išvada2018 (1)
VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBA
KONTROLĖS SKYRIUS
PIRKIMŲ VERTINIMO IŠVADA
2018 m. sausio d. Nr. 4S-
Vilnius
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymo 101 straipsnio 1 dalies 2 punktu, atliko UAB „Aukštaitijos vandenys“ (toliau – Perkantysis subjektas) vykdyto viešojo pirkimo dalinį vertinimą dėl perkamo objekto suderinamumo.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti pasiūlymą) data | „Kompiuterių pirkimas“ (skelbtas 2017 m. spalio 10 d. centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CVP IS), pirkimo Nr. 349137) (toliau – Pirkimas) |
Pirkimo būdas | Supaprastintas atviras konkursas |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros) pirkimo sutarties vertė, su PVM/be PVM | – |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija | – |
Pirkimo vykdymo teisinis pagrindas (pirkimui taikomo įstatymo redakcija) | Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymas (toliau – Įstatymas) (redakcija nuo 2017-07-01) |
Vertinimo apimtys/etapas | Dalinis, po laimėtojo nustatymo |
Dėl pirkimo vyksta teismo procesas (nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas) | _ |
II dalis. Vertinimo metu nustatyti pažeidimai
Įstatymo 29 straipsnio 1 dalis[1] ir 2 dalis[2], Įstatymo 50 straipsnio 3 dalis[3]. | |
Pirkimą vykdė Perkančiojo subjekto generalinio direktoriaus 2017-02-10 įsakymu Nr. 10 „Dėl viešųjų pirkimų komisijos skyrimo“ sudaryta viešųjų pirkimų komisija (toliau – Komisija). Perkantysis subjektas Pirkimo dokumentų Priede Nr. 1 „Techninė specifikacija“ 24 punkte „Surinkimo reikalavimai“ nustatė reikalavimą, jog „visa siūloma įranga (sisteminis blokas, ir jo komponentai, monitorius, klaviatūra) turi būti to paties gamintojo, visi kompiuterio komponentai turi būti pilnai sumontuoti į kompiuterį gamintojo gamykloje“, 16 punkte „Klaviatūra, pelė“ nustatė reikalavimą, kad šios perkamos prekės taip pat turi būti to paties gamintojo. Perkantysis subjektas, grįsdamas šiuos reikalavimus, pateikė tokius argumentus:
Tarnyba, įvertinusi Pirkimo dokumentų techninėje specifikacijoje nustatytus reikalavimus dėl perkamų prekių (Pirkimo objekto) suderinamumo, bei Perkančiojo subjekto motyvus, konstatuoja, kad nustatyti techniniai reikalavimai dirbtinai riboja konkurenciją ir diskriminuoja tiekėjus bei gamintojus, o Perkančiojo subjekto pateikti argumentai nėra pagrįsti. Tarnyba išvadą grindžia šiais argumentais:
|
III dalis. Pastabos, į kurias Perkančioji organizacija turėtų atsižvelgti vykdydama kitus pirkimus
- | |
IV dalis. SPRENDIMAS
Tarnyba, atsižvelgusi į nustatytus Įstatymo pažeidimus, nurodytus šios vertinimo išvados II dalyje, vadovaudamasi Įstatymo 101 straipsnio 2 dalies 5 punkto nuostatomis, įpareigoja Perkantįjį subjektą:
1. Nutraukti Pirkimo procedūras.
2. Raštu informuoti Tarnybą apie įpareigojimo įvykdymą ir pateikti tai patvirtinančius dokumentus.
Vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo 5 ir 17 straipsniais, nesutikę su Tarnybos išvada, Jūs galite ją apskųsti teismui šio įstatymo nustatyta tvarka.
[1] „Perkančioji organizacija užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų“;
[2] Perkantysis subjektas turi siekti, kad 1) prekėms, paslaugoms ar darbams įsigyti skirtos lėšos būtų naudojamos racionaliai <...>“.
[3] „Techninė specifikacija turi užtikrinti konkurenciją ir nediskriminuoti tiekėjų“.
Komentarai
0 komentarų
Komentarai prie šio straipsnio nėra leidžiami