išvada2018 (41)
VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBA
Visagino savivaldybės administracijai Parko g. 14 31139 Visaginas El. p.: visaginas@visaginas.lt VšĮ Centrinei projektų valdymo agentūrai S. Konarskio g. 13 03109 Vilnius El. p.: info@cpva.lt | 2018-12- Į 2018-11-09 2018-12-10 | Nr. Nr. Nr. | 4S- (4.29E)1-4502 1-4935 | |||
VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu, atliko Visagino savivaldybės administracijos (toliau – Perkančioji organizacija) 2016 m. rugsėjo 1 d. Rangos sutarties Nr. 5-286 bei supaprastinto atviro konkurso „SMART parko teritorijos išlyginimo darbų pirkimas“ (Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje skelbtas 2018 m. rugpjūčio 27 d., pirkimo Nr. 397331) procedūrų vykdymo atitikties Įstatymui ir (ar) su jo įgyvendinimu susijusiems teisės aktams neplaninį vertinimą.
I dalis. Bendra informacija
Sutarties pavadinimas, data, numeris | 2016 m. rugsėjo 1 d. Rangos sutartis Nr. 5-286 (toliau – Sutartis) |
Sutarties pakeitimai (jei tokių buvo): data, Nr. | 2018 m. vasario 28 d. Papildomas susitarimas prie Sutarties Nr. 5-76 / kovo 1 d.; 2018 m. liepos 4 d. Papildomas susitarimas prie Sutarties Nr. 5-212 |
Pirkimo, kurį įvykdžius sudaryta sutartis, pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti pasiūlymą) data | Sutartis sudaryta, atlikus supaprastinto atviro konkurso „SMART parko Visagine įkūrimo rangos darbai su projektavimu ir projekto vykdymo priežiūra“ (Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje skelbtas 2016 m. sausio 4 d., Pirkimo Nr. 170690) (toliau – Pirkimas 1) pirkimo procedūras |
Pirkimo vykdytojas | Visagino savivaldybės administracija (188711925, Parko g. 14, 31139 Visaginas) |
Tiekėjas / teikėjas / rangovas | Jungtinės veiklos grupė, sudaryta iš UAB „Vilniaus betono demontavimo technika“ (125722762, Šv. Stepono g. 39, Vilnius), UAB „Promostas“ (300592398, Lakūnų g. 14B, Vilnius), UAB „Studija lapė“ (126291628, Olimpiečių g. 4-17, Vilnius) |
Subrangovai / subtiekėjai / subteikėjai | - |
Jei pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija | ES fondų investicijų veiksmų programos 7 prioriteto „Kokybiško užimtumo ir dalyvavimo darbo rinkoje skatinimas“ priemonė „Pereinamojo laikotarpio tikslinių teritorijų vystymas. I“ pagal projektą „Apleistų / avarinių pastatų nugriovimas ir teritorijos valymas, regeneruojant buvusį karinį miestelį ir pritaikant kompleksą inovatyviai pramonei vystyti – SMART PARK įkūrimui“; VšĮ Centrinė projektų valdymo agentūra |
Pirkimo, kurį įvykdžius sudaryta sutartis, vykdymo teisinis pagrindas (Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas, Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymas (toliau – Įstatymas), supaprastintų pirkimų taisyklių redakcija) | Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (aktuali redakcija nuo 2016 m. sausio 1 d. iki 2016 m. gruodžio 31 d.); |
Vertinimo apimtis / sutarties vykdymo etapas | Dalinis vertinimas / Sutartis įvykdyta |
Ar dėl sutarties vyksta teismo procesas? Jei taip, nurodyti: ieškinio (skundo) dalyką, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teismą (pvz., apygardos, apeliacinis teismas) | Ne |
