išvada2018 (21)
VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBA
KONTROLĖS SKYRIUS
PIRKIMŲ VERTINIMO IŠVADA
2018 m. kovo d. Nr. 4S-
Vilnius
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu, atliko Visagino savivaldybės administracijos (toliau – Perkančioji organizacija) 2012-2017 m. vykdytų viešųjų pirkimų, susijusių su vertimo paslaugų įsigijimu iš V. Mikalonienės įmonės „Res Judicata“, vertinimą.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti pasiūlymą) data | „Vertimo žodžiu paslaugų teikimo sutartis“, kvietimo pateikti pasiūlymą data 2012-03-27 (toliau – Pirkimas Nr. 1); „Vertimo žodžiu paslaugų teikimo sutartis“, kvietimo pateikti pasiūlymą data 2013-11-12 (toliau – Pirkimas Nr. 2); „Vertimo žodžiu (sinchroninio vertimo) paslaugų pirkimas“, kvietimo pateikti pasiūlymą data 2016-10-25 (toliau – Pirkimas Nr. 3); „Vertimo žodžiu (sinchroninio vertimo) paslaugų pirkimas“, kvietimo pateikti pasiūlymą data 2016-11-28 (toliau – Pirkimas Nr. 4); „Vertimo žodžiu (sinchroninio vertimo) paslaugų pirkimas“, kvietimo pateikti pasiūlymą data 2016-12-22 (toliau – Pirkimas Nr. 5); „Vertimo žodžiu (sinchroninio vertimo) paslaugų pirkimas“, kvietimo pateikti pasiūlymą data 2017-01-20 (toliau – Pirkimas Nr. 6); „Vertimo žodžiu (sinchroninio vertimo) paslaugų pirkimas“, kvietimo pateikti pasiūlymą data 2017-02-23 (toliau – Pirkimas Nr. 7); „Vertimo žodžiu (sinchroninio vertimo) paslaugų pirkimas“, kvietimo pateikti pasiūlymą data 2017-03-13 (toliau – Pirkimas Nr. 8); „Vertimo žodžiu (sinchroninio vertimo) paslaugų pirkimas“, kvietimo pateikti pasiūlymą data 2017-03-28 (toliau – Pirkimas Nr. 9); „Vertimo žodžiu (sinchroninio vertimo) paslaugų pirkimas“, kvietimo pateikti pasiūlymą data 2017-04-19 (toliau – Pirkimas Nr. 10); „Vertimo žodžiu (sinchroninio vertimo) paslaugų pirkimas“, kvietimo pateikti pasiūlymą data 2017-05-05 (toliau – Pirkimas Nr. 11); „Vertimo žodžiu (sinchroninio vertimo) paslaugų pirkimas“, kvietimo pateikti pasiūlymą data 2017-05-29 (toliau – Pirkimas Nr. 12); „Vertimo žodžiu (sinchroninio vertimo) paslaugų pirkimas“, kvietimo pateikti pasiūlymą data 2017-06-23 (toliau – Pirkimas Nr. 13); „Vertimo žodžiu (sinchroninio vertimo) paslaugų pirkimas“, kvietimo pateikti pasiūlymą data 2017-08-22 (toliau – Pirkimas Nr. 14); „Vertimo žodžiu (sinchroninio vertimo) paslaugų pirkimas“, kvietimo pateikti pasiūlymą data 2017-09-27 (toliau – Pirkimas Nr. 15); „Vertimo žodžiu (sinchroninio vertimo) paslaugų pirkimas“, kvietimo pateikti pasiūlymą data 2017-10-13 (toliau – Pirkimas Nr. 16); „Vertimo žodžiu (sinchroninio vertimo) paslaugų pirkimas“, kvietimo pateikti pasiūlymą data 2017-11-13 (toliau – Pirkimas Nr. 17); Vertimo žodžiu (sinchroninio vertimo) paslaugų pirkimas“, kvietimo pateikti pasiūlymą data 2017-11-21 (toliau – Pirkimas Nr. 18); Vertimo žodžiu (sinchroninio vertimo) paslaugų pirkimas“, kvietimo pateikti pasiūlymą data 2017-11-21 (toliau – Pirkimas Nr. 19); |
