. | ||
2. | Įstatymo 85 straipsnio 2 dalis[37], Taisyklių 55.3 ir 55.4 punktai[38], Įstatymo 3 straipsnio 1 dalis[39], Įstatymo 3 straipsnio 2 dalis[40]. | |
Pirkimų Nr. 6 sąlygos 2017-03-21 patvirtintos Perkančiosios organizacijos direktoriaus pavaduotojo (toliau – Pirkimo Nr. 6 sąlygos). Perkančioji organizacija su Pirkimu Nr. 6 susijusiuose dokumentuose (pirkimo sąlygose, kvietime) nenurodė darbų kiekių (pvz., remontuojamos gatvės ilgis, plotis), jokių pirkimo objektui keliamų specialiųjų reikalavimų (nepateikta techninė specifikacija), nepateikta užduotis techninio projekto parengimui. Nurodymas tik darbų pavadinimo ir vietovės yra nepakankamas ir neskaidrus. Tai lemia neracionalų biudžeto lėšų naudojimą, nes nepateikti duomenys, susiję su pirkimo objektu, pagal kuriuos būtų galima apskaičiuoti ekonomiškai pagrįstas darbų kainas. | ||
3. | Įstatymo 3 straipsnio 1 dalis[41]. | |
Pirkimą Nr. 6 vykdė Pirkimų organizatorius V.B., paskirtas Perkančiosios organizacijos direktoriaus 2016-10-25 įsakymu Nr. A1-1054, (toliau – Pirkimo organizatorius). Pateikta Pirkimo organizatoriaus parengta Mažos vertės pirkimo pažyma (2017-03-29) (toliau – Pažyma). Pažymoje nurodyta, kad buvo kreiptasi į 4 tiekėjus (UAB „Helanas“, UAB „Panemunės kelias“, AB „Kauno tiltai“ ir VĮ „Automagistralė“) dėl pasiūlymų pateikimo, gauti visų 4 tiekėjų pasiūlymai. Tarnyba, susipažinusi su Pirkimo Nr. 6 procedūrų informacija CVP IS (audito seka) nustatė, kad kvietimus tiekėjams 2017-03-22 (pranešimai Nr. 5051882, 5051884, 5051891, 5051896) išsiuntė, 2017-03-29 vokų su pasiūlymais atplėšimą vykdė, 2017-03-29 peržiūrėjo tiekėjų pasiūlymų informaciją ir dokumentus ne Pirkimo organizatorius, o kitas Perkančiosios organizacijos pirkimų organizatorius D.B., kuris Perkančiosios organizacijos direktoriaus 2016-10-25 įsakymu Nr. A1-1054, paskirtas vykdyti pirkimus, vykdomus iš „<...> Savivaldybės ir ES fondų numatytų lėšų, išskyrus techninių projektų, jų ekspertizių, rangos darbų bei jų vykdymo priežiūros pirkimus“. Tarnyba konstatuoja, kad Perkančioji organizacija pažeidė Įstatymo 3 straipsnio 1 dalyje įtvirtintą skaidrumo principą, nes Pirkimo organizatorius nevykdė Pirkimo Nr. 6 procedūrų, o jas vykdė asmuo, kuris neturėjo teisės jų vykdyti. | ||
4. | Įstatymo 85 straipsnio 2 dalis[42], Taisyklių 62 punktas[43], Įstatymo 3 straipsnio 1 dalis[44], Įstatymo 3 straipsnio 2 dalis[45]. | |
Pirkimo Nr. 6 paraiškoje (2017-03-21) nurodyta planuojama Pirkimo Nr. 6 vertė – 35000,00 Eur su PVM. Pagal Pažymos duomenis visų tiekėjų pasiūlytos kainos viršijo Perkančiosios organizacijos suplanuotas lėšas. Tačiau Perkančioji organizacija nesvarstė per didelių tiekėjų pasiūlymų kainų, tinkamiausiu pripažino tiekėją VĮ „Automagistralė“ (pasiūliusią 38355,00 Eur su PVM) ir su ja sudarė Pirkimo Nr. 6 sutartį (2017-03-29 Statybos rangos sutartis Nr. KF-23/SR-269). Pažymėtina, kad Pirkimo Nr. 6 sąlygų 8.5.3 punkte nustatyta, kad „Pirkimo organizatorius atmeta pasiūlymą, jeigu: <...> visų dalyvių, kurių pasiūlymai neatmesti dėl kitų priežasčių, buvo pasiūlytos per didelės, Perkančiajai organizacijai nepriimtinos kainos“. Pirkimo organizatorius pasiūlymus įvertino ne pagal Pirkimo Nr. 6 sąlygų reikalavimus, pažeisdamas skaidrumo principą ir neužtikrindamas pirkimo tikslo siekimo. |
III dalis Pastabos, į kurias perkančioji organizacija turėtų atsižvelgti vykdydama kitus pirkimus
1. | |
Pirkimas Nr. 7
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti pasiūlymą) data | „Viduklės sen. Viduklės mstl. P. Cvirkos g. (10VD9) kapitalinis remontas su projektavimu“, CVP IS Nr. 321412, 2017-03-22 kvietimai pateikti pasiūlymus (toliau – Pirkimas Nr. 7). |
Pirkimo būdas | Mažos vertės pirkimas apklausos raštu būdu. |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros) pirkimo sutarties vertė, su PVM/be PVM | Pirkimo Nr. 7 planuojama vertė 80000,00 Eur su PVM, pirkimo sutarties vertė – 62880,00 Eur su PVM. |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija | - |
Pirkimo vykdymo teisinis pagrindas (pirkimui taikomo įstatymo, supaprastintų pirkimų taisyklių redakcija) | Įstatymas, Taisyklės. |
Vertinimo apimtys/etapas | Išsamus vertinimas / Pirkimų procedūrų vertinimas po sutarčių sudarymo. |
Dėl pirkimo vyksta teismo procesas (nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas) | - |
II dalis. Vertinimo metu nustatyti pažeidimai
1. | Įstatymo 92 straipsnio 3 dalies 4 punkto[46], Įstatymo 3 straipsnio 1 dalis[47], Įstatymo 3 straipsnio 2 dalis[48]. |