Už sutarties vykdymą atsakingas Perkančiosios organizacijos darbuotojas (-ai) ar kiti asmenys | Už Sutarties vykdymą atsakinga Strateginio planavimo ir investicijų valdymo skyriaus koordinatorė I. M. |
II dalis. Vertinimo metu nustatyti pažeidimai
1. | Įstatymo 17 straipsnio 1 dalis[1]; Įstatymo 17 straipsnio 2 dalies 1 punktas[2] |
Nustatyta, kad 2016 m. sausio 19 d. Pirkimo vykdytojo rašte Nr. (4.29)-1-261 „Dėl konkurso sąlygų paaiškinimo“ 10 klausimo[3] atsakyme (toliau – Atsakymas) nurodyta, jog Visa parko teritorija po griovimo darbų turi būti išlyginta ir sutvarkyta (išvežtos šiukšlės, iškirsti medžiai). Visa aikštelė turi būti paruošta plyno lauko investicijoms. Tarnyba pažymi, kad terminas „plyno lauko investicija“ arba „plyno lauko projektas“ turėtų būti suprantamas kaip toks projektas, kurio įgyvendinimo metu investuotojas / statytojas kuria ūkinį komercinį objektą / statinį teritorijoje, kur jokių ūkinių komercinių objektų, įskaitant bet kokią infrastruktūrą, iki šiol nebuvo bei dėl to nesusiduria su jokiais apribojimais / kliūtimis, sukeltomis anksčiau toje teritorijoje buvusio objekto, įskaitant bet kokią infrastruktūrą[4]. 2015 m. lapkričio 23 d. Projektavimo užduoties „Apleistų / avarinių pastatų, statinių griovimo, pastato – bendrabučio rekonstravimo (keičiant gyvenamąją paskirtį į administracinės paskirties pastatą) žemės sklype, esančiame Visagine, Dūkšto kelyje 84, techninio darbo projekto parengimui“, patikslintoje Pirkimo vykdytojo direktoriaus 2016 m. vasario 3 d. (toliau – Projektavimo užduotis), 9 dalies „Projektavimo darbų apimtis“ 2 punkto pirmuose 3 papunkčiuose nustatytos projektavimo darbų apimtys: „Visų pastatų, statinių griovimas. Statybinių atliekų, šiukšlių išvežimas, teritorijos sutvarkymas. Žemės sklypo reljefo paviršiaus formavimas (išlyginimas, planiravimas). <...>“. Šios projektavimo darbų apimtys kartu su Atsakymu, Tarnybos nuomone, turi būti suprantamos taip, kad atitiktų plyno lauko investicijos koncepciją, t. y. niekas neturi trukdyti statytojui statyti naujo objekto (be jokių griovimo, ardymo, ko nors liekanų šalinimo darbų)[5]. Pirkimo 1 sąlygų 4 priedo Techninė specifikacija 3.3 dalyje nustatyta, kad Visi teritorijoje esantys pastatai turi būti nugriauti, išimtos visos požeminės komunikacijos, teritorija išlyginta ir sutvarkyta. <...> išvalyti teritoriją, nugriaunant nereikalingus pastatus ir kompleksiškai sutvarkyti aplink esančią teritoriją; <...> Bet kokie reikalavimai, skirti užtikrinti Objekto funkcinę paskirtį, yra svarbesni už sprendimus, esančius pateikiamose konkurso sąlygose ir turi būti įvykdyti be jokių papildomų perkančiosios organizacijos išlaidų. Papildomi darbai perkami nebus. Visas neįvertintas išlaidas ir darbus Rangovas prisiima atlikti savo rizika. Atsižvelgus į aukščiau nustatytą, konstatuotina, kad visi Pirkimu 1 siekiami įsigyti darbai privalo užtikrinti reikiamą Pirkimo 1 objekto funkcinę paskirtį, o funkcinė Pirkimo 1 objekto paskirtis nustatyta aukščiau – „plyno lauko investicijoms“ paruoštas sklypas. Iš 2018 m. gegužės 15 d. Pirkimo vykdytojo Vietinio ūkio valdymo ir statybos skyriaus inžinieriaus statybai M. M. Tarnybinio rašto (toliau – Tarnybinis raštas) nustatyta, kad nepašalintos požeminės pastatų