išvada2018 (29)
VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBA
Šalčininkų rajono savivaldybės administracijai Vilniaus g. 49 17116 Šalčininkai El. p. priimamasis@salcininkai.lt | 2018-09- Į 2018-09-07 2018-09-11
| Nr. Nr. Nr. | 4S- S-1795 S-1805 |
PIRKIMO VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu, įvertino Šalčininkų rajono savivaldybės administracijos (toliau – Perkančioji organizacija) vykdomą viešąjį pirkimą.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti pasiūlymą) data | „Mokslo paskirties pastato – Kalesninkų L. Narbuto gimnazijos, Mokyklos g. 4, Kalesninkų k., Šalčininkų r. sav., rekonstravimo ir katilinės pastato paprastojo remonto statybos darbų pirkimas“ (Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CVP IS) skelbtas 2018-08-28, pirkimo Nr. 397583; toliau – Pirkimas) |
Pirkimo būdas | Atviras konkursas (supaprastintas pirkimas) |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros) pirkimo sutarties vertė, su PVM/be PVM | - |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija | - |
Pirkimo vykdymo teisinis pagrindas (pirkimui taikomo įstatymo, supaprastintų pirkimų taisyklių redakcija) | Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (redakcija nuo 2018-01-01) (toliau – Įstatymas) nuostatos |
Vertinimo apimtys/etapas | Dalinis vertinimas dėl nustatyto sutartinių įsipareigojimų įvykdymo termino / Pirkimo procedūrų vertinimas iki vokų atplėšimo procedūros |
Dėl pirkimo vyksta teismo procesas (nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas) | - |
II dalis. Vertinimo metu nustatyti pažeidimai
Įstatymo 17 straipsnio 1[1] dalis | |
Pirkimą vykdo Nuolatinė viešųjų pirkimų komisija[2] (toliau – Komisija). Įvertinusi Pirkimo dokumentus, Tarnyba konstatuoja, kad Pirkimo sąlygų 2.8 punkte ir Pirkimo sąlygų priedo Nr. 2 „<...> Sutartis <...>“ (toliau – Sutarties projektas) 2.2 punkte nustatytas 2 (dviejų) mėnesių Pirkimo sutarties terminas („Sutarties trukmė: 2 mėn. be galimybės pratęsti terminą bet ne ilgiau nei iki 2018 m. lapkričio 30 d. nuo Sutarties pasirašymo dienos“) yra neproporcingas ir nepakankamas perkamai Pirkimo objekto apimčiai, ypač atsižvelgus į faktą, jog per minėtą 2 mėnesių laikotarpį privalės būti atlikti ne tik rekonstravimo ir remonto darbai, bet ir suteiktos kitos inžinerinės paslaugos. Remiantis Pirkimo sąlygų 2.1 punktu ir Sutarties projekto 1.2.1-1.2.5 papunkčiais, Pirkimo objektas apima:
Perkančioji organizacija, siekdama pagrįsti, jog nustatyta Pirkimo sutarties trukmė – 2 mėnesiai, yra pagrįsta ir pakankama Pirkimo dokumentuose nurodytai darbų apimčiai, nurodė[3], kad darbai perkami pagal Valstybės investicijų 2017-2019 metų programą, pagal finansavimo sutartį. Nespėjus laiku atlikti Pirkime numatytų statybos darbų bus prarastas Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos projekto finansavimas. Papildomai nurodė, kad Pirkime numatyti statybos darbai susideda iš skirtingos rūšies darbų, kuriuos galima vykdyti lygiagrečiai, ir tuo atveju, jeigu tiekėjas pateiks pasiūlymą remdamasis visais savo pajėgumais bei ištekliais, technologiškai galės atlikti numatytus viešajame pirkime statybos darbus ir kitus sutartinius įsipareigojimus nustatytu laiku. Įvertinus Perkančiosios organizacijos argumentus, galima daryti išvadą, jog iš esmės nustatytas Pirkimo sutarties terminas – 2 mėnesiai (ne ilgiau nei iki 2018 m. lapkričio 30 d.), siejamas išimtinai su Finansavimo sutartyje numatytais terminais, o ne objektyviai nustačius laiką, kuris reikalingas siekiant atlikti perkamus darbus ir kitus sutartinius įsipareigojimus. Minėtą išvadą