išvada2018 (3)
VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBA
Anykščių rajono savivaldybės administracijai J. Biliūno g. 23 29111 Anykščiai El. p. info@anyksciai.lt | 2018-07- Į 2018-03-30 2018-05-08 2018-05-30 2018-06-21 2018-07-04 | Nr. Nr. Nr. Nr. Nr. Nr. | 4S- 1-SD-855 (6.37.E) 1-SD-1320 1-SD-1559 1-SD-1821(6.37.E) 1-SD-1941 |
Kopija | |||
Aplinkos projektų valdymo agentūrai Labdarių g. 3 01120 Vilnius El. p. apva@apva.lt |
PIRKIMO VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu, įvertino Anykščių rajono savivaldybės administracijos (toliau – Perkančioji organizacija) vykdytą viešąjį pirkimą ir jo pagrindu sudarytą viešojo pirkimo sutartį.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti pasiūlymą) data | „Pusiau požeminių konteinerių aikštelių įrengimas Anykščių mieste“ (Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CVP IS) skelbtas 2017-02-24, pirkimo Nr. 183919; toliau – Pirkimas) |
Pirkimo būdas | Atviras konkursas |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros) pirkimo sutarties vertė, su PVM/be PVM | Planuota maksimali Pirkimo sutarties vertė – 565.336,20 Eur su PVM; Pirkimo sutarties vertė – 561.626,14 Eur su PVM |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija | Pirkimas finansuojamas savivaldybės ir Europos Sąjungos lėšomis. Projektas „Komunalinių atliekų tvarkymo infrastruktūros plėtra Anykščių rajono savivaldybėje“, Nr. 05.2.1-APVA-R-008-91-0003. Įgyvendinančioji institucija – Aplinkos projektų valdymo agentūra |
Sutarties pavadinimas, data, numeris | 2017-08-16 Pusiau požeminių konteinerių aikštelių įrengimo Anykščių mieste sutartis Nr. 1-SU-617 (toliau – Sutartis) |
Sutarties pakeitimai (jei tokių buvo): data, Nr. | 1. Sutarties pakeitimas – dėl gamintojo UAB „Hidraulikos pasaulis“ gaminamų pusiau požeminių konteinerių pakeitimo į gamintojo UAB „Continens“ gaminamus pusiau požeminius konteinerius[1]; 2. 2018-05-15 Susitarimas Nr. 1/1-SU-311 prie Sutarties, kuriuo iki 2018-08-18 pratęstas sutartinių įsipareigojimų vykdymo terminas, Sutarties priedas Nr. 2 „Pusiau požeminių konteinerių aikštelių įrengimo kainos sudedamųjų dalių lentelė“ išdėstytas nauja redakcija bei pakeistas Sutarties 13.1 punkte nurodytas kontaktinis asmuo |
Tiekėjas / teikėjas / rangovas | UAB „Conlista“ (toliau – Rangovas) |
Subrangovai / subtiekėjai / subteikėjai | - |
Už sutarties vykdymą atsakingas darbuotojas (-ai) ar kiti asmenys | Perkančioji organizacija nurodė Sutarties vertinimo atlikimo laikotarpiui kontaktinį asmenį – A. B.; Duomenys apie už Sutarties vykdymą atsakingą darbuotoją nepateikti |
Pirkimo vykdymo teisinis pagrindas (Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas, Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymas, supaprastintų pirkimų taisyklių redakcija) | Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (redakcija nuo 2017-01-01) (toliau – Įstatymas) nuostatos; Sutarties vykdymo metu atlikti tam tikri Sutarties pakeitimai, todėl atsižvelgiant į Sutarties pakeitimų atlikimo laiką, taip pat taikomos ir Įstatymo (aktuali redakcija nuo 2018-01-01) nuostatos |
Vertinimo apimtys / pirkimo etapas / sutarties vykdymo etapas | Išsamus Pirkimo vertinimas / Pirkimo procedūrų vertinimas po sutarties sudarymo; dalinis Sutarties vertinimas dėl prekių – pusiau požeminių konteinerių montavimo / Sutartis vykdoma |