Pirkimo Nr. 7 būdas (mažos vertės pirkimas CVP IS priemonėmis, apklausa raštu) nurodytas 2017-03-21 Pirkimo Nr. 7 paraiškoje, pagal Perkančiosios organizacijos 2017 metų viešųjų pirkimų plano, patvirtinto Perkančiosios organizacijos direktoriaus 2017-03-14 įsakymu Nr. A1-241, duomenis. Taisyklių 49.2 punkte nustatyta, kad „perkančioji organizacija apie mažos vertės pirkimus gali neskelbti, jei rinkoje yra žinomi Tiekėjai, kurie gali atlikti ar pateikti reikalingas prekes, paslaugas ar darbus. Skelbiame tik tada, jei rinkoje nežinome mums reikalingų prekių, paslaugų ar darbų Tiekėjų“. Atsižvelgiant į Įstatymo 92 straipsnio 3 dalies 4 punkto nuostatas bei Įstatymo 3 straipsnyje nustatytus principus, perkančioji organizacija negali numatyti, kad ji apie mažos vertės pirkimus neskelbs visais atvejais, kai žinomi tiekėjai, ir galimybe neskelbti gali naudotis tik pagrįstais atvejais, išlaikydama viešųjų pirkimų principus, visų pirma − skaidrumo. Perkančioji organizacija, nesuteikė galimybės statybos darbų rinkos visiems dalyviams dalyvauti Pirkime Nr. 7. Sprendimas vykdyti apklausą eliminuojant kitus potencialius rinkos dalyvius, suteikia pagrindo spręsti apie Perkančiosios organizacijos interesą dirbtinai nesudaryti sąlygų tiekėjų konkurencijai, nors statybų veikla užsiimančių tiekėjų rinkoje yra pakankamai daug. Tuo neužtikrinami Įstatymo 3 straipsnio 1 dalyje įtvirtinti skaidrumo ir lygiateisiškumo principai, o nesant tiekėjų varžymosi neužtikrinamas racionalus lėšų panaudojimas. | |
2. | Įstatymo 85 straipsnio 2 dalis[49], Taisyklių 55.3 ir 55.4 punktai[50], Įstatymo 3 straipsnio 1 dalis[51], Įstatymo 3 straipsnio 2 dalis[52]. |
Pirkimo Nr. 7 sąlygos patvirtintos Viešųjų pirkimų komisijos 2017-03-21 posėdžio protokolu Nr. 46 (toliau – Pirkimo Nr. 7 sąlygos). Perkančioji organizacija su Pirkimu Nr. 7 susijusiuose dokumentuose (pirkimo sąlygose, kvietime) nenurodė darbų kiekių (pvz., remontuojamos gatvės ilgis, plotis), jokių pirkimo objektui keliamų specialiųjų reikalavimų (nepateikta techninė specifikacija), nepateikta užduotis techninio projekto parengimui. Nurodymas tik darbų pavadinimo ir vietovės yra nepakankamas ir neskaidrus. Tai lemia neracionalų biudžeto lėšų naudojimą, nes nepateikti duomenys, susiję su pirkimo objektu, pagal kuriuos būtų galima apskaičiuoti ekonomiškai pagrįstas darbų kainas. |
III dalis Pastabos, į kurias perkančioji organizacija turėtų atsižvelgti vykdydama kitus pirkimus
Pirkimas Nr. 8
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti pasiūlymą) data | „Viduklės sen. Virgainių k. Pramonės g. pagrindų (10v14) kapitalinis remontas su projektavimu“, CVP IS Nr. 331784, 2017-05-22 kvietimai pateikti pasiūlymus (toliau – Pirkimas Nr. 8). |
Pirkimo būdas | Mažos vertės pirkimas apklausos būdu. |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros) pirkimo sutarties vertė, su PVM/be PVM | Pirkimo Nr. 8 planuojama vertė 137500,00 Eur su PVM, pirkimo sutarties vertė – 132070,00 Eur su PVM. |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija | - |
Pirkimo vykdymo teisinis pagrindas (pirkimui taikomo įstatymo, supaprastintų pirkimų taisyklių redakcija) | Įstatymas, Taisyklės. |
Vertinimo apimtys/etapas | Išsamus vertinimas / Pirkimų procedūrų vertinimas po sutarčių sudarymo. |
Dėl pirkimo vyksta teismo procesas (nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas) | - |
II dalis. Vertinimo metu nustatyti pažeidimai
1. | Įstatymo 92 straipsnio 3 dalies 4 punkto[53], Įstatymo 3 straipsnio 1 dalis[54], Įstatymo 3 straipsnio 2 dalis[55]. |
Pirkimo Nr. 8 būdas (mažos vertės pirkimas CVP IS priemonėmis, apklausa raštu) nurodytas 2017-05-22 Pirkimo Nr. 8 paraiškoje, pagal Perkančiosios organizacijos 2017 metų viešųjų pirkimų plano, patvirtinto Perkančiosios organizacijos direktoriaus 2017-03-14 įsakymu Nr. A1-241, duomenis. Taisyklių 49.2 punkte nustatyta, kad „perkančioji organizacija apie mažos vertės pirkimus gali neskelbti, jei rinkoje yra žinomi Tiekėjai, kurie gali atlikti ar pateikti reikalingas prekes, paslaugas ar darbus. Skelbiame tik tada, jei rinkoje nežinome mums reikalingų prekių, paslaugų ar darbų Tiekėjų“. Atsižvelgiant į Įstatymo 92 straipsnio 3 dalies 4 punkto nuostatas bei Įstatymo 3 straipsnyje nustatytus principus, perkančioji organizacija negali numatyti, kad ji apie mažos vertės pirkimus neskelbs visais atvejais, kai žinomi tiekėjai, ir galimybe neskelbti gali naudotis tik pagrįstais atvejais, išlaikydama viešųjų pirkimų principus, visų pirma − skaidrumo. Perkančioji organizacija, nesuteikė galimybės statybos darbų rinkos visiems dalyviams dalyvauti Pirkime Nr. 8. Sprendimas vykdyti apklausą eliminuojant kitus potencialius rinkos dalyvius, suteikia pagrindo spręsti apie Perkančiosios organizacijos interesą dirbtinai nesudaryti sąlygų tiekėjų konkurencijai, nors statybų veikla užsiimančių tiekėjų rinkoje yra pakankamai daug. Tuo neužtikrinami Įstatymo 3 straipsnio 1 dalyje įtvirtinti skaidrumo ir lygiateisiškumo principai, o nesant tiekėjų varžymosi neužtikrinamas racionalus lėšų panaudojimas. | |
