išvada2018 (37)
VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBA
PIRKIMŲ VERTINIMO IŠVADA
2018 m. gegužės d. Nr. 4S-
Vilnius
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu, atliko Mažeikių rajono savivaldybės administracijos (toliau – Perkančioji organizacija) vykdyto viešojo pirkimo „Savivaldybės skelbimų, užuojautų, sveikinimų ir kitų pranešimų spausdinimo bei informacinių rašinių parengimo rajoninėje spaudoje paslaugos pirkimas“ ir jo pagrindu sudarytos paslaugų pirkimo sutarties vertinimą.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti pasiūlymą) data | „Savivaldybės skelbimų, užuojautų, sveikinimų ir kitų pranešimų spausdinimo bei informacinių rašinių parengimo rajoninėje spaudoje paslaugos pirkimas“, Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CVP IS) skelbtas 2017-12-11, pirkimo Nr. 357821; toliau – Pirkimas). |
Pirkimo būdas | Supaprastintas atviras konkursas. |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros) pirkimo sutarties vertė, su PVM/be PVM | 72 600,00Eur su PVM/60 000,00 be PVM |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija | – |
Pirkimo vykdymo teisinis pagrindas (pirkimui taikomo įstatymo, supaprastintų pirkimų taisyklių redakcija) | Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (redakcija nuo 2017-07-01) (toliau – Įstatymas). |
Vertinimo apimtys/etapas | išsamus vertinimas |
Dėl pirkimo vyksta teismo procesas (nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas) | – |
II dalis. Vertinimo metu nustatyti pažeidimai
Įstatymo 86 straipsnio 9 dalis[1], Įstatymo 17 straipsnio 1 dalis[2] | |
Perkančioji organizacija pagal Pirkimo rezultatus 2018-01-08 sudarė Paslaugų pirkimo - pardavimo sutartį Nr. MS-3 (toliau – Sutartis). Perkančioji organizacija, viešindama laimėjusio dalyvio pasiūlymą ir sudarytą Sutartį, juos paviešino ne pilna apimtimi, t. y. nepaskelbė Sutarties priedo Nr. 1, o skelbdama laimėjusio dalyvio pasiūlymo B dalį „Kainos pasiūlymas“ paslaugų įkainius uždengė. Įstatymo 86 straipsnio 9 dalyje nustatyta, kad Perkančioji organizacija laimėjusio dalyvio pasiūlymą, sudarytą pirkimo sutartį <...>, išskyrus informaciją, kurios atskleidimas prieštarautų teisės aktams arba teisėtiems tiekėjų komerciniams interesams arba trukdytų laisvai konkuruoti tarpusavyje, turi paskelbti CVP IS. Pažymėtina, kad Sutarčiai taikoma fiksuoto įkainio (su peržiūra) kainodara, todėl Pirkimui susidedant iš keleto paslaugų, šių paslaugų įkainiai nelaikytini kainos sudedamosiomis dalimis, kurie, vadovaujantis Įstatymo 20 straipsnio 1 dalies nuostatomis, galėtų būti laikomi konfidencialia informacija ir todėl neviešinami. Sudėtinėmis dalimis laikomos dalys, iš kurių susideda įkainiai, pvz., savikaina, tiesioginės ir netiesioginės išlaidos, pelnas ir kt. Įstatymo 20 straipsnio 2 dalies 2 punkte įtvirtinta, kad pasiūlyme nurodyta prekių, paslaugų ar darbų kaina, išskyrus jos sudedamąsias dalis, nėra laikoma konfidencialia informacija. Atsižvelgiant į išdėstytą, Tarnyba konstatuoja, kad sudarytoje Sutartyje ir tiekėjo pasiūlyme nurodyti paslaugų įkainiai yra paslaugų kaina, kuri, vadovaujantis Įstatymo 20 straipsnio 2 dalies 2 punktu, nelaikoma konfidencialia informacija, todėl šie įkainiai turėjo būti paskelbti CVP IS. Apibendrinant išdėstytą, Tarnyba konstatuoja, kad Perkančioji organizacija, paskelbdama laimėjusio dalyvio pasiūlymą ir Sutartį ne visa apimtimi, t. y. uždengusi paslaugų įkainius bei nepaskelbusi Sutarties priedo Nr. 1, pažeidė Įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje įtvirtintą skaidrumo principą ir Įstatymo 86 straipsnio 9 dalies nuostatas. |
