išvada2018 (12)
VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBA
Vilniaus „Juventos“ gimnazijai Telšių g. 2 02166 Vilnius El. p.: rastine@juventos.vilnius.lm.lt | 2018-08- Į 2018-07-17 2018-07-23 | Nr. Nr. Nr. | 4S- SD-145 SD-146 | |||
PIRKIMŲ VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu, atliko Vilniaus „Juventos“ gimnazijos (toliau – Perkančioji organizacija) vykdomo viešojo pirkimo vertinimą.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti pasiūlymą) data | „Maitinimo paslaugų pirkimas“ (toliau – Pirkimas). |
Pirkimo būdas | Apklausos būdu atliekamas mažos vertės pirkimas (kvietimas išsiųstas 2018-05-09 Centrinės viešųjų pirkimų informacinės sistemos priemonėmis) |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros) pirkimo sutarties vertė, su PVM/be PVM | – |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija | – |
Pirkimo vykdymo teisinis pagrindas (pirkimui taikomo įstatymo redakcija) | Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (redakcija nuo 2018-01-01 iki 2018-12-31) (toliau – Įstatymas), Mažos vertės pirkimų tvarkos aprašas, patvirtintas Tarnybos direktoriaus 2017 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. 1S-97 (toliau – Aprašas) |
Vertinimo apimtys/etapas | Nustačius laimėtoją, iki sutarties sudarymo |
Dėl pirkimo vyksta teismo procesas (nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas) | – |
II dalis. Vertinimo metu nustatyti pažeidimai
Įstatymo 5 straipsnio 5 dalis[1], Numatomos viešojo pirkimo ir pirkimo vertės skaičiavimo metodika, patvirtinta Tarnybos direktoriaus 2017-06-27 įsakymu Nr. 1S-94 (toliau – Metodika) 5 punktas[2], Įstatymo 17 straipsnio 1 dalis[3], 2 dalis[4] | |
Pirkimą vykdė Perkančiosios organizacijos direktoriaus 2018-04-20 įsakymu Nr. V-80 sudaryta gimnazijos mokinių maitinimo konkurso organizavimo komisija (toliau – Komisija). Komisijos 2018-05-08 posėdžio protokole Nr. 1 užfiksuota, kad „Vadovaujantis Aprašo 21.2.1 papunkčiu (kai numatomo nemokamo maitinimo paslaugų pirkimo vertė yra mažesnė už 10 tūkst. Eur be PVM) maisto gaminimo paslaugų pirkimas vykdytinas neskelbiamos apklausos būdu, kadangi pirkimas vykdomas vieneriems metams“, tačiau neužfiksuota, kiek lėšų nemokamam mokinių maitinimui skirta 2018 metams, kokia numatoma Pirkimo sutarties vertė. Pirkimo sąlygų priedo Nr. 1 „Techninė specifikacija“ 1 punkte nurodyta, jog „Gimnazija perka mokinių nemokamo maitinimo paslaugas, kurios turi būti pradėtos teikti nuo 2018 m. rugsėjo 01 d.“ Perkančioji organizacija Tarnybai pateikė 2017 m. Mokinių nemokamo maitinimo ataskaitą bei 2017 m. Programos sąmatą, 2017-02-15 patvirtintą Vilniaus miesto savivaldybės Švietimo, kultūros ir sporto departamento direktoriaus, kaip dokumentus, pagrindžiančius Pirkimui skirtas lėšas, tačiau nepateikė dokumentų, kuriuose būtų užfiksuota lėšų, skirtų 2018 metams dydis. Įstatymo 2 straipsnio 43 punkte nustatyta, kad pirkimo sutartis - Įstatymo nustatyta tvarka dėl ekonominės naudos <...> vienos ar kelių perkančiųjų organizacijų raštu, <...> sudaroma sutartis, kurios dalykas yra prekės, paslaugos ar darbai. Ekonomine nauda laikomas piniginis atlygis arba kitoks atlygis tiekėjui, pavyzdžiui, teisė nemokėti mokesčių, pasinaudoti pirkimo sutarties vykdymo rezultatu, galimybė gauti pajamas iš trečiųjų asmenų ir panašiai, Metodikos 5 punkte nustatyta, kad „Preliminari pirkimo vertė apskaičiuojama rengiant pirkimų planą ir turi būti patikslinta ir užfiksuota pirkimo vykdytojo pirkimo eigą pagrindžiančiuose dokumentuose (pavyzdžiui, pirkimo paraiškoje, pirkimą vykdančio subjekto pildomuose dokumentuose) prieš pirkimo procedūros pradžią <...>“, o 4 punkte - „Pirkimo vertė skaičiuojama įtraukiant visas mokėtinas sumas (nepriklausomai nuo finansavimo šaltinių) be pridėtinės vertės mokesčio <...