VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBA
VšĮ Kauno miesto poliklinikai 2018-10- Nr. 4S-
Pramonės pr. 31 Į 2018-09-28 Nr. S-1124 (1.14)
LT-51270 Kaunas
PIRKIMŲ VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu, įvertino VšĮ Kauno miesto poliklinikos (toliau – Perkančioji organizacija) pateiktus dokumentus, susijusius su vykdytu viešuoju pirkimu.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti pasiūlymą) data
|
„Keleivinių automobilių nuoma su vairuotoju“, Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje skelbtas 2018 m. gegužės 25 d., pirkimo Nr. 383463 (toliau – Pirkimas).
|
Pirkimo būdas
|
Mažos vertės pirkimas (skelbiama apklausa)
|
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros) pirkimo sutarties vertė, su PVM/be PVM
|
44 215,00 EUR be PVM / 53 500,15 su PVM
|
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija
|
-
|
Pirkimo vykdymo teisinis pagrindas (pirkimui taikomo įstatymo, supaprastintų pirkimų taisyklių redakcija)
|
Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (redakcija nuo 2018-01-01) (toliau – Įstatymas). Mažos vertės pirkimų tvarkos aprašas, patvirtintas Tarnybos direktoriaus 2017-06-28 įsakymu Nr. 1S-97 „Dėl Mažos vertės pirkimų tvarkos aprašo patvirtinimo“
|
Vertinimo apimtys/etapas
|
Dalinis vertinimas / Pirkimo procedūrų vertinimas po sutarties sudarymo
|
Dėl pirkimo vyksta teismo procesas (nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas)
|
-
|
II dalis. Vertinimo metu nustatyti pažeidimai
-
|
Įstatymo 17 straipsnio 1 dalis[1] ir 17 straipsnio 2 dalis[2]
|
Pirkimo sąlygų, patvirtintų Perkančiosios organizacijos Pirkimo komisijos (toliau – Komisija) 2018 m. gegužės 25 d. posėdžio protokolu Nr. PR-98, 8.6 punkte nustatyta, kad „Pirkimo dokumentuose nustatytus reikalavimus atitinkantys pasiūlymai bus vertinami pagal kainą EUR (be PVM)“. Pirkimo sąlygų 2 priede (Pasiūlymų pateikimo forma) nurodyti 3 perkamų paslaugų pavadinimai: 1. Keleivinio automobilio su vairuotoju nuoma Kauno mieste (km); 2. Keleivinio automobilio su vairuotoju nuoma Kauno rajone (km); 3. Laukimo laikas (val.). Pasiūlymuose tiekėjai turėjo nurodyti kiekvienos paslaugos vieneto įkainį, o bendrą pasiūlymo kainą vertinimui sudarė įkainių suma, neįtraukiant perkamų paslaugų kiekio.
Pirkimo sąlygų 3 priedo (Pirkimo sutarties projektas) 2.4 punkte nustatyta, kad „Vadovaujantis Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus patvirtinta kainodaros taisyklių nustatymo metodika taikoma fiksuoto įkainio su peržiūra kainodara <...>“.
Kainodaros taisyklių nustatymo metodikos, patvirtintos Tarnybos direktoriaus 2017 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. 1S-95 „Dėl Kainodaros taisyklių nustatymo metodikos patvirtinimo“ (toliau – Metodika) 10 punkto, reglamentuojančio fiksuoto įkainio nustatymą, kai pirkimo vykdytojas iš anksto nežino tikslaus numatomų pirkti prekių kiekio ir (ar) tikslios pagal sutartį teiktinų paslaugų apimties, 10.1 papunktyje nustatyta „Jei pirkimo objektas susideda iš sudėtinių dalių ir pirkimo vykdytojas pirks skirtingus prekių kiekius ir (ar) paslaugų apimtis, vertinant pasiūlymą, vertinama įkainių, padaugintų iš maksimalių ar apytiksliai numatomų įsigyti kiekių ir (ar) apimčių arba lyginamųjų koeficientų, suma <...>“.
Pirkimo sąlygų 1 priedo (Pirkimo techninė specifikacija) 17 punkte nustatyti preliminarūs paslaugų kiekiai: „Užmiestyje nuvažiuojama km per 1 mėn. – 700; Kauno mieste vidutiniškai nuvažiuojama km per 1 mėn. – 3000; Laukimo valandų skaičius vidutiniškai per 1 mėn. – 330“, tačiau vertinant pasiūlymus į šiuos kiekius atsižvelgta nebuvo. Pasiūlymus Pirkimui pateikė 4 tiekėjai: UAB „Artransa“, UAB „Transrentus“, UAB „8 ratai“ ir UAB „Sidabrilis“ (Komisijos 2018 m. birželio 1 d. posėdžio protokolas Nr. PR-100). Pirkimo sutartis sudaryta su UAB „Transrentus“, kurios pasiūlyme nurodyta įkainių suma mažiausia.