Dėl pirkimo / sutarties vyksta teismo procesas (nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas) | - |
II dalis. Vertinimo metu nustatyti pažeidimai
Įstatymo (redakcija nuo 2017-01-01) 3 straipsnio 1[2] dalis | |
Pirkimą vykdė Nuolatinė viešųjų pirkimų komisija[3] (toliau – Komisija). Pirkimo dokumentai patvirtinti Komisijos 2017-02-20 posėdžio protokolu Nr. 2. Pirkimo sąlygų priedo Nr. 2 „<...> Techninė specifikacija“ (toliau – Techninė specifikacija) 10 punkto 2 dalyje nustatytas reikalavimas, kad „<...> Maišo saugus darbinis pakrovimas turi būti ne mažesnis kaip 2000 kg <...>“, keliamas 3 m3 ir 1.3 m3 tūrio pusiau požeminiams konteineriams, yra neproporcingas. Tarnyba savo išvadą grindžia tuo, kad:
Pažymėtina, kad Perkančioji organizacija privalo pagrįsti nustatytų reikalavimų perkamam objektui pagrįstumą ir proporcingumą. Pirkimo atveju, Perkančioji organizacija nepateikė įtikinamų argumentų, jog nustatytas reikalavimas, jog maišo saugus darbinio krūvio pakrovimas būtų ne mažesnis kaip 2000 kg, keliamas 3 m3 ir 1.3 m3 tūrio pusiau požeminiams konteineriams, yra pagrįstas ir proporcingas, atsižvelgiant į tai, kad Perkančiosios organizacijos nurodytas Finansavimo sąlygų aprašas nustato reikalavimus, kuriais turi vadovautis pareiškėjai, rengdami ir teikdami paraiškas finansuoti iš Europos Sąjungos struktūrinių fondus bendrai finansuojamus projektus ir kt., o Stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašas nustato atitinkamu projektu siekiamos atitinkamos priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodiklio skaičiavimo tvarką. Pastebėtina, kad net ir tuo atveju, jeigu reikalavimas dėl maišo saugaus darbinio krūvio pakrovimo nustatytas remiantis aukščiau minėtais aprašais, Techninėje specifikacijoje nurodytas reikalavimas – ne mažesnis kaip 2000 kg maišo saugus darbinio krūvio pakrovimas, taikomas kiekvieno tūrio konteineriui, vis tiek yra neproporcingas, ką iš esmės pripažįsta ir Perkančioji organizacija pateiktuose savo paaiškinimuose, t. y. Perkančioji organizacija nurodė, kad „<...> pagal minėtą Stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašą vidutinis biologinių atliekų (žaliųjų ir maisto atliekų) tankis yra 770 kg/m3, stiklinės pakuotės atliekų mišinio – 300 kg/m3 <...> ir t. t. <...> Pagal tai teorinis biologinėmis atliekomis pilnai užpildyto 3 m3 konteinerio tūris sudarytų 2 310 kg, 1,3 m3 konteinerio tūris sudarytų 1 001 kg <...>“. Be to, jeigu remtis Perkančiosios organizacijos pateiktais paaiškinimais, apskaičiuojant maišo saugų darbinį pakrovimą, vadovautis būtent Stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašu, stiklinės pakuotės atliekų mišinio 3 m3 konteinerio tūris sudarytų 900 kg, o 1,3 m3 konteinerio tūris sudarytų 390 kg (Techninėje specifikacijoje nurodyta, kad Perkančioji organizacija siekia įsigyti 31 vnt. stiklo atliekoms skirtą konteinerį) ir pan. Taip pat, Perkančiosios organizacijos nurodytas papildomas paaiškinimas, kad aukščiau minėtas reikalavimas nustatytas ir atsižvelgus į „galimas nuo rangovų nepriklausančias <...> rizikas, o ne atskirų bendrų standartų reikalavimus“ (Perkančioji organizacija prie galimų rizikų nurodė pavyzdį, jog į tam tikros paskirties konteinerius gali būti primesta ženkliai sunkesnių atliekų (statybos ir griovimo atliekų), remiasi tik prielaidomis, bet ne objektyviais kriterijais;