pagrindžia tai, jog Pirkimo dokumentuose nustatytas Pirkimo sutarties terminas iš esmės sutampa su 2018 m. kovo 15 d. Finansavimo sutartyje Nr. GS(7.1.83)-134 (toliau – Finansavimo sutartis), sudarytos tarp Perkančiosios organizacijos ir Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos (toliau – Ministerija) nustatytu terminu, t. y., Finansavimo sutarties 1.1 punkte nustatyta, kad Ministerija įsipareigoja skirti lėšų Kalesninkų Liudviko Narbuto gimnazijos pastatui modernizuoti, o 3.3 punkte nustatyta, kad Perkančioji organizacija įsipareigoja 1.1 punkte nurodytą pavedimą įvykdyti iki 2018 m. gruodžio 3 d. Perkančiosios organizacijos aukščiau nurodytas argumentas, jog tuo atveju, jeigu tiekėjas pateiks pasiūlymą remdamasis visais savo pajėgumais bei ištekliais, technologiškai galės atlikti numatytus Pirkime statybos darbus bei kitus sutartinius įsipareigojimus nustatytu laiku, yra nepagrįstas, atsižvelgiant į tai, kad:
Techninio projekto dalies „Pasirengimas statybai ir statybos darbų organizavimo dalis“ 10 skyriuje „Statybos darbų trukmė“ nurodyta, kad „<...> Projektavimo metu nustatyta orientacinė statybos trukmė 9 mėnesiai“. Paminėtina, kad Perkančioji organizacija informavo[4] Tarnybą, jog Techninio projekto sprendiniai padalinti į du etapus, kartu nurodė, kad Techninio projekto sprendiniai dalinant į dvejus etapus nebus keičiami, o bus pakeisti/padalinti kiekių žiniaraščiai, t. y. perkamo objekto darbų apimtys buvo sumažintos, lyginant su Techniniame projekte numatytomis apimtimis, atitinkamai galima daryti prielaidą, jog orientacinė statybos darbų trukmė nurodyta Techniniame projekte irgi turėtų sumažėti. Tačiau įvertinus tai, kad Pirkimo objektas apima[5] naujai statomo virtuvės, valgyklos ir darželio korpuso (priestato) statybą (plotas apie 350 m2), mokyklos pirmo aukšto patalpų remontą (plotas apie 574 m2) ir katilinės pastato vidaus patalpų remontą (plotas apie 98,43 m2), Pirkimo dokumentuose nustatytas 2 mėnesių laikotarpis, lyginant su Techniniame projekte nustatytu orientaciniu 9 mėnesių laikotarpiu, yra neproporcingai sumažintas ir nustatytas neįvertinus perkamo objekto apimties. Taip pat, Perkančiosios organizacijos argumento, kad technologiškai galima atlikti Pirkime numatytus statybos darbus bei kitus sutartinius įsipareigojimus Pirkimo dokumentuose nustatytu laiku, nepatvirtina vieno iš tiekėjų CVP IS priemonėmis (2018 m. rugpjūčio 28 d. pranešimas Nr. 6474912) pateiktas paklausimas, kuriame teigiama, jog technologiškai neįmanoma atlikti darbų iki 2018 m. lapkričio 30 d.;
Vadovaujantis Statybos techninio reglamento STR 1.04.04:2017 „Statinio projektavimas, projekto ekspertizė“ 14 punktu „Darbo projektas yra dokumentas, kurio pagrindu, įvertinus techninio projekto technines specifikacijas <...> 14.1. gaminami statybinių konstrukcijų ir inžinerinių sistemų elementai. Jei reikia, gamintojas pagal darbo projekto brėžinius parengia brėžinius gamybai; 14.2. vykdomi statybos darbai; 14.3. užbaigus statinį, Statybos įstatyme <...> nustatytais atvejais išduodamas statybos užbaigimo aktas arba surašoma deklaracija apie statybos užbaigimą, darbo projekto brėžinius pažymint žyma „Taip pastatyta“, t. y. darbo projekto parengimas yra privalomas etapas, prieš pradedant vykdyti statybos darbus, atitinkamai, vadovaujantis aukščiau nurodytomis nuostatomis, rangovas negali vykdyti darbų, kol jis nėra parengtas, nes darbo projektas yra techninio projekto tąsa, kuriame detalizuojami techninio projekto sprendiniai ir būtent pagal kurį atliekami statybos darbai. Be to nustatyta, jog be darbo projekto parengimo, vadovaujantis