Tarnybai atlikus paskaičiavimus nustatyta, jeigu pasiūlymai būtų vertinami atsižvelgiant į Pirkimo sąlygose nurodytus preliminarius paslaugų kiekius, Pirkimo laimėtoju turėjo būti pripažinta UAB „8 ratai“, kurios pasiūlymo kaina vieneriems metams 3 771,60 EUR su PVM mažesnė už Pirkimą laimėjusio tiekėjo kainą.
Pažymėtina, kad vertinant tiekėjų pasiūlymus pagal perkamų paslaugų vieneto įkainių sumą, nėra galimybės įsitikinti Pirkimo sąlygų 8.3.2 b) ir 8.3.2 e) papunkčiuose nurodytų pasiūlymo nepriimtinumo požymių buvimu (nebuvimu) – ar pasiūlyta kaina neviršija Pirkimui skirtas lėšas, nėra per didelė, Perkančiajai organizacijai nepriimtina, ar nėra neįprastai maža, kaip nustatyta Įstatymo 57 straipsnio 1 dalyje[3].
Tokiu būdu, Perkančioji organizacija pasinaudojo Metodikos 1 punkte nustatyta galimybe mažos vertės viešojo pirkimo atveju vadovautis Metodika nustatant kainodaros taisykles pirkimo dokumentuose, tačiau vertindama Pirkimui pateiktus pasiūlymus neatsižvelgiant į Pirkimo sąlygose nustatytus preliminarius paslaugų kiekius, neteisingai taikė fiksuoto įkainio kainodarą, nesivadovavo savo pasitvirtintų Pirkimo sąlygų reikalavimais ir tuo pažeidė Įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje nustatytus proporcingumo ir skaidrumo principus, neužtikrino, kad lėšos skirtos Pirkimui, būtų naudojamos racionaliai.
|
III dalis Pastabos, į kurias perkančioji organizacija turėtų atsižvelgti vykdydama kitus pirkimus
Komisijos 2018 m. birželio 1 d. posėdžio protokole Nr. PR-100, 2018 m. birželio 5 d. posėdžio protokole Nr. PR-103 ir 2018 m. birželio 5 d. mažos vertės pirkimo pažymoje Nr. 293 UAB „Sidabrilis“ pasiūlymo kaina nurodyta be PVM, tuo tarpu kitų trijų tiekėjų – su PVM.
|
IV dalis. SPRENDIMAS
Atsižvelgdama į nustatytus Įstatymo pažeidimus, nurodytus šios vertinimo išvados II dalyje, Tarnyba rekomenduoja imperatyvioms Įstatymo nuostatoms prieštaraujančią su UAB „Transrentus“ 2018 m birželio 7 d. sudarytą Pirkimo sutartį Nr. ST-18-143 nutraukti, ir, esant poreikiui, organizuoti naują viešąjį pirkimą.
Prašome ne vėliau kaip per 10 darbo dienų, nuo šios vertinimo išvados gavimo dienos, raštu informuoti Tarnybą apie priimtus sprendimus dėl Tarnybos rekomendacijos nutraukti Pirkimo sutartį.
Vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo 5 ir 17 straipsniais, nesutikę su Tarnybos sprendimu, Jūs galite jį apskųsti teismui šio įstatymo nustatyta tvarka.
[1] „Perkančioji organizacija užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi <...> proporcingumo, skaidrumo principų“;
[2] „Perkančioji organizacija turi siekti, kad <...> prekėms, paslaugoms ar darbams įsigyti skirtos lėšos būtų naudojamos racionaliai <...>“;
[3] „Pasiūlyme nurodyta prekių, paslaugų ar darbų kaina arba sąnaudos visais atvejais turi būti laikomos neįprastai mažomis, jeigu jos yra 30 ir daugiau procentų mažesnės už visų tiekėjų, kurių pasiūlymai neatmesti dėl kitų priežasčių ir kurių pasiūlyta kaina neviršija pirkimui skirtų lėšų <...>“.
Komentarai
0 komentarų
Komentarai prie šio straipsnio nėra leidžiami