2. | Įstatymo 85 straipsnio 2 dalis[56], Taisyklių 55.3 ir 55.4 punktai[57], Įstatymo 3 straipsnio 1 dalis[58], Įstatymo 3 straipsnio 2 dalis[59]. |
Pirkimo Nr. 8 sąlygos patvirtintos Viešųjų pirkimų komisijos 2017-05-18 posėdžio protokolu Nr. 113 (toliau – Pirkimo Nr. 8 sąlygos). Perkančioji organizacija su Pirkimu Nr. 8 susijusiuose dokumentuose (pirkimo sąlygose, kvietime) nenurodė darbų kiekių (pvz., remontuojamos gatvės ilgis, plotis), jokių pirkimo objektui keliamų specialiųjų reikalavimų (nepateikta techninė specifikacija), nepateikta užduotis techninio projekto parengimui. Nurodymas tik darbų pavadinimo ir vietovės yra nepakankamas ir neskaidrus. Tai lemia neracionalų biudžeto lėšų naudojimą, nes nepateikti duomenys, susiję su pirkimo objektu, pagal kuriuos būtų galima apskaičiuoti ekonomiškai pagrįstas darbų kainas. | |
3. | Įstatymo 3 straipsnio 1 dalis[60]. |
Pirkimą Nr. 8 vykdė viešojo pirkimo komisija, sudaryta Perkančiosios organizacijos direktoriaus 2016-12-19 įsakymu Nr. A1-1254 (toliau – Įsakymas), (toliau – Komisija). Perkančiosios organizacijos direktorius 2017-05-15 įsakymu Nr. A1-500, pakeitė Įsakymu sudarytos Komisijos sudėtį, nuo 2017-05-15 iki 2017-05-28 vietoje Komisijos sekretorės D.B, paskirdamas Komisijos sekretorę D.M. Tarnyba, susipažinusi su Pirkimo Nr. 8 procedūrų informacija CVP IS (audito seka) nustatė, kad 2017-05-22 kvietimus tiekėjams dalyvauti Pirkime Nr. 8 (CVP IS Nr. 5233743, 5233747, 5233753) išsiuntė ir 2017-05-26 peržiūrėjo tiekėjų (AB „Kauno tiltai“, UAB „Panemunės kelias“, UAB „Helanas“) pasiūlymų informaciją bei dokumentus asmuo D.B. (kuris nebuvo Komisijos sudėtyje). Tarnyba konstatuoja, kad Perkančioji organizacija pažeidė Įstatymo 3 straipsnio 1 dalyje įtvirtintą skaidrumo principą, nes Pirkimo Nr. 8 procedūras vykdė ir tiekėjų pasiūlymus nagrinėjo asmuo, kuris neturėjo teisės tai daryti tuo metu. |
III dalis Pastabos, į kurias perkančioji organizacija turėtų atsižvelgti vykdydama kitus pirkimus
1. | |
Pirkimas Nr. 9
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti pasiūlymą) data | „Raseinių rajono Paliepių sen. Slabados k.v. melioracijos griovių Ūsupis ir Ū-2 bei Sujainių k.v. melioracijos griovių U-1-3, Nr. 1, Nr. 2 ir A-1-2-2 remonto darbai su techninio darbo projekto parengimo paslauga“, CVP IS Nr. 337971, 2017-06-21 kvietimai pateikti pasiūlymus (toliau – Pirkimas Nr. 9). |
Pirkimo būdas | Mažos vertės pirkimas apklausos raštu būdu |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros) pirkimo sutarties vertė, su PVM/be PVM | Pirkimo Nr. 9 planuojama vertė 145000,00 Eur su PVM (nurodyta 2017-06-20 Pirkimo Nr. 9 paraiškoje), o 2017 m. viešųjų pirkimų plane, patvirtintame Perkančiosios organizacijos direktoriaus 2017-06-14 įsakymu Nr. A1-635, – 130000 Eur su PVM. Pirkimo Nr. 9 sutarties vertė – 144987,97 Eur su PVM. |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija | |
Pirkimo vykdymo teisinis pagrindas (pirkimui taikomo įstatymo, supaprastintų pirkimų taisyklių redakcija) | Įstatymas, Taisyklės. |
Vertinimo apimtys/etapas | Išsamus vertinimas / Pirkimų procedūrų vertinimas po sutarčių sudarymo. |
Dėl pirkimo vyksta teismo procesas (nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas) | - |
II dalis. Vertinimo metu nustatyti pažeidimai
1. | Įstatymo 92 straipsnio 3 dalies 4 punkto[61], Įstatymo 3 straipsnio 1 dalis[62], Įstatymo 3 straipsnio 2 dalis[63]. |
Pirkimo Nr. 9 būdas (mažos vertės pirkimas CVP IS priemonėmis, apklausa raštu) nurodytas 2017-06-20 Pirkimo Nr. 9 paraiškoje, pagal Perkančiosios organizacijos 2017 metų viešųjų pirkimų plano, patvirtinto Perkančiosios organizacijos direktoriaus 2017-06-14 įsakymu Nr. A1-635, (toliau – 2017 m. pirkimų planas) duomenis. Taisyklių 49.2 punkte nustatyta, kad „perkančioji organizacija apie mažos vertės pirkimus gali neskelbti, jei rinkoje yra žinomi Tiekėjai, kurie gali atlikti ar pateikti reikalingas prekes, paslaugas ar darbus. Skelbiame tik tada, jei rinkoje nežinome mums reikalingų prekių, paslaugų ar darbų Tiekėjų“. Atsižvelgiant į Įstatymo 92 straipsnio 3 dalies 4 punkto nuostatas bei Įstatymo 3 straipsnyje nustatytus principus, perkančioji organizacija negali numatyti, kad ji apie mažos vertės pirkimus neskelbs visais atvejais, kai žinomi tiekėjai, ir galimybe neskelbti gali naudotis tik pagrįstais atvejais, išlaikydama viešųjų pirkimų principus, visų pirma − skaidrumo. Perkančioji organizacija, nesuteikė galimybės statybos darbų rinkos visiems dalyviams dalyvauti Pirkime Nr. 9. Sprendimas vykdyti apklausą eliminuojant kitus potencialius rinkos dalyvius, suteikia pagrindo spręsti apie Perkančiosios organizacijos interesą dirbtinai nesudaryti sąlygų tiekėjų konkurencijai, nors statybų veikla užsiimančių tiekėjų rinkoje yra pakankamai daug. Tuo neužtikrinami Įstatymo 3 straipsnio 1 dalyje įtvirtinti skaidrumo ir lygiateisiškumo principai, o nesant tiekėjų varžymosi neužtikrinamas racionalus lėšų panaudojimas. | |
