išvada2018 (10)
VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBA
UAB „Telšių vandenys“ Plungės g. 55 LT-87327 Telšiai Faks.: (8 444) 60741 El. p.: info@telsiuvandenys.lt Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūrai Labdarių g. 3 LT-01120 Vilnius El. paštas: apva@apva.lt | 2018-10-01 Į 2018-09-04 2018-08-24 2018-08-06 | Nr. Nr. Nr. Nr. | 4S-1310 b/n V3-768 V3-742 |
PIRKIMŲ VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymo 101 straipsnio 1 dalies 2 punktu, atliko UAB „Telšių vandenys“ (toliau – Perkantysis subjektas) vykdyto pirkimo vertinimą.
Pirkimo pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti pasiūlymą) data | „Telšių dumblo apdorojimo įrenginių statyba“, (Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje skelbtas 2017-06-15, pirkimo Nr. 188602, toliau - Pirkimas) |
Pirkimo būdas | Atviras konkursas |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros) pirkimo sutarties vertė, su PVM / be PVM | 12.199.000,00 Eur su PVM |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija | Projektas „Telšių dumblo apdorojimo įrenginių statyba“, Nr. 05.3.2-APVA-V-013-02-002. Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūra. |
Pirkimo vykdymo teisinis pagrindas (pirkimui taikomo įstatymo, supaprastintų pirkimų taisyklių redakcija) | Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (redakcija nuo 2017-01-01 iki 2017-07-01) (toliau – Įstatymas) |
Vertinimo apimtys / etapas | Dalinis vertinimas dėl pirkimo vertės padidinimo / Pirkimo procedūrų vertinimas po sutarties sudarymo |
Dėl pirkimo vyksta teismo procesas (nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas) | - |
II dalis. Vertinimo metu nustatyti pažeidimai
Įstatymo 3 straipsnio 1 dalis[1], 2 dalis[2] ir 39 straipsnio 2 dalies 3 punktas[3] | |
Pirkimą vykdė Perkančiojo subjekto generalinio direktoriaus 2015-01-20 įsakymu Nr. V-7 (pakeistas 2017-07-01 Nr. V-30) sudaryta viešųjų pirkimų komisija (toliau – Komisija). Pirkimo sąlygos patvirtintos Perkančiojo subjekto generalinio direktoriaus 2017-04-27 įsakymu Nr. V-20 „Dėl pirkimo būdo parinkimo ir pirkimo dokumentų patvirtinimo“. 2017 metais numatomų pirkti Perkančiosios organizacijos reikmėms reikalingų darbų, prekių ir paslaugų plano, patvirtinto Perkančiojo subjekto 2017-06-06 generalinio direktoriaus 41 eilutėje, Perkančiojo subjekto generalinio direktoriaus 2017-04-27 įsakyme Nr. V-20 ir Centriniame viešųjų pirkimų portale skelbiamoje 2017 metais planuojamų atlikti pirkimų suvestinėje nurodyta, kad numatoma Pirkimo vertė yra 7.360.000,00 Eur be PVM. Vokų, kuriuose nurodytos kainos, atplėšimo procedūra įvyko 2017-11-20 posėdžio metu (protokolas b/n). Protokole nurodyta, kad tiekėjo pasiūlymo kaina 12.199.000,00 Eur su PVM (10.081.818,18 Eur be PVM). Komisija 2018-04-10 posėdžio metu (protokolas Nr. V-18-04-10) priėmė sprendimą tiekėjo UAB „Arginta“ pasiūlymą pripažinti Pirkimo laimėtoju. Perkantysis subjektas su tiekėju UAB „Arginta“ 2018-04-16 sudarė Telšių dumblo apdorojimo įrenginių statybos sutartį Nr. TV20180416/1 (toliau – Sutartis). Tarnyba pastebi, kad nors Pirkimo paskelbimo metu galiojęs nacionalinis teisinis reguliavimas nedraudė keisti pirkimui numatytos lėšų sumos esant pagrįstoms aplinkybėms ir motyvuotam raštiškam pagrindimui, vis dėl to, pažymi, kad Direktyvos 2014/25/ES 107 straipsnyje nurodyta, kad Direktyva 2004/17/EB panaikinama nuo 2016-04-18, taigi Pirkimo paskelbimo metu galiojo naujoji viešųjų pirkimų direktyva, kurios nuostatos nebuvo laiku perkeltos į nacionalinę teisę. Tarnyba, įvertinusi Perkančiojo subjekto rašte[4] nurodytą paaiškinimą, dėl numatomos