konstrukcijos (pamatai) apsunkins tolimesnį teritorijos vystymą (t. y. teritorija neatitiks „plyno lauko investicijos“ koncepcijos) bei sumažins investuotojams teritorijos patrauklumą[6]. Tačiau, atsižvelgiant į paaiškinimus ir argumentus, pateiktus aukščiau, konstatuotina, kad Tarnybiniame rašte klaidingai teigiama, jog požeminių konstrukcijų pašalinimo darbai nėra numatyti Sutartyje. Klaidingai Tarnybiniame rašte nurodoma ir tai, kad pagal Sutartį Rangovas privalo demontuoti esamus pamatus tik iki 0,5 m gylio, nes tai prieštarauja Atsakymui – teritorija neatitiktų Atsakyme nurodyto „plyno lauko investicijos“ koncepcijos, jei joje nebūtų demontuoti visi visų pastatų pamatai, todėl darytina išvada, kad pagal Sutartį visi pamatai turėjo būti demontuoti. Be to, reikalavimo demontuoti esamus pamatus tik iki 0,5 m gylio nei Projektavimo užduotyje, nei Techninėje specifikacijoje, nei kitose Sutarties sąlygose nėra, o atvirkščiai – Techninės specifikacijos 1.3.8. punkto 5 pastraipoje nustatyta, kad „visi teritorijoje esantys pastatai turi būti nugriauti, išimtos visos požeminės komunikacijos ne mažiau negu 50 cm gylyje, teritorija išlyginta ir sutvarkyta“. Apibendrinant, konstatuotina, kad Sutarties sąlygomis, įskaitant visus priedus, reglamentuojami pamatų demontavimo darbai neapsiriboja 50 cm gyliu, kaip teigiama Tarnybiniame rašte, o Techninės specifikacijos 1.3.8 punkto reikalavimas išimti visas požemines komunikacijas ne mažiau negu 50 cm gylyje nustato minimalų, tačiau ne maksimalų gylį. Tarnyba atkreipia dėmesį į tai, kad 2018 m. rugpjūčio 27 d. raštu, teiktu Tarnybai el. paštu, Pirkimo vykdytojas Tarnybai pateikė informaciją, neatitinkančią realios situacijos, nurodydamas, kad darbų apimtys keičiamos nebuvo: „Visagino savivaldybės administracija rangos darbų metu yra kreipusis į rangovą su prašymu paskaičiuoti galimus papildomų darbų kaštus (jei ateityje būtų nuspręsta juos vykdyti), tačiau jokių nurodymų ir / ar reikalavimų rangovui keisti darbų apimtis nebuvo“, tačiau susitarimas dėl papildomų darbų buvo atliktas jau 2018 m. liepos 4 d. Atsižvelgiant į aukščiau nustatytą, Tarnyba konstatuoja, kad 2018 m. liepos 4 d. Papildomu susitarimu prie Sutarties Nr. 5-212 įsigyti darbai negali būti laikomi papildomais pagal Sutarties 3.5 punktą, todėl antrąkart įsigydamas darbus, kurie turėjo būti atlikti pagal Sutartį, Pirkimo vykdytojas pažeidė Įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje nustatytą skaidrumo principą, bei Įstatymo 17 straipsnio 2 dalies 1 punkte nustatytą viešųjų pirkimų tikslą – racionaliai naudoti lėšas, skirtas darbų įsigijimui. | |
2. | Įstatymo 17 straipsnio 1 dalis[7]; Įstatymo 86 straipsnio 9 dalis[8] |
Nustatyta, kad 2018 m. liepos 4 d. Papildomas susitarimas prie Sutarties Nr. 5-212 Pirkimo vykdytojas CVP IS paviešino 2018 m. rugsėjo 19 d., t. y. praleidus Įstatymo 86 straipsnio 9 punkte nustatytą 15 dienų terminą. Atsižvelgiant į tai, konstatuotina, kad pavėluotai paviešindamas šį susitarimą, Pirkimo vykdytojas pažeidė skaidrumo principą, nustatytą Įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje, bei Įstatymo 86 straipsnio 9 dalies nuostatas. |
*kiekvienos sutarties vertinimas aprašomas atskirai.