Perkančioji organizacija, į tiekėjo prašymą ir argumentus neatsižvelgė, o CVP IS priemonėmis atsakydama[8] tiekėjui, apsiribojo iš esmės tais pačiais paaiškinimais kaip ir pateiktais Tarnybai (aukščiau nurodyta). Apibendrindama tai, kas išdėstyta, Tarnyba konstatuoja, kad Perkančioji organizacija Techninės specifikacijos 10 punkto 2 dalyje nustatydama reikalavimą, kad „<...> Maišo saugus darbinis pakrovimas turi būti ne mažesnis kaip 2000 kg <...>“ pažeidė Įstatymo 3 straipsnio 1 dalyje nustatytą proporcingumo principą. | |
Įstatymo (redakcija nuo 2018-01-01) 17 straipsnio 1 dalis[9], 86 straipsnio 9 dalis[10] | |
2017-04-10 konkursiniame pasiūlyme Nr. 8[11] (toliau – Pasiūlymas) Rangovas nurodė, kad tieks gamintojo UAB „Hidraulikos pasaulis“ gaminamus konteinerius HP eco K, bei pateikė šių prekių techninę specifikaciją, tačiau laimėjus Pirkimą ir su Perkančiąja organizacija sudarius Sutartį, prekių gamintojas UAB „Hidraulikos pasaulis“ Rangovui pateikė naujas (žymiai didesnes nei buvo sutarta prieš Pirkimą) gaminių (konteinerių) kainas, dėl ko buvo priimtas sprendimas pasirinkti kito gamintojo, pasiūliusio prekes už priimtiną kainą, gaminius.[12] Rangovas informavo[13] Perkančiąją organizaciją, jog bus tiekiami gamintojo UAB „Continens“ gaminami pusiau požeminiai konteineriai, bei pateikė prekių detalias specifikacijas, eskizus[14]. Iš pateiktų dokumentų nustatyta, kad Perkančioji organizacija, sutikusi, jog būtų montuojami kito gamintojo, nei nurodyta Pasiūlyme, pusiau požeminiai konteineriai, atliko Sutarties pakeitimą[15], tačiau tokio Sutarties pakeitimo raštu neįformino, atitinkamai – nepaskelbė CVP IS. Atsižvelgiant į tai, konstatuotina, kad Perkančioji organizacija pažeidė Įstatymo 86 straipsnio 9 dalies sąlygas, nustatančias pareigą perkančiajai organizacijai viešinti atliktus sutarčių pakeitimus per 15 d. nuo sutarties sąlygų pakeitimo CVP IS, bei Įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje įtvirtintą skaidrumo principą. Taip pat nustatyta, kad sutikusi, jog būtų montuojami gamintojo UAB „Continens“ gaminami pusiau požeminiai konteineriai, Perkančioji organizacija neįsitikino[16] gaminių atitikimu Pirkimo dokumentuose nustatytiems reikalavimams[17],[18] ir tokiu būdu pažeidė Įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje įtvirtintą skaidrumo principą. |
*kiekvienos sutarties vertinimas aprašomas atskirai
III dalis. Pastabos, į kurias perkančioji organizacija turėtų atsižvelgti vykdydama kitus pirkimus
- | ||
Komisija 2017-05-22 posėdyje (protokolas Nr. 11) priėmė sprendimą, kad tiekėjo UAB „Conlista“ pasiūlymas pripažįstamas laimėjusiu. Tarnyba susipažinusi su tiekėjo UAB „Conlista“ pasiūlymu nustatė, kad Komisija netinkamai vertino jo pasiūlymą, atsižvelgiant į tai, kad neįsitikino tiekėjo siūlomos prekės (pusiau požeminiai konteineriai) atitiktimi Pirkimo dokumentuose nustatytiems reikalavimams. Tarnybos vertinimu, tiekėjo UAB „Conlista“ pateiktuose techninius reikalavimus pagrindžiančiuose dokumentuose nurodyta, jog siūlomų pusiau požeminių konteinerių HP eco K 5,0 m3, HP eco K 3,0 m3 ir HP eco K 1,3 m3 visuminė leidžiamoji masė yra 1900 kg. Atsižvelgiant į tai, jog Techninės specifikacijos 10 punkto 2 dalyje nustatyta, kad „<...> Maišo saugus darbinis pakrovimas turi būti ne mažesnis kaip 2000 kg <...>“, o visuminė leidžiamoji masė turėtų būti skaičiuojama kartu su konteinerio maišo darbinio pakrovimo tūriu, pasiūlyme nurodyta visuminė leidžiamoji masė galimai neatitinka Techninėje specifikacijoje nustatytų reikalavimų, tačiau Komisija nevertino minėto fakto, taip pat nesikreipė į tiekėją su prašymu paaiškinti pasiūlymą ir pan. | ||