III dalis. Pastabos, į kurias Perkančioji organizacija turėtų atsižvelgti vykdydama kitus pirkimus
Įstatymo 87 straipsnio 1 dalies 3 punktas[3] | |
Kainodaros taisyklių nustatymo metodikos, patvirtintos Tarnybos direktoriaus 2017-06-28 įsakymu Nr. 1S-95 (toliau – Metodika), 10.2.1, 10.2.2 ir 10.2.3 punktuose nurodyta, kokiu būdu Perkančioji organizacija gali nustatyti preliminarių įsigyjamų paslaugų kiekius (apimtis). Įvertinus tai, kad Perkančioji organizacija Pirkimo dokumentuose nenurodė lėšų sumos (10.2.2, 10.2.3 punktai), laikoma, kad ji paslaugų apimtis nustatė pagal Metodikos 10.2.1 punktą. Šiame punkte nustatyta, kad pirkimo dokumentuose ir sutartyje pirkimo vykdytojas nurodo įsigyjamų paslaugų sąrašą ir paslaugų apimtis, nustatydamas jų viršutinę ir apatinę ribas. Jeigu neįmanoma nustatyti apatinės ribos, nurodoma viršutinė riba. Perkančioji organizacija Pirkimo dokumentuose nenustatė perkamų paslaugų kiekių apatinės ribos, todėl, vadovaujantis minėtomis nuostatomis, laikoma, kad Pirkimo dokumentuose ir Sutartyje nustatyti preliminarūs paslaugų kiekiai yra maksimalūs. Atsižvelgiant į tai, Perkančioji organizacija, vykdydama Sutartį negalėtų vadovautis Sutarties 5 punkto nuostata, kad „pirkėjas perka paslaugas už ne daugiau kaip 60 000,00 Eur be PVM <...>“, o turėtų atsižvelgti ir neviršyti Pirkimo dokumentuose ir laimėjusio dalyvio pasiūlyme nurodytų paslaugų kiekių. |
IV dalis. SPRENDIMAS
Atsižvelgdama į šios išvados II dalyje nustatytus Įstatymo pažeidimus, Tarnyba, vadovaudamasi Įstatymo 95 straipsnio 2 dalies 5 punktu, įpareigoja paskelbti CVP IS Sutarties priedą Nr. 1 ir laimėjusio dalyvio pasiūlymą visa apimtimi, t. y. paskelbti paslaugų įkainius.
Vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo 5 ir 17 straipsniais, nesutikę su Tarnybos išvada, galite ją apskųsti teismui šio įstatymo nustatyta tvarka.
[1] „Perkančioji organizacija laimėjusio dalyvio pasiūlymą, sudarytą pirkimo sutartį, preliminariąją sutartį ir šių sutarčių pakeitimus, išskyrus informaciją, kurios atskleidimas prieštarautų informacijos ir duomenų apsaugą reguliuojantiems teisės aktams arba visuomenės interesams, pažeistų teisėtus konkretaus tiekėjo komercinius interesus arba turėtų neigiamą poveikį tiekėjų konkurencijai, ne vėliau kaip per 15 dienų nuo pirkimo sutarties ar preliminariosios sutarties sudarymo ar jų pakeitimo, bet ne vėliau kaip iki pirmojo mokėjimo pagal jį pradžios Viešųjų pirkimų tarnybos nustatyta tvarka turi paskelbti Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje. Šis reikalavimas netaikomas pirkimams, kai pasiūlymas pateikiamas žodžiu arba pirkimo sutartis sudaroma žodžiu, pirkimams, kurie atlikti neskelbiamų derybų būdu (mažos vertės pirkimų atveju – neskelbiant apie pirkimą) esant šio įstatymo 71 straipsnio 1 dalies 2 punkto b ir c papunkčiuose ir 6 dalies 5, 6, 7 punktuose nustatytoms sąlygoms, jeigu jų metu laimėjusiu dalyviu nustatomas fizinis asmuo, ir esant šio įstatymo 71 straipsnio 1 dalies 2 punkto a papunktyje nustatytai sąlygai, taip pat laimėjusio dalyvio pasiūlymo, pirkimo sutarties ar preliminariosios sutarties dalims, kai nėra techninių galimybių tokiu būdu paskelbti informacijos. Tokiu atveju perkančioji organizacija turi sudaryti galimybę susipažinti su nepaskelbtomis laimėjusio dalyvio pasiūlymo, pirkimo sutarties ar preliminariosios sutarties dalimis“.
[2] „Perkančioji organizacija užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi <...> skaidrumo principų“.
[3] „Pirkimo sutartyje, kai ji sudaroma raštu, turi būti nustatyta: kainodaros taisyklės, nustatytos pagal Viešųjų pirkimų tarnybos patvirtintą metodiką“.
Komentarai
0 komentarų
Komentarai prie šio straipsnio nėra leidžiami