2. | Įstatymo 3 straipsnio 1 dalis[64], Įstatymo 3 straipsnio 2 dalis[65]. |
2017 m. pirkimų plane Pirkimo Nr. 9 planuojama vertė 130000 Eur su PVM. Tačiau po 6 dienų parengtoje Pirkimo Nr. 9 paraiškoje (2017-06-20) (toliau – Paraiška) nurodyta – 145000 Eur su PVM (2017 pirkimų planas nepatikslintas). Taisyklių 9.1 punkte nustatyta, kad „Pirkimų organizatoriai pirkimą pradeda pirmiausia užpildydami pirkimo Paraišką (1 priedas), kurią patvirtina administracijos vadovas ar jo įgaliotas asmuo“. Paraiška parengta Pirkimo organizatoriaus M.D. ir pateikta Perkančiosios organizacijos direktoriaus išvada – leista pirkti. Pažymėtina, kad Pirkimo Nr. 9 pagrindu sudarytos Pirkimo Nr. 9 sutarties (2017-07-21 Nr. SR-536) kaina 144987,97 Eur su PVM, 11,5 proc. viršija 2017 m. pirkimų plane nurodytą vertę. Tarnyba konstatuoja, kad Perkančioji organizacija neužtikrino skaidrumo principo laikymosi ir pirkimų tikslo siekimo. |
III dalis Pastabos, į kurias perkančioji organizacija turėtų atsižvelgti vykdydama kitus pirkimus
Pirkimas Nr. 10
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti pasiūlymą) data | „Projekto „Raseinių r. Žaiginio Pranciškaus Šivickio mokyklos-daugiafunkcinio centro sporto salės kapitalinis remontas“ techninio-darbo projekto, projekto vykdymo priežiūros ir rangos darbų pirkimas“, CVP IS Nr. 337306, 2017-06-19 kvietimai pateikti pasiūlymus (toliau – Pirkimas Nr. 10). |
š | Mažos vertės pirkimas apklausos būdu. |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros) pirkimo sutarties vertė, su PVM/be PVM | Pirkimo Nr. 10 planuojama vertė 157800,00 Eur su PVM, pirkimo sutarties vertė – 157799,73 Eur su PVM. |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija | - |
Pirkimo vykdymo teisinis pagrindas (pirkimui taikomo įstatymo, supaprastintų pirkimų taisyklių redakcija) | Įstatymas, Taisyklės. |
Vertinimo apimtys/etapas | Išsamus vertinimas / Pirkimų procedūrų vertinimas po sutarčių sudarymo. |
Dėl pirkimo vyksta teismo procesas (nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas) | - |
II dalis. Vertinimo metu nustatyti pažeidimai
1. | Įstatymo 92 straipsnio 3 dalies 4 punkto[66], Įstatymo 3 straipsnio 1 dalis[67], Įstatymo 3 straipsnio 2 dalis[68]. |
Pirkimo Nr. 10 būdas (mažos vertės pirkimas CVP IS priemonėmis, apklausa raštu) nurodytas 2017-06-14 Pirkimo Nr. 10 paraiškoje, pagal Perkančiosios organizacijos 2017 metų viešųjų pirkimų plano, patvirtinto Perkančiosios organizacijos direktoriaus 2017-06-14 įsakymu Nr. A1-635, duomenis. Taisyklių 49.2 punkte nustatyta, kad „perkančioji organizacija apie mažos vertės pirkimus gali neskelbti, jei rinkoje yra žinomi Tiekėjai, kurie gali atlikti ar pateikti reikalingas prekes, paslaugas ar darbus. Skelbiame tik tada, jei rinkoje nežinome mums reikalingų prekių, paslaugų ar darbų Tiekėjų“. Atsižvelgiant į Įstatymo 92 straipsnio 3 dalies 4 punkto nuostatas bei Įstatymo 3 straipsnyje nustatytus principus, perkančioji organizacija negali numatyti, kad ji apie mažos vertės pirkimus neskelbs visais atvejais, kai žinomi tiekėjai, ir galimybe neskelbti gali naudotis tik pagrįstais atvejais, išlaikydama viešųjų pirkimų principus, visų pirma − skaidrumo. Perkančioji organizacija, nesuteikė galimybės statybos darbų rinkos visiems dalyviams dalyvauti Pirkime Nr. 10. Sprendimas vykdyti apklausą eliminuojant kitus potencialius rinkos dalyvius, suteikia pagrindo spręsti apie Perkančiosios organizacijos interesą dirbtinai nesudaryti sąlygų tiekėjų konkurencijai, nors statybų veikla užsiimančių tiekėjų rinkoje yra pakankamai daug. Tuo neužtikrinami Įstatymo 3 straipsnio 1 dalyje įtvirtinti skaidrumo ir lygiateisiškumo principai, o nesant tiekėjų varžymosi neužtikrinamas racionalus lėšų panaudojimas. |
III dalis Pastabos, į kurias perkančioji organizacija turėtų atsižvelgti vykdydama kitus pirkimus
IV dalis. SPRENDIMAS
Apibendrinant Išvadoje nurodytų Taisyklių (42.9 punktas) nuostatų taikymą, parenkant pirkimo būdą, darytina išvada, jog Perkančioji organizacija 2015 m. parengdama Taisykles įtvirtino galimybę sistemingai vykdyti neskelbiamus pirkimus, kas nulėmė, jog 2017 m. I pusmetį apie darbų mažos vertės pirkimus viešai paskelbta nebuvo.