Statybos techninio reglamento STR 1.04.04:2017 „Statinio projektavimas, projekto ekspertizė“[6] 71 punktu[7], bus privaloma atlikti ir darbo projekto konstrukcijų dalies ekspertizę. Apibendrinus tai, kas išdėstyta, nuo Pirkimo sutarties pasirašymo dienos per 2 mėnesius, bet ne ilgiau nei iki 2018 m. lapkričio 30 d. turės būti parengtas darbo projektas, ir tik tuomet galės būti vykdomi darbai, taip pat, turės būti atlikta darbo projekto konstrukcijų dalies ekspertizė. Pažymėtina ir tai, kad Pirkimo vertinimo metu, Tarnybai tapo žinoma[8], jog iki šiol nėra atlikta Techninio projekto bendroji ekspertizė, kuri yra privaloma, vadovaujantis Statybos techninio reglamento STR 1.04.04:2017 „Statinio projektavimas, projekto ekspertizė“[9] 69 punkto nuostatomis, taip pat nėra gautas statybą leidžiantis dokumentas. Vadovaujantis Statybos techninio reglamento STR 1.04.04:2017 „Statinio projektavimas, projekto ekspertizė“ 13 punktu „Techninis projektas yra vientisas dokumentas, kurio pagrindu <...> 13.2. atliekama projekto ekspertizė <...> 13.3. gaunamas statybą leidžiantis dokumentas <...> 13.4. parenkamas statinio statybos rangovas <...> 13.5. rengiamas darbo projektas; 13.6. parenkami statybos produktai, įrenginiai ir pagal pateiktas technines specifikacijas, vadovaujantis darbo projektu, atliekami statybos darbai; 13.7. vertinama (pagal techninių specifikacijų reikalavimus) statybos darbų ir pastatyto statinio normatyvinė kokybė; 13.8. užbaigus statinį, Statybos įstatyme <...> nustatytais atvejais išduodamas statybos užbaigimo aktas arba surašoma deklaracija apie statybos užbaigimą, techninio projekto technines specifikacijas pažymint žyma „Taip pastatyta“, t. y., prieš parenkant statybos rangovą (prieš darbų pradžią), privaloma turėti techninio projekto ekspertizę ir gauti statybą leidžiantį dokumentą. Šiuo atveju, Perkančioji organizacija neturi nei vieno, nei kito. Paminėtina, kad Perkančioji organizacija nedetalizavo, dėl kokių priežasčių Techninio projekto ekspertizė vis dar nėra atlikta, nors Perkančiosios organizacijos teigimu[10], Techninis projektas buvo parengtas 2018 m. liepos pabaigoje, be to, pagal Techninį projektą jau buvo vykdomas viešasis darbų pirkimas (atviras konkursas „Kalesninkų Liudviko Narbuto gimnazijos rekonstravimo ir katilinės pastato paprastasis remontas“ (CVP IS skelbtas 2018-07-25, pirkimo Nr. 393227), kuris pasibaigė vadovaujantis Įstatymo 29 straipsnio 2 dalies 4 punktu – per nustatytą terminą nepateikiama nė viena paraiška, pasiūlymas). Įvertinus tai, kas išdėstyta, daroma išvada, kad net ir tuo atveju, jeigu būtų pasirašyta Pirkimo sutartis, tiekėjas negalėtų iš karto pradėti vykdyti savo sutartinių įsipareigojimų, atsižvelgiant į tai, kad:
Apibendrinus tai, kas išdėstyta, konstatuojama, jog Pirkimo dokumentuose nustatytas 2 (dviejų) mėnesių Pirkimo sutarties terminas yra neproporcingas ir nepakankamas sutartiniams įsipareigojimas atlikti, dirbtinai riboja tiekėjų galimybes dalyvauti Pirkime. Tai pažeidžia Įstatymo 17 straipsnyje nustatytus skaidrumo ir proporcingumo principus ir sudaro prielaidas abejoti, kad Pirkimui skirtos lėšos bus naudojamas racionaliai. |
III dalis. Pastabos, į kurias perkančioji organizacija turėtų atsižvelgti vykdydama kitus pirkimus
- | ||
IV dalis. SPRENDIMAS
Tarnyba, atsižvelgdama į šios Išvados II dalyje nustatytus Įstatymo nuostatų pažeidimus ir, vadovaudamasi Įstatymo 95 straipsnio 2 dalies 4 punktu, įpareigoja Perkančiąją organizaciją:
- nutraukti Pirkimo procedūras;
- raštu informuoti Tarnybą apie įpareigojimo įvykdymą ir pateikti tai patvirtinančius dokumentus.
Vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo 5 ir 17 straipsniais, nesutikę su Tarnybos išvada, Jūs galite ją apskųsti teismui šio įstatymo nustatyta tvarka.
Direktorė |
[1] Įstatymo 17 straipsnio 1 dalis „Perkančioji organizacija užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi <...> proporcingumo, skaidrumo principų“;
[2] Nuolatinė viešųjų pirkimų komisija sudaryta Perkančiosios organizacijos administracijos direktoriaus 2018-04-03 įsakymu Nr. DVĮ-488 „Dėl nuolatinės viešųjų pirkimų komisijos sudarymo“;
[3] Perkančiosios organizacijos 2018-09-07 raštas Nr. S-1795 „Dėl dokumentų pateikimo įvertinti“;
[4] 2018-09-18 elektroniniu paštu pateikta informacija;
[5] Pirkimo sąlygų 2.1.1 punktas;
[6] Statybos techninis reglamentas STR 1.04.04:2017 „Statinio projektavimas, projekto ekspertizė“ patvirtintas Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2016-11-07 įsakymu Nr. D1-738 (pakeitimas nuo 2018-03-31);
[7] Statybos techninio reglamento STR 1.04.04:2017 „Statinio projektavimas, projekto ekspertizė“ 71 punkte nustatyta, kad „Statinių, nurodytų STR 1.01.03:2017 „Statinių klasifikavimas“ <...> 1 lentelėje (išskyrus 1 lentelės 5, 7, ir 12 punktuose išvardintus statinius), darbo projektų konstrukcijų dalies ekspertizė privaloma <...>“. Statybos techninio reglamento STR 1.01.03:2017 „Statinių klasifikavimas“ V skyriaus „Ypatingieji statiniai“ II skirsnio „Ypatingų statinių kategorijai priskiriamų statinių sąrašas“ lentelės Nr. 1 4 punkte nurodyta, kad negyvenamosios paskirties pastatai, kurių pastato bendras plotas didesnis kaip 2000 m2, priskiriami ypatingų statinių kategorijai“, Techninio projekto dalies „Bendroji dalis“ skyriuje Nr. 2 „Bendrieji statinio rodikliai“ nurodyta, jog pastato bendrasis plotas po rekonstravimo bus 2025,80 m2, taip Techniniame projekte nurodyta, kad statinio kategorija – ypatingasis;
[8] 2018-09-18 elektriniu paštu pateikta informacija;
[9] Statybos techninio reglamento STR 1.04.04:2017 „Statinio projektavimas, projekto ekspertizė“ 69 punkte nustatyta, kad „Bendroji projekto ekspertizė <...> privalomos Statybos įstatymo 34 straipsnio 1 dalyje nurodytiems statiniams <...>“. Lietuvos Respublikos statybos įstatymo (redakcija nuo 2018-05-01) 34 straipsnio 1 dalyje nustatyta, kad „Ypatingojo statinio <...> statinių projektų ekspertizė privaloma <...>“.
[10] Perkančiosios organizacijos 2018-09-11 raštas Nr. S-1805 „Dėl papildomos informacijos pateikimo“.
Komentarai
0 komentarų
Komentarai prie šio straipsnio nėra leidžiami