išvada2018 (18)
VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBA
PIRKIMŲ VERTINIMO IŠVADA
2018 m. birželio d. Nr. 4S-
Vilnius
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu, atliko VšĮ Tytuvėnų piligrimų centro (toliau – Perkančioji organizacija) vykdyto viešojo pirkimo dalinį vertinimą dėl paslaugų įsigijimo iš Centrinės perkančiosios organizacijos (toliau – CPO) elektroninio katalogo.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti pasiūlymą) data | „Tytuvėnų Švč. Mergelės Marijos Angelų Karalienės bažnyčios ir vienuolyno ansamblio arkadų galerijos restauravimo tvarkybos darbų projekto parengimo bei vykdymo priežiūros paslaugos“ (skelbtas 2017 m. rugsėjo 21 d. CPO elektroniniame kataloge, pirkimo Nr. CPO102844 (toliau – Pirkimas). |
Pirkimo būdas | Pirkimas atliktas CPO elektroniniame kataloge |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros) pirkimo sutarties vertė, su PVM/be PVM | 21.500,00 Eur be PVM / 26.015,00 Eur su PVM. |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija | – |
Pirkimo vykdymo teisinis pagrindas (pirkimui taikomo įstatymo redakcija) | Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (redakcija nuo 2017-07-01) (toliau – Įstatymas) |
Vertinimo apimtys/etapas | Dalinis vertinimas / Po sutarties sudarymo |
Dėl pirkimo vyksta teismo procesas (nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas) | – |
II dalis. Vertinimo metu nustatyti pažeidimai
Įstatymo 17 straipsnio 1 dalis[1], Įstatymo 82 straipsnio 2 dalis[2] | |
Pirkimo objektas - Tytuvėnų Švč. Mergelės Marijos Angelų Karalienės bažnyčios ir vienuolyno ansamblio arkadų galerijos, įtrauktos į nekilnojamųjų vertybių registrą (unikalus objekto kodas - 21850), restauravimo tvarkybos darbų projekto parengimo bei vykdymo priežiūros paslaugų įsigijimas. Perkančiosios organizacijos sprendimu, kuris įtvirtintas 2017-09-04 pirkimo paraiškoje, Pirkimas buvo vykdytas per CPO katalogą „Statinių projektavimo ir projekto vykdymo priežiūros paslaugos“. Pirkimo organizatorė A. V. - K. 2017-09-21 pateikė užsakymą CPO kataloge dėl Pirkimo, kuriam įvykus buvo sudaryta sutartis[3] su Pirkimo laimėtoju - UAB „Infes“ veikiančiu kartu su partneriu UAB „Irdaiva“. Tarnyba nustatė, kad galimybė įsigyti statinių projektavimo ir projekto vykdymo priežiūros paslaugas naudojantis CPO elektroniniu katalogu pirkimų vykdytojams atsirado CPO įvykdžius viešąjį pirkimą „Statinių projektavimo ir projekto vykdymo priežiūros paslaugų užsakymai per CPO LT elektroninį katalogą“[4]. Šio viešojo pirkimo dokumentų Techninės specifikacijos 1 punkte nurodyta, kad „<...> Pirkimo objektas – statinių (išskyrus: kultūros paveldo statinių, tipinių statinių, geležinkelio kelių, naftos tinklų, magistralinių dujotiekių, elektros tinklų virš 35kV, jūros naftos ir dujų gavybos statinių, branduolinės energetikos objektų statinių, melioracijos statinių, Lietuvos Respublikos architektūros įstatymo 13 str. nurodytų statinių) projektavimo paslaugos <...>, t. y. galimybė CPO elektroniniame kataloge įsigyti kultūros paveldo statinių projektavimo paslaugas nenumatyta. Tuo tarpu Perkančiosios organizacijos vykdyto Pirkimo techninėje specifikacijoje nurodyta, kad Tytuvėnų Švč. Mergelės Marijos bažnyčios ir vienuolyno ansamblis yra įtrauktas į kultūros paveldo registrą. Perkančioji organizacija, teikdama Tarnybai paaiškinimą[5], kokiu pagrindu Pirkimą vykdė CPO elektroniniame kataloge, nors jame tokia galimybė nenumatyta, nurodė „Vykdant projekto pirkimą <...> telefonu konsultavomės su CPO konsultantais. CPO darbuotojai neprieštaravo dėl pirkimo skelbimo per CPO sistemą <...