Pirkimo būdas | Pirkimai Nr. 1-2; 8-18 – Mažos vertės pirkimai apklausos raštu būdu Pirkimai Nr. 3-7 – Mažos vertės pirkimai apklausos žodžiu būdu |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros) pirkimo sutarties vertė, su PVM/be PVM | Faktinė Pirkimo Nr. 1 sutarties vertė – 10.050,25 Lt su PVM / 8.305,99 Lt be PVM be PVM Faktinė Pirkimo Nr. 2 vertė – 5.907,95 Eur su PVM / 4.882,60 Eur be PVM Faktinė Pirkimo Nr. 3 sutarties vertė – 188,76 Eur su PVM / 156,00 Eur be PVM Faktinė Pirkimo Nr. 4 sutarties vertė – 440,44 Eur su PVM / 364,00 Eur be PVM Faktinė Pirkimo Nr. 5 sutarties vertė – 188,76 Eur su PVM / 156,00 Eur be PVM Faktinė Pirkimo Nr. 6 sutarties vertė – 314,60 Eur su PVM / 260,00 Eur be PVM Faktinė Pirkimo Nr. 7 sutarties vertė – 314,60 Eur su PVM / 260,00 Eur be PVM Faktinė Pirkimo Nr. 8 sutarties vertė – 314,60 Eur su PVM / 260,00 Eur be PVM Faktinė Pirkimo Nr. 9 sutarties vertė – 125,84 Eur su PVM / 104,00 Eur be PVM Faktinė Pirkimo Nr. 10 sutarties vertė – 629,20 Eur su PVM / 520,00 Eur be PVM Faktinė Pirkimo Nr. 11 sutarties vertė – 188,76 Eur su PVM / 156,00 Eur be PVM Faktinė Pirkimo Nr. 12 sutarties vertė – 251,68 Eur su PVM / 208,00 Eur be PVM Faktinė Pirkimo Nr. 13 sutarties vertė – 314,60 Eur su PVM / 260,00 Eur be PVM Faktinė Pirkimo Nr. 14 sutarties vertė – 251,68 Eur su PVM / 208,00 Eur be PVM Faktinė Pirkimo Nr. 15 sutarties vertė – 188,76 Eur su PVM / 156,00 Eur be PVM Faktinė Pirkimo Nr. 16 sutarties vertė – 251,68 Eur su PVM / 208,00 Eur be PVM Faktinė Pirkimo Nr. 17 sutarties vertė – 125,84 Eur su PVM / 104,00 Eur be PVM Faktinė Pirkimo Nr. 18 sutarties vertė – 188,76 Eur su PVM / 156,00 Eur be PVM Faktinė Pirkimo Nr. 19 sutarties vertė – 251,68 Eur su PVM / 208,00 Eur be PVM |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija | – |
Pirkimo vykdymo teisinis pagrindas (pirkimui taikomo įstatymo redakcija) | Pirkimui Nr. 1 - Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (redakcija nuo 2012-03-31; toliau – Įstatymas); Visagino savivaldybės administracijos supaprastintų viešųjų pirkimų taisyklės, patvirtintos Perkančiosios organizacijos administracijos direktoriaus 2011-12-30 įsakymu Nr. ĮV-1292 (toliau – I Taisyklės) Pirkimui Nr. 2 – Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (redakcija nuo 2013-10-26; toliau – Įstatymas); Visagino savivaldybės administracijos supaprastintų viešųjų pirkimų taisyklės, patvirtintos Perkančiosios organizacijos administracijos direktoriaus 2012-11-08 įsakymu Nr. ĮV-1302 (toliau – II Taisyklės) Pirkimams Nr. 3-5 – Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (redakcija nuo 2016-01-01; toliau – Įstatymas); Visagino savivaldybės administracijos supaprastintų viešųjų pirkimų taisyklės, patvirtintos Perkančiosios organizacijos administracijos direktoriaus 2014-02-12 įsakymu Nr. ĮV-179 (toliau – III Taisyklės) Pirkimams Nr. 5-14 – Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (redakcija nuo 2017-01-01; toliau – Įstatymas); Visagino savivaldybės administracijos supaprastintų viešųjų pirkimų taisyklės, patvirtintos Perkančiosios organizacijos administracijos direktoriaus 2014-02-12 įsakymu Nr. ĮV-179 (toliau – III Taisyklės) Pirkimams Nr. 14-19 – Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (redakcija nuo 2017-07-01; toliau – Įstatymas); Mažos vertės pirkimų tvarkos aprašas, patvirtintas Tarnybos direktoriaus 2017-06-28 įsakymu Nr. 1S-97 (toliau – Mažos vertės pirkimų aprašas). |
Vertinimo apimtys/etapas | Išsamus vertinimas / Pirkimų Nr. 1-19 vertinimas po sutarčių įvykdymo |
Dėl pirkimo vyksta teismo procesas (nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas) | – |
II dalis. Vertinimo metu nustatyti pažeidimai
Įstatymo 3 straipsnio 1[1] ir 2[2] dalys, Įstatymo 18 straipsnio 3 dalis[3] | |