Išanalizavus duomenis apie Perkančiosios organizacijos 2017 metais vykdytus darbų pirkimus (CVP IS, viešųjų pirkimų monitoringo informacinėje sistemoje) nustatyta, kad 2017 m. buvo vykdyti 48 neskelbiami mažos vertės pirkimai, o sudarytų sutarčių vertė 2.324.913,57 Eur (Atn-3 ataskaita Nr. 2018-939948, paskelbta 2018-01-12).
Vykdydama neskelbiamus mažos vertės pirkimus, Perkančioji organizacija pati sprendė, kokius tiekėjus kviesti pateikti pasiūlymus, tuo nesuteikdama galimybės kitiems rinkos dalyviams dalyvauti pirkimuose. Sprendimai vykdyti apklausas, eliminuojant kitus potencialius rinkos dalyvius, vykdant pirkimo objektuose nurodytus darbus, suteikia pagrindo spręsti apie Perkančiosios organizacijos interesą dirbtinai nesudaryti sąlygų tiekėjų konkurencijai, nors statybų veikla užsiimančių tiekėjų rinkoje yra pakankamai daug. Tuo neužtikrinami Įstatymo 3 straipsnio 1 dalyje įtvirtinti skaidrumo ir lygiateisiškumo principai, o nesant tiekėjų varžymosi neužtikrinamas racionalus lėšų panaudojimas.
Pažymėtina, kad Įstatymo ir Taisyklių išimtys, vykdant mažos vertės pirkimus turi būti taikomos pagrįstai, esant tam tikroms aplinkybėms, o ne siekiant išvengti konkurencingos aplinkos, skaidraus bei viešo pirkimų procedūrų vykdymo. Perkančioji organizacija privalėjo sąžiningai ir pagrįstai tik tam tikrais atvejais taikyti apklausos (neskelbiamų pirkimų) procedūras.
Atsižvelgiant į tai, kad pagal Perkančiosios organizacijos pateiktą informaciją, Pirkimo Nr. 1 – Pirkimo Nr. 8 ir Pirkimo Nr. 10 sutartys jau įvykdytos, nėra galimybės ištaisyti konstatuotus Įstatymo nuostatų pažeidimus šiuose pirkimuose. Nors pagal Perkančiosios organizacijos pateiktą informaciją Pirkimo Nr. 9 sutartis įvykdyta tik 31 proc., tačiau įvertinus tai, kad ji vykdoma nuo 2017-07-21 ir melioracijos griovių darbai turi būti užbaigti iki 2018-07-30, Tarnybos nuomone, nėra proporcinga rekomenduoti nutraukti Pirkimo Nr. 9 sutartį.
Vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo 5 ir 17 straipsniais, nesutikę su Tarnybos įpareigojimu, Jūs galite ją apskųsti teismui šio įstatymo nustatyta tvarka.
[1] „Neskelbiant apie pirkimą gali būti perkamos prekės, paslaugos ar darbai, kai: <...> atliekami mažos vertės pirkimai perkančiosios organizacijos nustatytais atvejais“.
[2] „Perkančioji organizacija, užtikrina, kad atliekant pirkimo procedūras ir nustatant laimėtoją būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo ir skaidrumo principų“.
[3] „Pirkimų tikslas – vadovaujantis šio įstatymo reikalavimais sudaryti pirkimo sutartį, leidžiančią įsigyti perkančiajai organizacijai (atlikti pirkimą įgaliojusiai organizacijai) ar tretiesiems asmenims reikalingų prekių, palukų ar darbų, racionaliai naudojant tam skirtas lėšas“.
[4] „Perkančioji organizacija, išskyrus šio straipsnio 5 ir 6 dalyse nurodytus atvejus, supaprastintus pirkimus atlieka pagal pasitvirtintas taisykles <...>“.
[5] „Vykdant pirkimą tiekėjų apklausos būdu, kai numatoma pirkimo sutarties vertė be pridėtinės vertės mokesčio yra didesnė kaip 3 tūkst. Eur ir informacija tarp tiekėjo ir Perkančiosios organizacijos keičiamasi rašytine forma, tiekėjui (tiekėjams) pateikiamuose pirkimo dokumentuose minimaliai turi būti nurodyta ši informacija: <...> prekių, paslaugų ar darbų pavadinimas, kiekis (apimtis) <...> specialieji reikalavimai (techninė specifikacija) pirkimo objektui <...>“.
[6] „Perkančioji organizacija, užtikrina, kad atliekant pirkimo procedūras ir nustatant laimėtoją būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo ir skaidrumo principų“.
[7] „Pirkimų tikslas – vadovaujantis šio įstatymo reikalavimais sudaryti pirkimo sutartį, leidžiančią įsigyti perkančiajai organizacijai (atlikti pirkimą įgaliojusiai organizacijai) ar tretiesiems asmenims reikalingų prekių, palukų ar darbų, racionaliai naudojant tam skirtas lėšas“.