- | ||
Pirkimo sąlygų priedo Nr. 2 „<...> Techninė specifikacija“ 2 punkte nustatyta, kad Pirkimo objektą sudaro – 31 pusiau požeminių konteinerių aikštelės, kurias sudarytų 174 skirtingo tūrio ir paskirties (1) pusiau požeminiai konteineriai, (2) jų įrengimas pagal (3) parengtus bei suderintus supaprastintus statybos projektus. Pirkimo sąlygų priede Nr. 1 „Pusiau požeminių konteinerių aikštelių įrengimo kainos sudedamosios dalys“ prašoma atskirai nurodyti kiekvienos aikštelės projektavimo paslaugos kainą ir požeminių konteinerių aikštelių įrengimo darbų kainą, tačiau neprašoma atskirai nurodyti pusiau požeminių konteinerių kainos (Tarnyba daro išvadą, kad konteinerių kaina turi būti įskaičiuota į požeminių konteinerių aikštelių įrengimo darbų kainą). Tarnyba, atsižvelgdama į tai, kad Pirkimo objektą sudaro atskiros sudedamosios dalys – pusiau požeminių aikštelių projektavimas (paslauga), pusiau požeminių konteinerių įsigijimas (prekės) ir pusiau požeminių konteinerių aikštelių įrengimas (darbai), į tai, kad Perkančioji organizacija nustatydama bendrą planuojamą Pirkimo vertę, nusimatė, kokia jo dalis atskirai tenka pusiau požeminių konteinerių įsigijimui, aikštelių įrengimui ir projektavimui[19], tačiau neprašydama atskirai išskirti pusiau požeminių konteinerių kainos, negalėjo priimti pagrįstų sprendimų, ar tiekėjų pasiūlytos kainos buvo neįprastai mažos, ar buvo pasiūlytos per didelės, perkančiajai organizacijai nepriimtinos kainos. Taip pat, Pirkimo sąlygų 11 punkte nustatyta, kad „<...> Užsakovas neįsipareigoja įsigyti visų pusiau požeminių konteinerių aikštelių įrengimo pilna apimtimi, jei šių aikštelių įrengti dėl esamų požeminių, ar susisiekimo komunikacijų ir/ar kitų techninių aplinkybių nėra galimybės, arba jei yra pasiūlyta pernelyg didelė šių aikštelių įrengimo kaina. Tokiu atveju sutarties kaina mažinama proporcingai nevykdomų darbų sąskaita pagal rangovo pateiktą kainos pasiūlymą“. Tarnybos nuomone, vykdant atsiskaitymą pagal aukščiau minėtas Sutarties nuostatas, gali kilti neaiškumų ir ginčų, jei, pavyzdžiui, atsirastų poreikis keisti atskirų prekių ar darbų kiekius, o tiekėjo pasiūlyme nurodyta bendra darbų kaina, kurią sudaro ir prekes ir darbai, tačiau atskirai prekių ir darbų kainos nenurodytos. |
IV dalis. SPRENDIMAS
Atsižvelgdama į nustatytus Įstatymo pažeidimus, nurodytus šios vertinimo išvados II dalies 2 punkte, Tarnyba įpareigoja Perkančiąją organizaciją ne vėliau kaip per 5 d. d. nuo Vertinimo išvados gavimo dienos įvertinti pagal Sutartį sumontuotų gamintojo UAB „Continens“ prekių – pusiau požeminių konteinerių atitiktį Pirkimo dokumentuose nustatytiems reikalavimams, Tarnybai pateikiant tai pagrindžiančius dokumentus (tokius, kokių buvo reikalauta Pirkimo procedūrų metu: testavimo ir bandymų sertifikatus, ataskaitas, deklaracijas, kitus dokumentus[20]), konkrečiai nurodant, kokie teikiami dokumentai priskiriami atitinkamiems Pirkimo dokumentuose nustatytiems prekės techniniams rodikliams pagrįsti.
Vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo 5 ir 17 straipsniais, nesutikę su Tarnybos išvada, Jūs galite ją apskųsti teismui šio įstatymo nustatyta tvarka.
Direktorė |
[1] Anykščių rajono savivaldybės administracijos 2018-07-04 raštas Nr. 1-SD-1941 „Dėl informacijos pateikimo“;
[2] „Perkančioji organizacija užtikrina, kad atliekant pirkimo procedūras ir nustatant laimėtoją būtų laikomasi <...> proporcingumo <...> principų“;
[3] Nuolatinė viešųjų pirkimų komisija sudaryta Perkančiosios organizacijos administracijos direktoriaus 2016-02-01 įsakymu Nr. 1-AĮ-54 „Dėl nuolatinės viešųjų pirkimų komisijos sudarymo, organizatorių ir atsakingų asmenų skyrimo“ (su vėlesniais pakeitimais);
[4] Perkančiosios organizacijos 2018-05-08 raštas Nr. 1-SD-1320 „Dėl papildomos informacijos pateikimo“;
[5] Tarnybos 2018-04-30 raštas Nr. 4S-630 „Dėl papildomos informacijos pateikimo“;
[6] patvirtintas Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2016-04-27 įsakymu Nr. D1-281;
[7] 2014-2020 metų Europos Sąjungų fondų investicijų veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014-12-30 įsakymu Nr. 1K-499;
[8] 2017-03-30 pranešimas Nr. 5080318;
[9] „Perkančioji organizacija užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų“;
[10] „Perkančioji organizacija <...> sutarčių pakeitimus <...> ne vėliau kaip per 15 dienų nuo pirkimo sutarties <...> sąlygų pakeitimo, bet ne vėliau kaip iki pirmojo mokėjimo pagal jį pradžios <..> turi paskelbti Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje“;
[11] 2017-04-10 konkursinio pasiūlymo Nr. 8, pateikto užpildžius pasiūlymo formą, parengtą pagal Pirkimo dokumentų 1 priedą (Pirkimo dokumentų V dalies „Pasiūlymų rengimas, pateikimas, keitimas“ 28.1 punktas), lentelės „Siūlomos prekės / paslaugos / darbai visiškai atitinka pirkimo dokumentuose nurodytus reikalavimus ir jų savybės tokios“ 1 pozicija „Konteineriai yra nauji, nenaudoti, be išorinių pažeidimų ir pilnai sukomplektuoti“;
[12] UAB „Conlista“ 2018-02-05 atsakymas Nr. 2018/02/05;
[13] UAB „Conlista“ 2018-02-13 raštas Nr. 2018/02/13 „Dėl pusiau požeminių konteinerių aikštelių įrengimo Anykščių mieste sutarties Nr. 1-SU-617 vykdymo“;
[14] Gamintojo UAB „Continens“ Pusiau požeminių konteinerių duomenų lapas;
[15]Anykščių rajono savivaldybės administracija 2018-07-04 raštu Nr. 1-SD-1941 „Dėl informacijos pateikimo“ patvirtino, jog aikštelėse yra montuojami UAB ,,Continens" pusiau požeminiai konteineriai;
[16] Anykščių rajono savivaldybės administracija iš UAB „Conlista“ nereikalavo, kad būtų pateikta užpildyta lentelė (pasiūlymo forma, parengta pagal Pirkimo dokumentų 1 priedą) kartu pateikiant joje nurodytus dokumentus (testavimo ir bandymų sertifikatus, ataskaitas, deklaracijas, kitų dokumentus);
