išvada2018 (33)
VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBA
KONTROLĖS SKYRIUS
PIRKIMŲ VERTINIMO IŠVADA
2018 m. kovo d. Nr.
Vilnius
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu, atliko Kretingos rajono Salantų gimnazijos (toliau – Perkančioji organizacija) vykdyto viešojo pirkimo dalinį vertinimą.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti pasiūlymą) data | „Nemokamo mokinių maitinimo paslaugų pirkimas“ (skelbtas 2018-01-29 Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CVP IS), pirkimo Nr. 364084) (toliau – Pirkimas). |
Pirkimo būdas | Skelbiama apklausa (mažos vertės pirkimas) |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros) pirkimo sutarties vertė, su PVM/be PVM | 17 000 Eur su PVM |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija | – |
Pirkimo vykdymo teisinis pagrindas (pirkimui taikomo įstatymo redakcija) | Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (toliau – Įstatymas) (redakcija nuo 2017-07-01); Tarnybos direktoriaus 2017 m. birželio 28 d. įsakymu patvirtintas Mažos vertės pirkimų tvarkos aprašas (toliau – Pirkimų tvarkos aprašas) |
Vertinimo apimtys/etapas | Dalinis vertinimas po sutarties sudarymo dėl nustatyto tiekėjo kvalifikacinio reikalavimo teisėtumo |
Dėl pirkimo vyksta teismo procesas (nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas) | – |
II dalis. Vertinimo metu nustatyti pažeidimai
Įstatymo 17 straipsnio 1 dalis [1], Pirkimų tvarkos aprašo 7 punktas[2] | |
Pirkimą vykdė Perkančiosios organizacijos L. e. direktoriaus pareigas 2018-01-24 įsakymu Nr. VI-27 „Dėl Salantų gimnazijos viešojo pirkimo komisijos sudarymo ir darbo reglamento tvirtinimo“ sudaryta viešųjų pirkimų komisija (toliau – Komisija). Pirkimo sąlygų, patvirtintų Komisijos 2018-01-24 posėdžio protokolu Nr. 1 (toliau – Pirkimo sąlygos), 3.1 punkte nustatytas tiekėjų kvalifikacijos reikalavimas, tiekėjui turėti teisę verstis veikla, t. y. teikti maitinimo paslaugas nurodytoje paslaugų teikimo vietoje ir turėti teisės aktų nustatyta tvarka išduotą maisto tvarkymo subjekto patvirtinimo pažymėjimą yra nepagrįstas, neproporcingas ir dirbtinai ribojantis tiekėjų konkurenciją. Nustatyta, kad maisto tvarkymo subjektų patvirtinimo pažymėjimų išdavimo, atsisakymo išduoti pažymėjimą, pažymėjimo papildymo, pažymėjimo galiojimo sustabdymo, galiojimo sustabdymo panaikinimo, galiojimo panaikinimo, ir maisto tvarkymo subjektų registravimo, atsisakymo registruoti, registracijos galiojimo sustabdymo, registracijos galiojimo sustabdymo panaikinimo, registracijos galiojimo panaikinimo, maisto tvarkymo subjektų ūkinės komercinės veiklos sąlygų laikymosi tvarką nustato Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos direktoriaus 2008 m. spalio 15 d. įsakymu Nr. B1-527 patvirtintas Maisto tvarkymo subjektų patvirtinimo ir registravimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas). Aprašo 8 punktas nustato, kad „<...>maisto tvarkymo subjektui, siekiančiam vykdyti šio aprašo 1 priedo 1 punkte nurodytą maisto tvarkymo veiklą, pažymėjimas išduodamas įvertinus maisto tvarkymo veiklos sąlygas vietoje<...