>. Be to vadovavomės Viešųjų pirkimų įstatymu, kuriame reikalaujama pirkimus vykdyti per CPO“. Tarnyba, įvertinusi aukščiau išdėstytas aplinkybes, 2018-04-09 kreipėsi el. paštu į CPO dėl Perkančiosios organizacijos vykdyto Pirkimo aplinkybių. CPO pateiktame atsakyme[6] pažymima, kad užsakovas, prieš formuodamas poreikį ir pateikdamas užsakymą pirkimui CPO elektroniniame kataloge, turi susipažinti su CPO viešojo pirkimo techninės specifikacijos apimtimi ir įsitikinti, ar pageidaujamos įsigyti paslaugos patenka į šį pirkimo objektą, bei, kad už elektroniniame kataloge pateiktų užsakymo sąlygų teisingumą ir teisėtumą yra atsakingas pats užsakovas. Atsižvelgiant į išdėstytą, Tarnyba konstatuoja, kad Perkančioji organizacija CPO elektroniniame kataloge įvykdžiusi Tytuvėnų Švč. Mergelės Marijos bažnyčios ir vienuolyno ansamblio arkadų galerijos, įtrauktos į kultūros paveldo registrą, statinių projektavimo paslaugų pirkimą pažeidė Įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje įtvirtintą skaidrumo principą, apribojo realią tiekėjų konkurenciją, o tinkamai neįsitikinusi ar CPO elektroniniame kataloge siūlomos paslaugos atitinka jos poreikius, neužtikrino Įstatymo 82 straipsnio 2 dalies nuostatos „Perkančiosios organizacijos <...> privalo įsigyti prekių, paslaugų ir darbų šio straipsnio 1 dalyje nurodytu būdu, jeigu <...> galimos įsigyti prekės, paslaugos ar darbai atitinka perkančiosios organizacijos poreikius ir perkančioji organizacija negali prekių, paslaugų ar darbų įsigyti efektyvesniu būdu racionaliai naudodama tam skirtas lėšas“ laikymosi. |
III dalis. Pastabos, į kurias Perkančioji organizacija turėtų atsižvelgti vykdydama kitus pirkimus
- | |
IV dalis. SPRENDIMAS
Atsižvelgdama į išvados II dalyje nustatytus Įstatymo nuostatų pažeidimus, Tarnyba konstatuoja, kad Perkančioji organizacija, priėmusi sprendimą dėl Pirkimo vykdymo CPO elektroniniame kataloge tinkamai neįsitikino ar CPO siūlomos paslaugos atitinka jos poreikius, neįvertino aplinkybės, kad įsigyti kultūros paveldo statinių projektavimo paslaugas CPO elektroniniame kataloge nėra galimybės, tokiais veiksmais apribojo potencialių tiekėjų galimybes dalyvauti Pirkime ir tuo pažeidė Įstatymo 17 straipsnio 1 dalies nuostatą bei neužtikrino Įstatymo 82 straipsnio 2 dalies nuostatos laikymosi.
Vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo 5 ir 17 straipsniais, nesutikę su Tarnybos įpareigojimu, Jūs galite ją apskųsti teismui šio įstatymo nustatyta tvarka.
[1] „Perkančioji organizacija užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų;
[2] „Perkančiosios organizacijos <...> privalo įsigyti prekių, paslaugų ir darbų šio straipsnio 1 dalyje nurodytu būdu, jeigu Lietuvos Respublikoje veikiančios centrinės perkančiosios organizacijos siūlomos prekės ar paslaugos, per sukurtą dinaminę pirkimų sistemą ar sudarytą preliminariąją sutartį galimos įsigyti prekės, paslaugos ar darbai atitinka perkančiosios organizacijos poreikius ir perkančioji organizacija negali prekių, paslaugų ar darbų įsigyti efektyvesniu būdu racionaliai naudodama tam skirtas lėšas. Perkančiosios organizacijos privalo motyvuoti savo sprendimą neatlikti pirkimo naudojantis centrinės perkančiosios organizacijos paslaugomis ir saugoti tai patvirtinantį dokumentą kartu su kitais pirkimo dokumentais šio įstatymo 97 straipsnyje nustatyta tvarka“;
[3] Sutartis sudaryta 2017-10-02, sutarties Nr. CPO102844, S-26;
[4] Skelbtas CVP IS 2015-12-30, pirkimo Nr. 170624;
[5] Pateiktas 2018-05-14 raštu Nr. SD-10;
[6] 2018-04-17 Raštas Nr. 1S-316;
Komentarai
0 komentarų
Komentarai prie šio straipsnio nėra leidžiami