[8] „Perkančioji organizacija, užtikrina, kad atliekant pirkimo procedūras ir nustatant laimėtoją būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo ir skaidrumo principų“.
[9] „Neskelbiant apie pirkimą gali būti perkamos prekės, paslaugos ar darbai, kai: <...> atliekami mažos vertės pirkimai perkančiosios organizacijos nustatytais atvejais“.
[10] „Perkančioji organizacija, užtikrina, kad atliekant pirkimo procedūras ir nustatant laimėtoją būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo ir skaidrumo principų“.
[11] „Pirkimų tikslas – vadovaujantis šio įstatymo reikalavimais sudaryti pirkimo sutartį, leidžiančią įsigyti perkančiajai organizacijai (atlikti pirkimą įgaliojusiai organizacijai) ar tretiesiems asmenims reikalingų prekių, palukų ar darbų, racionaliai naudojant tam skirtas lėšas“.
[12] „Pirkimo vertės nustatymo būdas negali būti pasirenkamas taip, kad būtų galima išvengti šio įstatymo nuostatų dėl pirkimo būdų pasirinkimo ir pirkimo procedūrų vykdymo“.
[13] „Numatomo prekių, paslaugų ar darbų pirkimo vertė apskaičiuojama pagal Viešųjų pirkimų tarnybos patvirtintą pirkimo vertės apskaičiavimo metodiką“.
[14] „Perkančioji organizacija, išskyrus šio straipsnio 5 ir 6 dalyje nurodytus atvejus, supaprastintus pirkimus atlieka pagal pasitvirtintas taisykles <...>“.
[15] „Perkančioji organizacija, užtikrina, kad atliekant pirkimo procedūras ir nustatant laimėtoją būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo ir skaidrumo principų“.
[16] „Vadovaujantis šio įstatymo reikalavimais sudaryti pirkimo sutartį, leidžiančią įsigyti perkančiajai organizacijai (atlikti pirkimą įgaliojusi perkančiajai organizacijai) ar tretiesiems asmenims reikalingų prekių paslaugų ar darbų, racionaliai naudojant tam skirtas lėšas“.
[17] „Mažos vertės viešasis pirkimas (toliau – mažos vertės pirkimas) – supaprastintas pirkimas, kai yra bent viena iš šių sąlygų:
1) prekių ar paslaugų pirkimo vertė yra mažesnė kaip 58 000 eurų (be pridėtinės vertės mokesčio), o darbų pirkimo vertė mažesnė kaip 145 000 eurų (be pridėtinės vertės mokesčio);
2) perkamos panašios prekės, paslaugos ar perkami darbai dėl to paties objekto yra suskirstyti į atskiras dalis, kurių kiekvienai numatoma sudaryti atskirą pirkimo sutartį (sutartis), jeigu bendra šių sutarčių vertė yra ne didesnė kaip 10 procentų prekių ar paslaugų supaprastintų pirkimų to paties tipo sutarčių vertės ir mažesnė kaip 58 000 eurų (be pridėtinės vertės mokesčio), o perkant darbus – ne didesnė kaip 1,5 procento to paties objekto supaprastinto pirkimo vertės ir mažesnė kaip 145 000 eurų (be pridėtinės vertės mokesčio).“
[18] „Vadovaujantis šio įstatymo reikalavimais sudaryti pirkimo sutartį, leidžiančią įsigyti perkančiajai organizacijai (atlikti pirkimą įgaliojusi perkančiajai organizacijai) ar tretiesiems asmenims reikalingų prekių paslaugų ar darbų, racionaliai naudojant tam skirtas lėšas“.
[19] „Perkančioji organizacija, išskyrus šio straipsnio 5 ir 6 dalyse nurodytus atvejus, supaprastintus pirkimus atlieka pagal pasitvirtintas taisykles <...>“.
[20] „63. Pirkimo sutarties sudarymo sąlygos aprašytos šių Taisyklių 16 punkte. <...>“. „16.4 Sudarant pirkimo sutartį, joje negali būti keičiama laimėjusio tiekėjo pasiūlymo kaina <...> ir pirkimo dokumentuose bei pasiūlyme nustatytos pirkimo sąlygos. Šis reikalavimas yra privalomas ir vykdant mažos vertės pirkimus <...>“.
[21] „Perkančioji organizacija, užtikrina, kad atliekant pirkimo procedūras ir nustatant laimėtoją būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo ir skaidrumo principų“.
[22] „<...>Komisija dirba pagal ją sudariusios organizacijos patvirtintą darbo reglamentą, yra jai atskaitinga ir vykdo tik raštiškas jos užduotis ir įpareigojimus. Už Komisijos veiksmus atsako ją sudariusi organizacija.“
[23] „<...>Komisija priima sprendimus posėdyje paprasta balsų dauguma atviru vardiniu balsavimu. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai, lemia Komisijos pirmininko balsas. Komisijos sprendimai įforminami protokolu. Protokole nurodomi Komisijos sprendimo motyvai, pateikiami paaiškinimai, kiekvieno Komisijos nario atskiroji nuomonė. Protokolą pasirašo visi Komisijos posėdyje dalyvavę nariai.“
[24] „Perkančioji organizacija, užtikrina, kad atliekant pirkimo procedūras ir nustatant laimėtoją būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo ir skaidrumo principų“.
[25] „Perkančioji organizacija, užtikrina, kad atliekant pirkimo procedūras ir nustatant laimėtoją būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo ir skaidrumo principų“.
[26] „Neskelbiant apie pirkimą gali būti perkamos prekės, paslaugos ar darbai, kai: <...> atliekami mažos vertės pirkimai perkančiosios organizacijos nustatytais atvejais“.
[27] „Perkančioji organizacija, užtikrina, kad atliekant pirkimo procedūras ir nustatant laimėtoją būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo ir skaidrumo principų“.
