išvada2018 (39)
VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBA
VšĮ Plungės rajono savivaldybės ligoninei T. Vaižganto g. 89 LT-90160 Plungė Faksas: (8 448) 73 273 El. paštas: sekretore@plungesligonine.lt | 2018-12- Į 2018-11-30 | Nr. 4S- b/n |
PIRKIMŲ VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu, įvertino dokumentus, susijusius su VšĮ Plungės rajono savivaldybės ligoninės (toliau – Perkančioji organizacija) vykdytu viešuoju pirkimu.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti pasiūlymą) data | „Medicininės konsolės anesteziologui ir chirurgui“ (Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CVP IS) skelbtas 2017 m. spalio 17 d., pirkimo Nr. 350664) (toliau – Pirkimas). |
Pirkimo būdas | Skelbiamos apklausos būdu vykdytas mažos vertės viešasis pirkimas. |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros) pirkimo sutarties vertė, su PVM/be PVM | 27050,00 Eur be PVM, 32730,50 Eur su PVM. |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija | – |
Pirkimo vykdymo teisinis pagrindas (pirkimui taikomo įstatymo, supaprastintų pirkimų taisyklių redakcija) | Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (redakcija nuo 2017-07-01) (toliau – VPĮ), Mažos vertės pirkimų tvarkos aprašas, patvirtintas Tarnybos direktoriaus 2017 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. 1S-97 (toliau – Mažos vertės pirkimų tvarkos aprašas). |
Vertinimo apimtys/etapas | Išsamus vertinimas / Pirkimo procedūrų vertinimas po sutarties sudarymo procedūros. |
Dėl pirkimo vyksta teismo procesas (nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas) | – |
II dalis. Vertinimo metu nustatyti pažeidimai
VPĮ 17 straipsnio 1 dalis[1], 2 dalies 1 punktas[2], 3 dalis[3], 25 straipsnio 2 dalis[4] | |
Pirkimo sąlygos 2017-10-17 (Nr. F1-17/309) patvirtintos Pirkimo komisijos pirmininko parašu. Reikalavimai įsigyjamai įrangai išvardyti Pirkimo sąlygų priede Nr. 1 „Techninė specifikacija“ (toliau – Techninė specifikacija). Siekta įsigyti penkis vienetus trims skirtingoms funkcijoms atlikti skirtų įrenginių. Pirkimo objektas į dalis neskaidytas. Išnagrinėjusi viešai prieinamą informaciją ir Perkančiosios organizacijos paaiškinimus, Tarnyba nustatė, kad Techninės specifikacijos reikalavimai neproporcingi Pirkimo objektui (nesusiję su įrangos funkcionalumu[5]), nepagrįsti[6] Pirkimo tikslais (kai kuriais atvejais, pabloginantys galimas aparato funkcines savybes[7]), o visus reikalavimus atitinkančią įrangą (iš visų Perkančiosios organizacijos nurodytų) gamina tik vienas medicininių konsolių gamintojas (jį atstovaujanti UAB „Limeta“ ir buvo vienintelė Pirkime pateikusi pasiūlymą[8]). Netiesioginę nuorodą į gamintoją duoda ir Techninės specifikacijos reikalavimai dėl atitikties nacionaliniams Čekijos Respublikos standartams (kitų gamintojų nenaudojami). Tarnyba atkreipia dėmesį į tai, kad pagal Perkančiosios organizacijos pateiktą informaciją (turėjusią įrodyti, kad Techninės specifikacijos reikalavimus atitinka ne vieno gamintojo prekės), Techninės specifikacijos reikalavimų neatitiktų net Pirkimo laimėtoju pripažinto tiekėjo siūlyta įranga[9]. Net jei kai kurie iš skirtingų gamintojų įrangos komponentų technologiškai galėtų būti suderinami su kitų gamintojų gaminamais įrenginiais (kaip, kad svarsto Perkančioji organizacija Tarnybai pateiktame 2018-01-23 rašte Nr. F1-18/15), medicinos įrangos tiekėjai būtų varžomi turimų atstovavimo susitarimų su konkrečiais gamintojais (pastebėtina, kad Perkančiosios organizacijos nurodyti gamintojai (išskyrus laimėjusio tiekėjo atstovaujamą) Lietuvoje atstovų neturi, o