išvada2018 (30)
VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBA
UAB „Vilniaus gatvių apšvietimo elektros tinklai“
Elektrinės g. 1 LT-03150 Vilnius El. paštas: informacija@vgaet.lt Faksas: (8 5) 249 6127 | 2018-10- Į 2018-10-10 2018-09-24 2018-09-13 2018-09-06 2018-09-06 2018-09-12 | Nr. Nr. Nr. Nr. Nr. Nr. Nr. | 4S- b/n b/n 643 b/n b/n b/n |
PIRKIMŲ VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų įstatymo 101 straipsnio 1 dalies 2 punktu, atliko UAB „Vilniaus gatvių apšvietimo elektros tinklai“ (toliau – Perkantysis subjektas) vykdyto viešojo pirkimo dalinį vertinimą dėl pirkimo dokumentų tikslinimo / paaiškinimų / keitimo.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti pasiūlymą) data | „Gatvių apšvietimo valdymo ir kontrolės sistemos diegimas su MP elektros skydų įranga“ (Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CVP IS) skelbtas 2018-05-10, pirkimo Nr. 380810) (toliau – Pirkimas) |
Pirkimo būdas | Atviras konkursas |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros) pirkimo sutarties vertė, su PVM/be PVM | 2 350 000,00 Eur be PVM |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija | – |
Pirkimo vykdymo teisinis pagrindas (pirkimui taikomo įstatymo redakcija) | Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų įstatymas (redakcija nuo 2017-07-01) (toliau – Pirkimų įstatymas). |
Vertinimo apimtys/etapas | Dalinis vertinimas dėl Pirkimo sąlygų tikslinimo / paaiškinimų / keitimo |
Dėl pirkimo vyksta teismo procesas (nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas) | – |
II dalis. Vertinimo metu nustatyti pažeidimai
Pirkimų įstatymo 29 straipsnio 1 dalis[1], Pirkimų įstatymo 48 straipsnio 4 dalis[2] | |
Pradinės Pirkimo sąlygos patvirtintos Viešųjų pirkimų komisijos (toliau – Komisija) 2018-05-10 posėdyje (protokolas Nr. 2018/32), atnaujintos Pirkimo sąlygos patvirtintos 2018-06-06 posėdyje (protokolas Nr. 2018/44), pakeistos Pirkimo sąlygos patvirtintos 2018-06-28 posėdyje (protokolas Nr. 2018/62). Pažymėtina, kad pateiktiems tiekėjų pasiūlymams vertinti Pirkimo sąlygose pasirinktas ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo kriterijus pagal kainos ir kokybės santykį. Perkantysis subjektas 2018-05-25 pranešimu Nr. 428 „Dėl atsakymų į klausimus ir pirkimo dokumentų pakeitimo“, siekdamas didesnio aiškumo, kaip bus vertinamas kriterijus T1 (Pirkimo sąlygų 72.1 punktas), detalizavo vertinimo kriterijus, todėl Pirkimo sąlygų 72.1 punktą koregavo ir išdėstė nauja redakcija. Taip pat minėtame pranešime buvo nurodyta, kad papildytas Pirkimo sąlygų Techninės specifikacijos (Pirkimo sąlygų 1 priedas) (toliau – Techninė specifikacija) 4.4 punktas („Tiekėjas pagal užsakovo prašymą privalo nemokamai ne mažiau 10 (dešimt) metų, atlikti smulkius programavimo darbus, tokius kaip patogesnis renkamų duomenų atvaizdavimas, apdorojimas arba pateikimas ataskaitų būdų;“) ir išdėstomas nauja redakcija: „Tiekėjas pagal užsakovo prašymą privalo nemokamai ne mažiau 10 (dešimt) metų, atlikti smulkius programavimo darbus, tokius kaip: patogesnis renkamų duomenų atvaizdavimas, apdorojimas arba ataskaitų būdų pateikimas, ar kt., šiems darbams skiriant ne mažiau kaip po 15 programavimo valandų kiekvienais metais su galimybe bet kuriuo metu sunaudoti programavimo valandas už visą laikotarpį;“. Komisija 2018-06-11 