>“. Vertinant Pirkimo sąlygų 3.1 punkte nustatyto tiekėjų kvalifikacijos reikalavimo pagrįstumą, maitinimo paslaugų teikimą reglamentuojančių teisės aktų kontekste, matyti, kad reikalavimo taikymas yra apspręstas imperatyvių teisės normų, kurių privalo laikytis kiekvienas ūkio subjektas teikiantis maitinimo paslaugas. Tačiau susipažinus su Aprašo nuostatomis, darytina išvada, kad ūkio subjektas, nurodytoje paslaugų teikimo vietoje norintis teikti maitinimo paslaugas (jeigu nebuvo anksčiau teikęs), Pirkimo vykdymo metu išpildyti reikalavimą turėti teisės aktų nustatyta tvarka išduotą maisto tvarkymo subjekto patvirtinimo pažymėjimą realiai negali, atsižvelgiant į tai, kad pažymėjimui gauti vertinamas maisto tvarkybos procesas ir kitos svarbios aplinkybės, būtent konkrečioje (maisto ruošimo) vietoje, be to, tokie procesai užtrunka ir jiems įvertinti reikia laiko. Tai reiškia, kad pažymėjimas galėtų būti išduotas tik tiekėjui pasirašius Pirkimo sutartį, taip pat sutartis, susijusias su patalpų, įrengimų nuoma bei atlikus kitus būtinus veiksmus ir procedūras, susijusius su pažymėjimo išdavimu. Nagrinėjamu atveju, įvertinus keliamą reikalavimą pateikti tokį pažymėjimą tiekėjui nežinant Pirkimo rezultato, neturint jokių teisių į patalpų (įrengimų) naudojimą, taip pat įvertinus ir kitas Pirkimo sąlygų nuostatas, kad „tiekėjas sutarties įsigaliojimo dieną pateikia maisto tvarkymo subjekto patvirtinimo pažymėjimą (Pirkimo sutarties projekto 2.1 punktas), o sutartis įsigalioja nuo jos sudarymo dienos (sudaryta 2018 m. vasario 9) (Pirkimo sutarties projekto 9.1 punktas) ir organizuoti maisto gamybos procesą ir maitinimo paslaugų teikimą nuo 2018 m. vasario 13 d., (Pirkimo sutarties projekto 2.2 punktas) akivaizdu, kad tiekėjas, neteikęs paslaugų nurodytoje vietoje negalėjo įvykdyti šio reikalavimo. Atsižvelgiant į išdėstytą, Tarnyba konstatuoja, kad nustatytas tiekėjų kvalifikacijos reikalavimas yra nepagrįstas, neproporcingas ir nepagrįstai suvaržantis tiekėjų konkurenciją, kas pažeidžia Įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje nustatytus nediskriminavimo, proporcingumo, skaidrumo ir lygiateisiškumo principus, Pirkimų tvarkos aprašo 7 punkto nuostatas. |
III dalis. Pastabos, į kurias Perkančioji organizacija turėtų atsižvelgti vykdydama kitus pirkimus
- | |
IV dalis. SPRENDIMAS
Atsižvelgdama į tai, kad Pirkimo sutartis sudaryta pažeidus Įstatymo nuostatas, Tarnyba rekomenduoja Perkančiajai organizacijai svarstyti Pirkimo sutarties galiojimo trumpinimo galimybes ir organizuoti naujo pirkimo procedūras, nes Tarnybos rekomendacija Perkančiajai organizacijai nutraukti sutartį, atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos socialinės paramos mokiniams įstatymo nuostatas, kad „mokiniams nemokamas maitinimas teikiamas toje mokykloje, kurioje mokiniai mokosi“, taip pat į Pirkimo sutarties galiojimo terminą iki 2018 rugpjūčio 15 d. būtų neproporcinga, neracionali ir neigiamai atsilieptų mokinių padėčiai, įvertinus tai, kad paslaugų poreikis susijęs su nenutrūkstamu mokinių maitinimu (viešuoju interesu) išlieka ir privalo būti užtikrintas.
Tarnyba prašo ne vėliau kaip per 10 darbo dienų Perkančiosios organizacijos raštu informuoti Tarnybą apie priimtus sprendimus.
Vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo 5 ir 17 straipsniais, nesutikę su Tarnybos išvada, Jūs galite ją apskųsti teismui šio įstatymo nustatyta tvarka.
[1] „Perkančioji organizacija užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, skaidrumo ir proporcingumo principų“
[2] “Planuojant pirkimus ir jiems rengiantis, negali būti siekiama išvengti apraše nustatytos tvarkos taikymo ar dirbtinai sumažinti konkurenciją. Laikoma, kad konkurencija yra dirbtinai sumažinta, kai pirkimu tam tikriems tiekėjams nepagrįstai sudaromos palankesnės ar nepalankesnės sąlygos“
Komentarai
0 komentarų
Komentarai prie šio straipsnio nėra leidžiami