tarptautinis skelbimas apie Pirkimą nebuvo paskelbtas). Perkančiosios organizacijos teiginiai, kad gamintojai galėtų modifikuoti įrenginius pagal Techninės specifikacijos reikalavimus nepagrįsti, nes nustatyti ypač trumpi pasiūlymų pateikimo ir prekių pristatymo terminai: skelbimas paskelbtas 2017 m. spalio 17 d., pasiūlymai turėjo būti pateikti iki 2017 m. spalio 23 d., prekės pristatytos ir paruoštos naudojimui – iki 2017 m. lapkričio 30 d. Atsižvelgdama į tai, Tarnyba konstatuoja, kad Techninės specifikacijos reikalavimais Perkančioji organizacija dirbtinai sumažino tiekėjų konkurenciją, nepagrįstai sudarė palankesnes sąlygas konkretų gamintoją atstovaujančiam tiekėjui ir tuo pažeidė VPĮ 17 straipsnio 1 dalyje įtvirtintus lygiateisiškumo, nediskriminavimo, proporcingumo, skaidrumo principus, 2 dalies 1 punkto, 3 dalies reikalavimus. Perkančioji organizacija taip pat nesilaikė Mažos vertės pirkimų tvarkos aprašo 7 punkto[10] nuostatų ir tuo pažeidė VPĮ 25 straipsnio 2 dalies reikalavimus. | |
Perkančioji organizacija CVP IS nepaskelbė laimėjusio dalyvio UAB „Limeta“ pasiūlymo bei 2017-10-24 sudarytos Medicininių konsolių anesteziologui ir chirurgui pirkimo-pardavimo sutarties Nr. KC-599/S/F3-17/41 ir tuo pažeidė VPĮ 86 straipsnio 9 dalies reikalavimus, 17 straipsnio 1 dalyje įtvirtintą skaidrumo principą. |
III dalis. Pastabos, į kurias Perkančioji organizacija turėtų atsižvelgti vykdydama kitus pirkimus
– | |
|
IV dalis. SPRENDIMAS
Perkančioji organizacija pažeidė VPĮ 17 straipsnio 1 dalyje įtvirtintus lygiateisiškumo, nediskriminavimo, proporcingumo, skaidrumo principus, 2 dalies 1 punkto, 3 dalies, 86 straipsnio 9 dalies reikalavimus. Perkančioji organizacija taip pat nesilaikė Mažos vertės pirkimų tvarkos aprašo 7 punkto nuostatų ir tuo pažeidė VPĮ 25 straipsnio 2 dalies reikalavimus.
Atsižvelgdama į šios išvados II dalyje nustatytus VPĮ pažeidimus, Tarnyba, vadovaudamasi VPĮ 95 straipsnio 2 dalies 5 punktu, įpareigoja Perkančiąją organizaciją paskelbti CVP IS Pirkimo sutartį ir laimėjusio dalyvio pasiūlymą, raštu informuoti apie įpareigojimo įvykdymą.
Vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo 5 ir 17 straipsniais, nesutikę su Tarnybos sprendimu, Jūs galite jį apskųsti teismui šio įstatymo nustatyta tvarka.
Direktorė
[1] „Perkančioji organizacija užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų“.
[2] „Perkančioji organizacija turi siekti, kad: 1) prekėms, paslaugoms ar darbams įsigyti skirtos lėšos būtų naudojamos racionaliai“.
[3] „Planuojant pirkimus ir jiems rengiantis negali būti siekiama išvengti šiame įstatyme nustatytos tvarkos taikymo ar dirbtinai sumažinti konkurenciją. Laikoma, kad konkurencija yra dirbtinai sumažinta, kai pirkimu nepagrįstai sudaromos palankesnės ar nepalankesnės sąlygos tam tikriems tiekėjams“.
[4] „Atliekant mažos vertės pirkimus, taikomos šio įstatymo I skyriaus, 26, 31, 34 straipsnių, 58 straipsnio 1 dalies, 82 straipsnio, 86 straipsnio 5, 6, 7 ir 9 dalių, 91 straipsnio, VI ir VII skyrių nuostatos ir Viešųjų pirkimų tarnybos patvirtintame mažos vertės pirkimų tvarkos apraše nustatytos taisyklės <...>“.
[5] Pvz., Techninės specifikacijos 1 lentelės 5 punkte nurodytas reikalavimas: „Palatos apšvietimo šviestuvas 1x39W jungiama iš koridoriaus arba konsolėje, naktinio apšvietimo lempa 3W, įjungimas konsolėje, apšvietimas 18W apžiūrai- skaitymui, įjungimas konsolėje, personalo iškvietimo kontaktas valdymo pultelyje“, nors vatais apibrėžiama tik lemputės galia, o ne apšvietos srauto stiprumas, šviestuvas su 39 W lizdu montuojamas tik vieno gamintojo įrangoje.