protokolu Nr. 2018/47 priėmė sprendimą Techninės specifikacijos 3.2.1 punktą „būti montuojami šviestuvo išorėje per iš anksto numatytą, standartizuotą „plug@play“ lizdą (NEMA, ZHAGA) šviestuvo korpuse“ patikslinti sekančiai: „būti montuojami šviestuvo išorėje per iš anksto numatytą standartizuotą „plug@play“ lizdą (ZHAGA) šviestuvo korpuse“, o 2018-06-28 Komisija posėdžio protokolu Nr. 2018/62 priėmė sprendimą dar kartą pakeisti šį punktą ir išdėstyti jį taip: „būti montuojami šviestuvo išorėje per iš anksto numatytą standartizuotą, 7 kontaktų „plug@play“ lizdą „NEMA“ (NEMA 7- PIN standart connector) šviestuvo korpuse“. Komisija 2018-06-06 posėdyje (protokolas Nr. 2018/44), atsakydama į pateiktus tiekėjų klausimus, nutarė pakeisti Techninės specifikacijos 3.1.14., 3.2.7. ir 4.6. punktus bei Techninę specifikaciją papildyti punktu 4.12 „Tiekėjas privalo pateikti 15000 vnt. šviestuvų individualaus valdymo valdiklių su savybėmis ir charakteristikomis, kurios nurodytos techninės specifikacijos 3.2 punkte ir būtų palaikomos ir suderinamos su VKS programine įranga“. Atlikus, minėtus Techninės specifikacijos keitimus ir papildymą, Perkantysis subjektas pasiūlymų pateikimo terminą pratęsė iki 2018-06-29, t. y. 23 dienomis. Tarnyba 2018-07-19 el. paštu kreipėsi į Perkantįjį subjektą, prašydama paaiškinti, kodėl 2018-06-28 Komisijos posėdyje (protokolas Nr. 2018/62), priimdama sprendimą išdėstyti Pirkimo sąlygas nauja redakcija, nepatikslino Pirkimo sąlygų 4 priedo „B pasiūlymo forma“ lentelės išskiriant 15000 vnt. šviestuvo individualaus valdymo valdiklių. Perkantysis subjektas į pateiktą klausimą atsakė 2018-07-20 pranešimu „Dėl informacijos pateikimo“ (info@vpt.lt), kuriame nurodė, kad nepatikslino Pirkimo sąlygų 4 priedo „B pasiūlymo forma“ lentelės, nes individualaus valdymo valdikliai yra sudedamoji Valdymo kontrolės sistemos dalis (komponentas) ir atskirai negali būti perkami, t. y. tiekėjai turėjo numatyti, kad šie valdikliai, būtent tokiu kiekiu (15000 vnt.) bus perkami šiuo pirkimu. Kaip matyti iš pateiktų susirašinėjimo dokumentų, Pirkimo dalyviams[3] dėl šviestuvo individualaus valdymo valdiklių iškilo nemažai klausimų, tame tarpe ir dėl papildomai perkamų valdiklių, prekių pristatymo terminų ir grafiko, dėl pirkimo vertės bei pasiūlymo B formos. Šios aplinkybės leidžia daryti išvadą, kad toks Pirkimo sąlygų koregavimas turėjo reikšmingos įtakos pasiūlymų rengimui, todėl vertintina, kad Pirkimo sąlygos nebuvo tikslios, aiškios, be dviprasmybių. Atsižvelgdama į tiekėjų prašymus keisti, tikslinti Techninės specifikacijos reikalavimus, reikšmes ir kt., Komisija 2018-06-27 protokolu Nr. 2018/61 įpareigojo Viešųjų pirkimų ekspertus papildomai peržiūrėti Pirkimo sąlygas ir pateikti Komisijai pasiūlymus dėl Pirkimo sąlygų keitimo. Komisija, atsižvelgusi į Viešųjų pirkimų ekspertų pakartotinai atliktus visų tiekėjų pateiktus klausimus ir peržiūrėtas Pirkimo sąlygas, 2018-06-28 posėdyje protokolu Nr. 2018/62 nutarė pakeisti:
Tokiu būdu Perkančioji organizacija ne patikslino, o faktiškai pakeitė Pirkimo sąlygas, apie tai informavo prie Pirkimo prisijungusius tiekėjus ir pratęsė pasiūlymų pateikimo terminą. Pažymėtina, kad, atlikęs minėtus Techninės specifikacijos pakeitimus, Perkantysis subjektas pakeitė pirkimo objektui keliamus reikalavimus. Tarnyba pažymi, kad, keičiant pirkimo sąlygas (reikalavimus pirkimo objektui), nepakanka informuoti tik prie Pirkimo prisijungusius tiekėjus, todėl pirkimas turi būti nutrauktas ir paskelbtas naujas. Lietuvos Aukščiausiojo Teismo konstatuota[4], kad perkančiosios organizacijos, laikydamosi iš skaidrumo principo išplaukiančio imperatyvo nekeisti pirkimo sąlygų, per visą viešojo pirkimo procedūrą privalo laikytis iš anksto paskelbtų reikalavimų, nepriklausomai nuo to, kad sąlygų modifikavimu siekiama ištaisyti jų ydingumą. Be to, Europos Sąjungos Teisingumo Teismas yra pasisakęs, kad vykstant viešojo pirkimo procedūrai perkančioji organizacija iš principo negali keisti esminių pirkimo sąlygų, įskaitant technines specifikacijas ir sutarties sudarymo kriterijus, kuriomis atitinkami ūkio subjektai teisėtai rėmėsi, priimdami sprendimą pateikti pasiūlymą arba, atvirkščiai, nedalyvauti atitinkamame viešojo pirkimo konkurse. Perkančioji organizacija išimtiniais atvejais turi galimybę taisyti ar papildyti pirkimo sąlygas, kuriems tereikia paprasto paaiškinimo arba siekiant ištaisyti akivaizdžias redakcinio pobūdžio klaidas, jei apie šį pakeitimą informuojami visi tiekėjai[5]. Tarnyba, atsižvelgdama į aukščiau išdėstytą, konstatuoja, kad Perkantysis subjektas parengė Pirkimo sąlygas, nesivadovaudamas Pirkimų įstatymo 48 straipsnio 4 dalies[6] nuostata, kad pirkimo dokumentai turi būti tikslūs ir aiškūs, be dviprasmybių, ir tuo pažeidė Pirkimų įstatymo 48 straipsnio 4 dalį, be to, Perkantysis subjektas, pakeitęs Pirkimo sąlygas, bet nenutraukęs Pirkimo, pažeidė Pirkimų įstatymo 29 straipsnio 1 dalyje įtvirtintus skaidrumo, nediskriminavimo bei lygiateisiškumo principus. |
III dalis. Pastabos, į kurias Perkančioji organizacija turėtų atsižvelgti vykdydama kitus pirkimus
1. | - |
IV dalis. SPRENDIMAS
Atsižvelgdama į nustatytus Įstatymo pažeidimus, nurodytus šios vertinimo išvados II dalyje, Tarnyba, vadovaudamasi Įstatymo 101 straipsnio 2 dalies 5 punktu, įpareigoja Perkantįjį subjektą:
1. Nutraukti Pirkimo procedūras.
2. Raštu informuoti Tarnybą apie įpareigojimo įvykdymą ir pateikti tai patvirtinančius dokumentus.
Vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo 5 ir 17 straipsniais, nesutikę su Tarnybos įpareigojimu, Jūs galite ją apskųsti teismui šio įstatymo nustatyta tvarka.
Direktorė |
[1] „Perkantysis subjektas užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų“.
[2]„Perkantysis subjektas pirkimo dokumentus rengia vadovaudamasis šio įstatymo nuostatomis. Pirkimo dokumentai turi būti aiškūs ir tikslūs, be dviprasmybių, kad tiekėjai galėtų pateikti pasiūlymus, o perkantysis subjektas – nupirkti tai, ko reikia“;
[3] 2018-06-01 CVP IS pranešimas Nr. 6230165, 2018-06-06 CVP IS pranešimas Nr. 6244745, 2018-06-07 CVP IS pranešimas Nr. 6248463, 2018-06-12 CVP IS pranešimas Nr. 6259787, 2018-06-15 CVP IS pranešimas Nr. 6275235
[4] LAT CBS 2016 m. kovo 30 d. nutartis c. b. bylos Nr. 3K-3-177-916/2016; LAT CBS 2017 m. vasario 14 d. nutartis c. b. bylos Nr. e3K-7-23-248/2017;
[5] ESTT 2012 m. gegužės 10 d. Sprendimo Komisija / Nyderlandai, C 368/10, 55 punktas ir 2015 m. balandžio 16 d. Sprendimo Enterprise Focused Solutions, C 278/14, 27–29 punktai; ESTT 2017 m. balandžio 5 d. Sprendimas C-298/15;
[6] Žiūrėti išnašą Nr. 2.
Komentarai
0 komentarų
Komentarai prie šio straipsnio nėra leidžiami