[28] „Pirkimų tikslas – vadovaujantis šio įstatymo reikalavimais sudaryti pirkimo sutartį, leidžiančią įsigyti perkančiajai organizacijai (atlikti pirkimą įgaliojusiai organizacijai) ar tretiesiems asmenims reikalingų prekių, palukų ar darbų, racionaliai naudojant tam skirtas lėšas“.
[29] „Perkančioji organizacija, išskyrus šio straipsnio 5 ir 6 dalyse nurodytus atvejus, supaprastintus pirkimus atlieka pagal pasitvirtintas taisykles <...>“.
[30] „Vykdant pirkimą tiekėjų apklausos būdu, kai numatoma pirkimo sutarties vertė be pridėtinės vertės mokesčio yra didesnė kaip 3 tūkst. Eur ir informacija tarp tiekėjo ir Perkančiosios organizacijos keičiamasi rašytine forma, tiekėjui (tiekėjams) pateikiamuose pirkimo dokumentuose minimaliai turi būti nurodyta ši informacija: <...> prekių, paslaugų ar darbų pavadinimas, kiekis (apimtis) <...> specialieji reikalavimai (techninė specifikacija) pirkimo objektui <...>“.
[31] „Perkančioji organizacija, užtikrina, kad atliekant pirkimo procedūras ir nustatant laimėtoją būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo ir skaidrumo principų“.
[32] „Pirkimų tikslas – vadovaujantis šio įstatymo reikalavimais sudaryti pirkimo sutartį, leidžiančią įsigyti perkančiajai organizacijai (atlikti pirkimą įgaliojusiai organizacijai) ar tretiesiems asmenims reikalingų prekių, palukų ar darbų, racionaliai naudojant tam skirtas lėšas“.
[33] „Perkančioji organizacija, išskyrus Lietuvos Respublikos diplomatines atstovybes ir konsulines įstaigas užsienyje ir Lietuvos Respublikos atstovybes prie tarptautinių organizacijų, rengia ir tvirtina planuojamų atlikti einamaisiais biudžetiniais metais viešųjų pirkimų planus ir kiekvienais metais, ne vėliau kaip iki kovo 15 dienos, o šiuos planus patikslinusi – nedelsdama, Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje ir savo tinklalapyje, jeigu toks yra, skelbia tais metais planuojamų atlikti viešųjų pirkimų suvestinę <...>“.
[34] „Neskelbiant apie pirkimą gali būti perkamos prekės, paslaugos ar darbai, kai: <...> atliekami mažos vertės pirkimai perkančiosios organizacijos nustatytais atvejais“.
[35] „Perkančioji organizacija, užtikrina, kad atliekant pirkimo procedūras ir nustatant laimėtoją būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo ir skaidrumo principų“.
[36] „Pirkimų tikslas – vadovaujantis šio įstatymo reikalavimais sudaryti pirkimo sutartį, leidžiančią įsigyti perkančiajai organizacijai (atlikti pirkimą įgaliojusiai organizacijai) ar tretiesiems asmenims reikalingų prekių, palukų ar darbų, racionaliai naudojant tam skirtas lėšas“.
[37] „Perkančioji organizacija, išskyrus šio straipsnio 5 ir 6 dalyse nurodytus atvejus, supaprastintus pirkimus atlieka pagal pasitvirtintas taisykles <...>“.
[38] „Vykdant pirkimą tiekėjų apklausos būdu, kai numatoma pirkimo sutarties vertė be pridėtinės vertės mokesčio yra didesnė kaip 3 tūkst. Eur ir informacija tarp tiekėjo ir Perkančiosios organizacijos keičiamasi rašytine forma, tiekėjui (tiekėjams) pateikiamuose pirkimo dokumentuose minimaliai turi būti nurodyta ši informacija: <...> prekių, paslaugų ar darbų pavadinimas, kiekis (apimtis) <...> specialieji reikalavimai (techninė specifikacija) pirkimo objektui <...>“.
[39] „Perkančioji organizacija, užtikrina, kad atliekant pirkimo procedūras ir nustatant laimėtoją būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo ir skaidrumo principų“.
[40] „Pirkimų tikslas – vadovaujantis šio įstatymo reikalavimais sudaryti pirkimo sutartį, leidžiančią įsigyti perkančiajai organizacijai (atlikti pirkimą įgaliojusiai organizacijai) ar tretiesiems asmenims reikalingų prekių, palukų ar darbų, racionaliai naudojant tam skirtas lėšas“.
[41] „Perkančioji organizacija, užtikrina, kad atliekant pirkimo procedūras ir nustatant laimėtoją būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo ir skaidrumo principų“.
[42] „Perkančioji organizacija, išskyrus šio straipsnio 5 ir 6 dalyse nurodytus atvejus, supaprastintus pirkimus atlieka pagal pasitvirtintas taisykles <...>“.
[43] „Pasiūlymas dėl per didelės kainos gali būti atmestas ne tada, kai visi dalyviai siūlo per dideles ir nepriimtinas kainas, o tada kai konkretaus dalyvio pasiūlymo kaina yra per didelė nepriimtina ar viršija numatytas pirkimui lėšas“.
[44] „Perkančioji organizacija, užtikrina, kad atliekant pirkimo procedūras ir nustatant laimėtoją būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo ir skaidrumo principų“.
[45] „Pirkimų tikslas – vadovaujantis šio įstatymo reikalavimais sudaryti pirkimo sutartį, leidžiančią įsigyti perkančiajai organizacijai (atlikti pirkimą įgaliojusiai organizacijai) ar tretiesiems asmenims reikalingų prekių, palukų ar darbų, racionaliai naudojant tam skirtas lėšas“.
[46] „Neskelbiant apie pirkimą gali būti perkamos prekės, paslaugos ar darbai, kai: <...> atliekami mažos vertės pirkimai perkančiosios organizacijos nustatytais atvejais“.
[47] „Perkančioji organizacija, užtikrina, kad atliekant pirkimo procedūras ir nustatant laimėtoją būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo ir skaidrumo principų“.