Įvertinus Perkančiosios organizacijos pateiktus, su Pirkimu Nr. 2 susijusius dokumentus, nustatyta, kad Perkančioji organizacija viršijo 2013-11-04 Nr. (4.45)-C-293 pirkimo paraiškoje Pirkimui Nr. 2 nurodytą skiriamų lėšų sumą – 16.000,00 Lt be PVM (4.633,92 Eur be PVM), nes iš pateiktų apmokėjimą už paslaugas pagrindžiančių dokumentų matyti, kad pagal Sutartį Nr. 2 iš tiekėjo V. Mikalonienės įmonės „Res Judicata“ vertimo paslaugų 2013 m. įsigyta už 495,88 Lt be PVM (143,62 Eur be PVM), 2014 m. – už 5.454,68 Lt be PVM (1.579.78 Eur be PVM), 2015 m. - už 2.010,40 Eur be PVM (6.941.51 Lt be PVM), 2016 m. – 1.148,80 Eur be PVM (3.966.58 Lt be PVM), kas bendrai sudaro 4.882,60 Eur be PVM (16.858,65 Lt be PVM). Atsižvelgiant į nurodytas aplinkybes konstatuotina, kad Perkančioji organizacija Sutartyje Nr. 2 nenurodydama maksimalios pirkimui skiriamos lėšų sumos ar maksimalios numatomų įsigyti paslaugų apimties (vertimo valandų skaičiaus), nesiekė Įstatymo 3 straipsnio 2 dalyje įtvirtinto racionalaus lėšų panaudojimo principo bei neužtikrino Įstatymo 3 straipsnio 1 dalyje įtvirtinto skaidrumo principo. |
III dalis. Pastabos, į kurias Perkančioji organizacija turėtų atsižvelgti vykdydama kitus pirkimus
Įstatymo 3 straipsnio 2 dalis[4] | |
Įvertinus su Pirkimais Nr. 3-19 susijusius dokumentus, darytina išvada, kad Perkančioji organizacija 2016-2017 m. laikotarpiu vykdydama vertimo žodžiu iš rusų į lietuvių kalbą paslaugų pirkimus nesiekė Įstatymo 3 straipsnio 2 dalyje įtvirtinto racionalaus lėšų panaudojimo. Tarnyba savo nuomonę grindžia tuo, kad Perkančioji organizacija vykdydama neskelbiamus pirkimus ir pati parinkdama pirkimuose dalyvauti kviečiamus tiekėjus, dažnu atveju kviesdavo tuos pačius, ankstesnėse apklausose pasiūlymų nepateikusius tiekėjus, pvz.: UAB „Diskusija“ buvo kviečiama dalyvauti Pirkimuose Nr. 3-10, Nr.14, Nr. 16, nors pasiūlymą buvo pateikusi tik Pirkimui Nr. 3. Paminėtina, kad visuose Perkančiosios organizacijos vykdytuose vertimo žodžiu iš rusų į lietuvių kalbą paslaugų pirkimuose dalyvavo ir juos laimėjo V. Mikalonienės įmonė „Res Judicata“, tuo tarpu dauguma kitų apklaustų tiekėjų pasiūlymų net neteikė, nors ir vėl buvo kviečiami. Atsižvelgiant į aukščiau pateiktą informaciją, Tarnyba primena, kad Perkančioji organizacija vykdydama viešuosius pirkimus kiekvienu atveju turi siekti racionalaus lėšų panaudojimo, todėl parinkdama į neskelbiamą pirkimą kviečiamus tiekėjus turi išanalizuoti ir įvertinti rinkos pokyčius, neapsiriboti ties tais pačiais tiekėjais, ypač neteikiančiais pasiūlymų, tokiu būdu užtikrinant realią tiekėjų konkurenciją bei racionalų lėšų panaudojimą. |
IV dalis. SPRENDIMAS
Tarnyba, atsižvelgdama į tai, kad Pirkimų Nr. 1 – Nr. 19 sutartys įvykdytos, apsiriboja vertinimu.
Vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo 5 ir 17 straipsniais, nesutikę su Tarnybos išvada, Jūs galite ją apskųsti teismui šio įstatymo nustatyta tvarka.
[1] „Perkančioji organizacija užtikrina, kad atliekant pirkimo procedūras ir nustatant laimėtoją būtų laikomasi <...> skaidrumo principų“;
[2] „Pirkimų tikslas – vadovaujantis šio įstatymo reikalavimais sudaryti pirkimo sutartį, leidžiančią įsigyti perkančiajai organizacijai <...> reikalingų prekių, paslaugų ar darbų, racionaliai naudojant tam skirtas lėšas“;
[3] „Sudarant pirkimo sutartį, joje negali būti keičiama laimėjusio tiekėjo pasiūlymo kaina, <...> ir pirkimo dokumentuose bei pasiūlyme nustatytos pirkimo sąlygos“;
[4] Žr. Išnašą Nr. 2“.
Komentarai
0 komentarų
Komentarai prie šio straipsnio nėra leidžiami