III dalis. Pastabos, į kurias pirkimo vykdytojas turėtų atsižvelgti rengdamas, sudarydamas ir vykdydamas kitas sutartis
- | - |
IV dalis. Sprendimas
Atsižvelgdama į nustatytus Įstatymo pažeidimus, nurodytus šios vertinimo išvados II dalyje, Tarnyba rekomenduoja 2018 m. liepos 4 d. Papildomą susitarimą prie 2016 m. rugsėjo 1 d. rangos sutarties Nr. 5-286 Nr. 5-212 nutraukti. Prašome ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo šios vertinimo išvados gavimo dienos raštu informuoti Tarnybą apie priimtus sprendimus dėl Tarnybos rekomendacijų įvykdymo. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo 5 ir 17 straipsniais, nesutikę su Tarnybos išvada, Jūs galite ją apskųsti teismui šio įstatymo nustatyta tvarka. |
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti pasiūlymą) data | „SMART parko teritorijos išlyginimo darbų pirkimas“ (skelbtas 2018-08-27 Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje, pirkimo Nr. 397331) (toliau – Pirkimas 2). |
Pirkimo būdas | Supaprastintas atviras konkursas |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros) pirkimo sutarties vertė, su PVM/be PVM | 610 400,00 Eur su PVM / 504 462,00 Eur be PVM |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija | Projektas „Apleistų / avarinių pastatų nugriovimas ir teritorijos valymas, regeneruojant buvusį karinį miestelį ir pritaikant kompleksą inovatyviai pramonei vystyti – SMART PARK įkūrimui“ |
Pirkimo vykdymo teisinis pagrindas (pirkimui taikomo įstatymo redakcija) | Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (redakcija nuo 2018-01-01 iki 2018-12-31) (toliau – Įstatymas) |
Vertinimo apimtys/etapas | Dalinis vertinimas / Pirkimo procedūrų vertinimas po Sutarties sudarymo |
Dėl pirkimo vyksta teismo procesas (nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas) | – |
II dalis. Vertinimo metu nustatyti pažeidimai
Įstatymo 17 straipsnio 1 dalis[9]; Įstatymo 17 straipsnio 2 dalies 1 punktas[10] | |
Pirkimo 2 sąlygų 2.3.3 punkte nustatyta, kad Lyginamame sklype būtina iškirsti visus esančius medžius bei želdinius, išrauti (pašalinti) likusias šaknis, kelmus. Tarnyba atkreipia dėmesį į tai, kad Pirkimo 1 sąlygų[11] 4 priedo Techninė specifikacija 3.3 dalyje buvo nustatyta, jog Visi teritorijoje esantys pastatai turi būti nugriauti, išimtos visos požeminės komunikacijos, teritorija išlyginta ir sutvarkyta. <...> išvalyti teritoriją, nugriaunant nereikalingus pastatus ir kompleksiškai sutvarkyti aplink esančią teritoriją, o 2016 m. sausio 19 d. Pirkimo vykdytojo rašte Nr. (4.29)-1-261 „Dėl konkurso sąlygų paaiškinimo“ 10 klausimo[12] atsakyme nurodyta, jog Visa parko teritorija po griovimo darbų turi būti išlyginta ir sutvarkyta (išvežtos šiukšlės, iškirsti medžiai). Visa aikštelė turi būti paruošta plyno lauko investicijoms. „Plyno lauko investicijos“ terminas, kaip buvo dėstoma aukščiau šioje vertinimo išvadoje, turi būti suprantamas taip, kad niekas neturi trukdyti statytojui statyti naujo objekto – be jokių griovimo, ardymo, ko nors liekanų šalinimo darbų[13]. Atsižvelgus į nustatytą, Tarnyba konstatuoja, kad Pirkimo 2 sąlygų 2.3.3 punkte aprašyti medžių, želdinių, šaknų, kelmų pašalinimo darbai turėjo būti atlikti pagal 2016 m. rugsėjo 1 d. Rangos sutartį Nr. 5-286, todėl Pirkimo vykdytas antrąkart įsigydamas šiuos darbus pažeidė Įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje nustatytą skaidrumo principą, bei Įstatymo 17 straipsnio 2 dalies 1 punkte nustatytą viešųjų pirkimų tikslą – racionaliai naudoti lėšas, skirtas darbų įsigijimui. |
III dalis. Pastabos, į kurias Perkančioji organizacija turėtų atsižvelgti vykdydama kitus pirkimus
- | - |
IV dalis. SPRENDIMAS
Atsižvelgdama į nustatytus Įstatymo pažeidimus, nurodytus šios vertinimo išvados II dalyje, Tarnyba rekomenduoja, kad būtų atsisakoma Medžių bei želdynų iškirtimo darbų, numatytų 2018 m. spalio 2 d. Rangos sutartyje Nr. 5-349, bei būtų sumažinama šios sutarties kaina 80.000,00 Eur be PVM[14]. Prašome ne vėliau kaip per 10 darbo dienų, nuo šios vertinimo išvados gavimo dienos, raštu informuoti Tarnybą apie priimtus sprendimus dėl Tarnybos rekomendacijų įvykdymo. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo 5 ir 17 straipsniais, nesutikę su Tarnybos išvada, Jūs galite ją apskųsti teismui šio įstatymo nustatyta tvarka. |
Direktorė
[1] Perkančioji organizacija užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų.