[6] Pvz., Techninės specifikacijos 1 lentelės 3 punkte nurodytas apribojimas konsolės profilio gyliui: „200 mm (+/-10 %)“, nors konsolių funkcionalumą ir mechaninį atsparumą užtikrinti (pasirinkdamas būdus kaip tai pasiekti) turi pats gamintojas, ne Perkančioji organizacija; 1 lentelės 4 punkte nurodytas apribojimas aliuminio profilio storiui iš kurio pagaminta konsolė: „Ne mažiau 3 mm“, nors įrangos konstrukcinis tvirtumas gali būti pasiekiamas naudojant specialias briaunas (nebūtinas tam tikras profilio storis); 1 lentelės 10 punkte nustatytas reikalavimas elektros rozečių sumontavimo kampui: „<...> sumontuotos 35° (+/- 5°) laipsnių kampu vertikalios plokštumos atžvilgiu“, nors mažesnio dulkėtumo (kurį kaip tikslą nurodė Perkančioji organizacija) toks pasvirimo laipsnis neužtikrina (jei tikslas buvo medicininė higiena, turėjo reikalauti rozečių su dangteliais); 2 ir 3 lentelių 12 punkte nurodyta reikalaujama konkreti spalva: „RAL9002“. Pažymėtina, kad nors spalva kai kuriais atvejais gali būti užsakoma individualiai, Perkančiosios organizacijos nurodyti kiti konsolių gamintojai (išskyrus laimėjusio tiekėjo atstovaujamą) Lietuvoje atstovų neturi, o tarptautinis skelbimas apie Pirkimą nebuvo paskelbtas. Be to, nustatyti ypač trumpi pasiūlymų pateikimo ir prekių pristatymo terminai: skelbimas paskelbtas 2017 m. spalio 17 d., pasiūlymai turėjo būti pateikti iki 2017 m. spalio 23 d., prekės pristatytos ir paruoštos naudojimui – iki 2017 m. lapkričio 30 d.
[7] Pvz., Techninės specifikacijos 1 lentelės 20 punkte ir 2 lentelės 5 punkte nurodytas reikalavimas: „Drėkinimo indelis ne didesnis nei 100 ml, stiklinis ČSN pajungimo standartas, drėkintuvas turi tvirtai fiksuotis vertikalioje padėtyje įjungus jį į deguonies lizdą. CE atitikties deklaracija, pagaminta pagal medicininę direktyvą 93/42 pateikti sertifikatus“, nors su tokios mažos talpos indeliu negalima pasiekti pacientams reikiamo deguonies drėgnumo lygio, tokio dydžio stiklinius indelius, atitinkančius Čekijos Respublikos standartus, kartu su savo gaminama įranga, komplektuoja tik vienas gamintojas (kitų gamintojų naudojami didesni, plastikiniai).
[8] Perkančiosios organizacijos Pirkimo komisijos 2017-10-23 posėdžio protokolas Nr. 3.
[9] Pateiktoje lentelėje Perkančioji organizacija nurodė, kad MZLiberec gaminamos konsolės profilio gylis viršutinėje konsolės dalyje – 150 mm, nors Techninės specifikacijos 1 lentelės 3 punkte buvo nustatytas reikalavimas: „200 mm (+/-10 %)“, t. y., 180-220 mm.
[10] „Planuojant pirkimus ir jiems rengiantis, negali būti siekiama išvengti Apraše nustatytos tvarkos taikymo ar dirbtinai sumažinti konkurenciją. Laikoma, kad konkurencija yra dirbtinai sumažinta, kai pirkimu tam tikriems tiekėjams nepagrįstai sudaromos palankesnės ar nepalankesnės sąlygos“.
[11] „Perkančioji organizacija laimėjusio dalyvio pasiūlymą, sudarytą pirkimo sutartį, preliminariąją sutartį ir šių sutarčių pakeitimus <...> ne vėliau kaip per 15 dienų nuo pirkimo sutarties ar preliminariosios sutarties sudarymo ar jų pakeitimo, bet ne vėliau kaip iki pirmojo mokėjimo pagal jį pradžios Viešųjų pirkimų tarnybos nustatyta tvarka turi paskelbti Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje <...>“.
[12] Žr. išnašą Nr. 1.
Komentarai
0 komentarų
Komentarai prie šio straipsnio nėra leidžiami