Pirkimo vertės apskaičiavimo, pažymi, kad Perkantysis subjektas numatomą Pirkimo vertę privalo apskaičiuoti vadovaujantis Įstatymo 9 straipsnio 4[5] dalies ir Numatomo viešojo pirkimo vertės skaičiavimo metodikos[6] 5 punkto[7] reikalavimais, ir siekti gauti Pirkimui suplanuotų lėšų neviršijantį pasiūlymą, o ne didinti pirkimui suplanuotas lėšas, kad jos atitiktų tiekėjo pasiūlymą. Tarnyba atsižvelgdama į Lietuvos Apeliacinio teismo 2017-11-27 sprendimą civilinėje byloje Nr. e2A-1245-236/2017, 2018-02-22 paskelbė informacinį pranešimą[8], kuriuo pažymėjo, kad pirkimo vykdytojai negali pasiūlymų vertinimo etape didinti, prieš pirkimo pradžią nustatytų pirkimui suplanuotų lėšų dydžio. Apibendrindama tai, kas išdėstyta, Tarnyba konstatuoja, kad Perkantysis subjektas 2018-04-10 priimdamas sprendimus dėl Pirkimui suplanuotų lėšų padidinimo ir laimėtojo nustatymo pažeidė Įstatymo 39 straipsnio 2 dalies 3 punktą, 3 straipsnio 1 dalyje nustatytą skaidrumo principą bei neužtikrino 2 dalyje įtvirtinto pirkimo tikslo siekimo. |
III dalis. Pastabos, į kurias Perkančioji organizacija turėtų atsižvelgti vykdydama kitus pirkimus
IV dalis. SPRENDIMAS
Atsižvelgiant į tai, kad Pirkimo Sutartis sudaryta pažeidžiant imperatyvias Įstatymo nuostatas (Išvados II dalyje), Tarnyba rekomenduoja Sutartį nutraukti ir statybos darbus įsigyti vykdant naujas procedūras.
Prašome ne vėliau kaip per 10 darbo dienų, nuo šios vertinimo išvados gavimo dienos, raštu informuoti Tarnybą apie priimtą sprendimą dėl Tarnybos rekomendacijos nutraukti Sutartį.
Vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo 5 ir 17 straipsniais, nesutikę su Tarnybos išvada, Jūs galite ją apskųsti teismui šio įstatymo nustatyta tvarka.
Direktorė
[1] „Perkančioji organizacija užtikrina, kad atliekant pirkimo procedūras ir nustatant laimėtoją būtų laikomasi <...> skaidrumo principų“;
[2] „Pirkimų tikslas – vadovaujantis šio įstatymo reikalavimais sudaryti pirkimo sutartį, leidžiančią įsigyti perkančiajai organizacijai <...> reikalingų prekių, paslaugų ar darbų, racionaliai naudojant tam skirtas lėšas.“
[3] „Perkančioji organizacija pasiūlymą turi atmesti, jeigu <...> visų dalyvių, kurių pasiūlymai neatmesti dėl kitų priežasčių, buvo pasiūlytos per didelės, perkančiajai organizacijai nepriimtinos kainos“;
[4] 2018-08-24 rašte Nr. V3-768 nurodyta „<...> Atsižvelgiant į tai, kad Paraiškoje buvo numatyta viena iš rizikų dėl projekto finansavimo dydžio, buvo nuspręsta Pirkimo sąlygose nenustatyti maksimalios Pirkimui skirtų lėšų sumos – tuo atveju, jeigu paaiškėtų, jog Paraiškoje numatytas finansavimas yra nepakankamas, kad būtų sudarytos sąlygos užtikrinant viešąjį interesą pirkimo procedūrų metu papildomai spręsti dėl projekto finansavimo šaltinių ir finansavimo dydžio, bei taip neužkirsti kelio galimai sėkmingam projekto įgyvendinimui“;
[5] „Numatomo prekių, paslaugų ar darbų pirkimo vertė apskaičiuojama pagal Viešųjų pirkimų tarnybos patvirtintą pirkimo vertės apskaičiavimo metodiką“;
[6] Patvirtinta Tarnybos direktoriaus 2003-02-26 įsakymu Nr. 1S-26;
[7] „Skaičiuojant pirkimo vertę atsižvelgiama į visą pirkimo sutartyje nustatytą atlyginimą tiekėjui, nepriklausomai nuo finansavimo šaltinių <...>“;
[8] „<...> atsižvelgiant į <...> Lietuvos Apeliacinio teismo sprendimą, pirkimo vykdytojai negali pasiūlymų vertinimo etape didinti pirkimui suplanuotų lėšų dydžio, kai pirkimui skirta lėšų suma yra nurodyta Suvestinėje, o vertindami tiekėjų pasiūlymų kainos priimtinumą, privalo atsižvelgti į Suvestinėje nurodytą informaciją“;
Komentarai
0 komentarų
Komentarai prie šio straipsnio nėra leidžiami