[48] „Pirkimų tikslas – vadovaujantis šio įstatymo reikalavimais sudaryti pirkimo sutartį, leidžiančią įsigyti perkančiajai organizacijai (atlikti pirkimą įgaliojusiai organizacijai) ar tretiesiems asmenims reikalingų prekių, palukų ar darbų, racionaliai naudojant tam skirtas lėšas“.
[49] „Perkančioji organizacija, išskyrus šio straipsnio 5 ir 6 dalyse nurodytus atvejus, supaprastintus pirkimus atlieka pagal pasitvirtintas taisykles <...>“.
[50] „Vykdant pirkimą tiekėjų apklausos būdu, kai numatoma pirkimo sutarties vertė be pridėtinės vertės mokesčio yra didesnė kaip 3 tūkst. Eur ir informacija tarp tiekėjo ir Perkančiosios organizacijos keičiamasi rašytine forma, tiekėjui (tiekėjams) pateikiamuose pirkimo dokumentuose minimaliai turi būti nurodyta ši informacija: <...> prekių, paslaugų ar darbų pavadinimas, kiekis (apimtis) <...> specialieji reikalavimai (techninė specifikacija) pirkimo objektui <...>“.
[51] „Perkančioji organizacija, užtikrina, kad atliekant pirkimo procedūras ir nustatant laimėtoją būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo ir skaidrumo principų“.
[52] „Pirkimų tikslas – vadovaujantis šio įstatymo reikalavimais sudaryti pirkimo sutartį, leidžiančią įsigyti perkančiajai organizacijai (atlikti pirkimą įgaliojusiai organizacijai) ar tretiesiems asmenims reikalingų prekių, palukų ar darbų, racionaliai naudojant tam skirtas lėšas“.
[53] „Neskelbiant apie pirkimą gali būti perkamos prekės, paslaugos ar darbai, kai: <...> atliekami mažos vertės pirkimai perkančiosios organizacijos nustatytais atvejais“.
[54] „Perkančioji organizacija, užtikrina, kad atliekant pirkimo procedūras ir nustatant laimėtoją būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo ir skaidrumo principų“.
[55] „Pirkimų tikslas – vadovaujantis šio įstatymo reikalavimais sudaryti pirkimo sutartį, leidžiančią įsigyti perkančiajai organizacijai (atlikti pirkimą įgaliojusiai organizacijai) ar tretiesiems asmenims reikalingų prekių, palukų ar darbų, racionaliai naudojant tam skirtas lėšas“.
[56] „Perkančioji organizacija, išskyrus šio straipsnio 5 ir 6 dalyse nurodytus atvejus, supaprastintus pirkimus atlieka pagal pasitvirtintas taisykles <...>“.
[57] „Vykdant pirkimą tiekėjų apklausos būdu, kai numatoma pirkimo sutarties vertė be pridėtinės vertės mokesčio yra didesnė kaip 3 tūkst. Eur ir informacija tarp tiekėjo ir Perkančiosios organizacijos keičiamasi rašytine forma, tiekėjui (tiekėjams) pateikiamuose pirkimo dokumentuose minimaliai turi būti nurodyta ši informacija: <...> prekių, paslaugų ar darbų pavadinimas, kiekis (apimtis) <...> specialieji reikalavimai (techninė specifikacija) pirkimo objektui <...>“.
[58] „Perkančioji organizacija, užtikrina, kad atliekant pirkimo procedūras ir nustatant laimėtoją būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo ir skaidrumo principų“.
[59] „Pirkimų tikslas – vadovaujantis šio įstatymo reikalavimais sudaryti pirkimo sutartį, leidžiančią įsigyti perkančiajai organizacijai (atlikti pirkimą įgaliojusiai organizacijai) ar tretiesiems asmenims reikalingų prekių, palukų ar darbų, racionaliai naudojant tam skirtas lėšas“.
[60] „Perkančioji organizacija, užtikrina, kad atliekant pirkimo procedūras ir nustatant laimėtoją būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo ir skaidrumo principų“.
[61] „Neskelbiant apie pirkimą gali būti perkamos prekės, paslaugos ar darbai, kai: <...> atliekami mažos vertės pirkimai perkančiosios organizacijos nustatytais atvejais“.
[62] „Perkančioji organizacija, užtikrina, kad atliekant pirkimo procedūras ir nustatant laimėtoją būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo ir skaidrumo principų“.
[63] „Pirkimų tikslas – vadovaujantis šio įstatymo reikalavimais sudaryti pirkimo sutartį, leidžiančią įsigyti perkančiajai organizacijai (atlikti pirkimą įgaliojusiai organizacijai) ar tretiesiems asmenims reikalingų prekių, palukų ar darbų, racionaliai naudojant tam skirtas lėšas“.
[64] „Perkančioji organizacija, užtikrina, kad atliekant pirkimo procedūras ir nustatant laimėtoją būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo ir skaidrumo principų“.
[65] „Pirkimų tikslas – vadovaujantis šio įstatymo reikalavimais sudaryti pirkimo sutartį, leidžiančią įsigyti perkančiajai organizacijai (atlikti pirkimą įgaliojusiai organizacijai) ar tretiesiems asmenims reikalingų prekių, palukų ar darbų, racionaliai naudojant tam skirtas lėšas“.
[66] „Neskelbiant apie pirkimą gali būti perkamos prekės, paslaugos ar darbai, kai: <...> atliekami mažos vertės pirkimai perkančiosios organizacijos nustatytais atvejais“.
[67] „Perkančioji organizacija, užtikrina, kad atliekant pirkimo procedūras ir nustatant laimėtoją būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo ir skaidrumo principų“.
[68] „Pirkimų tikslas – vadovaujantis šio įstatymo reikalavimais sudaryti pirkimo sutartį, leidžiančią įsigyti perkančiajai organizacijai (atlikti pirkimą įgaliojusiai organizacijai) ar tretiesiems asmenims reikalingų prekių, palukų ar darbų, racionaliai naudojant tam skirtas lėšas“.
Komentarai
0 komentarų
Komentarai prie šio straipsnio nėra leidžiami