[2] Perkančioji organizacija turi siekti, kad: 1) prekėms, paslaugoms ar darbams įsigyti skirtos lėšos būtų naudojamos racionaliai; <...>.
[3] 2016 m. sausio 19 d. Pirkimo vykdytojo rašto Nr. (4.29)-1-261 „Dėl konkurso sąlygų paaiškinimo“ 10 klausimas: „Ar aplinką planuoti nurodytose sklypo ribose ar nurodytose teritorijos ribose, nes šios ribos skiriasi?“
[4] 2018 m. lapkričio 27 d. Statybų sektoriaus eksperto išvada Nr. 3
[5] 2018 m. lapkričio 27 d. Statybų sektoriaus eksperto išvada Nr. 3
[6] Tarnybinio rašto 1 pastraipa: „Pranešu, kad šiuo metu vykdant statybos darbus racionalu būtų atlikti ne tik statybinių konstrukcijų (pamatų) iki 0,5 m gylio išardymo darbus, kaip numatyta Sutartyje su UAB „Vilniaus betono demontavimo technika“, bet ir pašalinti visas likusias požemines pastatų konstrukcijas (pamatus), tam kad visiškai neliktų gelžbetoninių elementų po žeme. Paliktos konstrukcijos (pamatai) apsunkins tolimesnį teritorijos vystymą ir potencialiems investuotojams teritorija nebus pakankamai patraukli dėl didelių įsikūrimo teritorijoje kaštų.“
[7] Perkančioji organizacija užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų.
[8] Perkančioji organizacija laimėjusio dalyvio pasiūlymą, sudarytą pirkimo sutartį, preliminariąją sutartį ir šių sutarčių pakeitimus, išskyrus informaciją, kurios atskleidimas prieštarautų informacijos ir duomenų apsaugą reguliuojantiems teisės aktams arba visuomenės interesams, pažeistų teisėtus konkretaus tiekėjo komercinius interesus arba turėtų neigiamą poveikį tiekėjų konkurencijai, ne vėliau kaip per 15 dienų nuo pirkimo sutarties ar preliminariosios sutarties sudarymo ar jų pakeitimo, bet ne vėliau kaip iki pirmojo mokėjimo pagal jį pradžios Viešųjų pirkimų tarnybos nustatyta tvarka turi paskelbti Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje. <...>
[9] Perkančioji organizacija užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų.
[10] Perkančioji organizacija turi siekti, kad: 1) prekėms, paslaugoms ar darbams įsigyti skirtos lėšos būtų naudojamos racionaliai; <...>.
[11] Supaprastintas atviras konkursas „SMART parko Visagine įkūrimo darbai su projektavimu ir projekto vykdymo priežiūra“ (Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje skelbtas 2016 m. sausio 4 d., Pirkimo Nr. 170690)
[12] 2016 m. sausio 19 d. Pirkimo vykdytojo rašto Nr. (4.29)-1-261 „Dėl konkurso sąlygų paaiškinimo“ 10 klausimas: „Ar aplinką planuoti nurodytose sklypo ribose ar nurodytose teritorijos ribose, nes šios ribos skiriasi?“
[13] 2018 m. lapkričio 27 d. Statybų sektoriaus eksperto išvada Nr. 3
[14] 2018 m. spalio 31 d. Atliktų darbų priėmimo – perdavimo aktas Nr. 1; 2018 m. lapkričio 8 d. Atliktų darbų priėmimo – perdavimo aktas Nr. 2.
Komentarai
0 komentarų
Komentarai prie šio straipsnio nėra leidžiami