[17] Kai kuriose pasiūlymo lentelės pozicijose kartu su nurodymu pateikti prekės gamintojo dokumentaciją detalizuota, kokie konkretūs dokumentai turi būti pateikti, siekiant pagrįsti prekės atitiktį nustatytiems reikalavimams, pavyzdžiui: 11 pozicijoje – dėl atitikties nurodytiems reikalavimams: „Iškeliamoji dalis – maišas, turi būti pagamintas iš ypatingai tvirto (pagaminto iš ne mažiau kaip 2 sluoksnių) polipropileno audinio arba lygiavertės medžiagos, užtikrinančios ilgaamžiškumą ir atsparumą išoriniams mechaniniam, cheminiam bei biologiniam poveikiui“ turi būti pateikiama tai liudijanti prekės gamintojo dokumentacija (testavimo ir bandymų sertifikatai, ataskaitos ir deklaracijos ir kiti, tiekėjo nuomone, saugų darbinį apkrovimą patvirtinantys dokumentai); 12 pozicijoje – dėl atitikties nurodytiems reikalavimams: „Maišo saugus darbinis pakrovimas turi būti ne mažiau kaip 2000 kg“ turi būti pateikiama tai liudijanti prekės gamintojo dokumentacija, patvirtinanti gaminio kokybę (testavimo ir bandymų sertifikatai, ataskaitos ir deklaracijos ir kiti, tiekėjo nuomone, saugų darbinį apkrovimą patvirtinantys dokumentai), ir kt.;
[18] Anykščių rajono savivaldybės administracija 2018-05-30 rašte Nr. 1-SD-1559 „Dėl informacijos ir dokumentų pateikimo“ nurodė, jog UAB „Continens“ pusiau požeminių konteinerių tinkamumu įsitikino iš tų duomenų, kurie buvo pateikti, t. y. iš UAB „Continens“ Pusiau požeminių konteinerių duomenų lape pateiktos informacijos, kad konteineriai gaminami įmonėje, turinčioje ISO9001 sertifikatą, konteineriai sertifikuoti. Anykščių rajono savivaldybės administracija taip pat nurodė, kad sumontavus konteinerius, UAB „Conlista“ privalės pateikti visus būtinus sertifikatus;
[19] informacija nurodyta Perkančiosios organizacijos 2018-03-30 rašte Nr. 1-SD-855(6.37.E) „Dėl dokumentų, susijusių su pirkimu Nr. 183919, pateikimo įvertinimui“;
[20] pavyzdžiui: pasiūlymo formos, parengtos pagal Pirkimo dokumentų 1 priedą (Pirkimo dokumentų V dalies „Pasiūlymų rengimas, pateikimas, keitimas“ 28.1 punktas), lentelės „Siūlomos prekės / paslaugos / darbai visiškai atitinka pirkimo dokumentuose nurodytus reikalavimus ir jų savybės tokios“ 11 pozicijoje – dėl atitikties nurodytiems reikalavimams: „Iškeliamoji dalis – maišas, turi būti pagamintas iš ypatingai tvirto (pagaminto iš ne mažiau kaip 2 sluoksnių) polipropileno audinio arba lygiavertės medžiagos, užtikrinančios ilgaamžiškumą ir atsparumą išoriniams mechaniniam, cheminiam bei biologiniam poveikiui“ turi būti pateikiama tai liudijanti prekės gamintojo dokumentacija (testavimo ir bandymų sertifikatai, ataskaitos ir deklaracijos ir kiti, tiekėjo nuomone, saugų darbinį apkrovimą patvirtinantys dokumentai); 12 pozicijoje – dėl atitikties nurodytiems reikalavimams: „Maišo saugus darbinis pakrovimas turi būti ne mažiau kaip 2000 kg“ turi būti pateikiama tai liudijanti prekės gamintojo dokumentacija, patvirtinanti gaminio kokybę (testavimo ir bandymų sertifikatai, ataskaitos ir deklaracijos ir kiti, tiekėjo nuomone, saugų darbinį apkrovimą patvirtinantys dokumentai), ir kt.
Komentarai
0 komentarų
Komentarai prie šio straipsnio nėra leidžiami