>“. Įvertinus tai, kad Pirkimo sąlygų priedo Nr. 2 „Maitinimo paslaugų sutartis“ 2.1 punkte nustatyta, kad tiekėjas įsipareigoja organizuoti ir teikti gimnazijos mokinių ir darbuotojų maitinimo paslaugas, Perkančioji organizaciją į numatomą Pirkimo vertę turėjo įtraukti ir pajamas, kurias tiekėjas galės gauti iš trečiųjų asmenų, t. y. iš mokinių, kurie maitinasi už savas lėšas ir mokyklos darbuotojų. Įvertinus tai, kad Perkančioji organizacija Pirkimo būdą - neskelbiamą apklausą vykdė remdamasi tik 2017 m. Mokinių nemokamo maitinimo ataskaita, kurioje nurodyta, kad faktinės išlaidos mokinių nemokamam maitinimui sudarė 9 812,62 Eur, tačiau neįtraukė į planuojamą Pirkimo vertę pajamų, tiekėjo gaunamų iš trečiųjų asmenų (mokytojų, mokinių negaunančių nemokamo maitinimo, tačiau valgančių gimnazijos valgykloje ir pan.), Tarnyba konstatuoja, kad Perkančioji organizacija pasirinko netinkamą Pirkimo būdą, nes neskelbiama apklausa gali būti vykdoma tik tuo atveju, jei numatoma pirkimo sutarties vertė yra mažesnė kaip 10 000 Eur be PVM, o pridėjus pajamas iš trečiųjų asmenų, Pirkimo sutarties vertė viršytų šią ribą. Parinkdama Pirkimo būdą, t. y. nusprendusi vykdyti neskelbiamą apklausą, Perkančioji organizacija pažeidė Įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje įtvirtintus skaidrumo, lygiateisiškumo ir nediskriminavimo principus, 17 straipsnio 2 dalies 1 punkte įtvirtintą pirkimų tikslą. |
III dalis. Pastabos, į kurias Perkančioji organizacija turėtų atsižvelgti vykdydama kitus pirkimus
1. | Aprašo 15 punktas[5] |
Perkančioji organizacija neturi dokumento, kuriuo būtų nustatyta pirkimų organizavimo tvarka Perkančiojoje organizacijoje (pvz.: pirkimų inicijavimas, pirkimų planavimas, registravimas). Tarnybai pateiktos Perkančiosios organizacijos supaprastintų viešųjų pirkimų taisyklės, patvirtintos Perkančiosios organizacijos direktoriaus 2014-12-22 įsakymu Nr. V-127. Tarnyba pažymi, kad įsigaliojus naujai Įstatymo redakcijai nuo 2017-07-01 perkančiosios organizacijos turėjo panaikinti pasitvirtintas supaprastintų pirkimų taisykles, kadangi supaprastintus pirkimus jos privalo vykdyti pagal Įstatymą, o mažos vertės pirkimus – pagal Tarnybos patvirtintas taisykles. | |
Įstatymo 21 straipsnio 2 dalis | |
Susipažinusi su Komisijos posėdžių protokolais, Tarnyba nustatė, kad Komisijos posėdžiuose dalyvavo asmenys (pvz.: A.N., V.V., D.V., E.T., K.P., L.V., N.P.), nepasirašę konfidencialumo pasižadėjimų ir nešališkumo deklaracijų. Tarnyba pažymi, kad visi perkančiosios organizacijos darbuotojai, Komisijos nariai ar ekspertai, stebėtojai, dalyvaujantys pirkimo procedūroje ar galintys daryti įtaką jos rezultatams, gali dalyvauti pirkimo procedūrose tik prieš tai pasirašę konfidencialumo pasižadėjimą ir nešališkumo deklaraciją. |
IV dalis. SPRENDIMAS
Atsižvelgdama į nustatytus Įstatymo pažeidimus, nurodytus šios vertinimo išvados II dalyje, ir, vadovaudamasi Viešųjų pirkimų įstatymo 95 straipsnio 2 dalies 5 punktu, Tarnyba įpareigoja Perkančiąją organizaciją:
1. Nutraukti Pirkimo procedūras.
2. Raštu informuoti Tarnybą apie įpareigojimo įvykdymą ir pateikti tai patvirtinančius dokumentus.
Vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo 5 ir 17 straipsniais, nesutikę su Tarnybos spendimu, Jūs galite jį apskųsti teismui šio įstatymo nustatyta tvarka.
Direktorė
[1] Numatoma pirkimo vertė apskaičiuojama pagal Viešųjų pirkimų tarnybos patvirtintą pirkimo vertės apskaičiavimo metodiką.
[2] Preliminari pirkimo vertė apskaičiuojama rengiant pirkimų planą <...>
[3] Perkančioji organizacija užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų.
[4] Perkančioji organizacija turi siekti, kad <..> paslaugoms <...> įsigyti skirtos lėšos būtų naudojamos racionaliai.
[5] Pirkimų organizavimo tvarką perkančioji organizacija nustato vidaus dokumentuose.
Komentarai
0 komentarų
Komentarai prie šio straipsnio nėra leidžiami