išvada2018 (14)
VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBA
Kauno apskrities vyriausiajam policijos komisariatui Vytauto pr. 91 44238 Kaunas El. p. kaunovpk.bud@policija.lt | 2018-08- Į 2018-07-13 2018-07-04 | Nr. Nr. Nr. . | 4S- b/n 20-S-44323(1.16) | |||
PIRKIMO VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu, atliko Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato (toliau – Perkančioji organizacija) vykdomo viešojo pirkimo vertinimą.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti pasiūlymą) data | „Pastatų ir statinių, esančių Kaune, Radvilėnų pl. 1C, griovimo ir teritorijos sutvarkymo darbų pirkimas“ (skelbtas 2018-06-04 Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CVP IS), pirkimo Nr. 384725) (toliau – Pirkimas). |
Pirkimo būdas | Supaprastintas atviras konkursas |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros) pirkimo sutarties vertė, su PVM/be PVM | 1 370 000 eur su PVM |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija | - |
Pirkimo vykdymo teisinis pagrindas (pirkimui taikoma įstatymo redakcija) | Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (redakcija nuo 2017-07-01) (toliau – Įstatymas) |
Vertinimo apimtys / pirkimo etapas | Dalinis, iki pirkimo sutarties pasirašymo (dėl kvalifikacinių reikalavimų visumos) |
Dėl pirkimo / sutarties vyksta teismo procesas (nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas) | - |
II dalis. Vertinimo metu nustatyti pažeidimai
Įstatymo 51 straipsnio 7 dalies 1 punktas[1], | |
Pirkimą vykdė Perkančiosios organizacijos direktoriaus 2018-01-04 įsakymu Nr. 20-V-7 „Dėl viešųjų pirkimų komisijos sudarymo“ sudaryta nuolatinė viešųjų pirkimų komisija (toliau – Komisija). Pirkimo sąlygų, patvirtintų Komisijos 2018-06-01 protokolu Nr. 20-P1-312 (toliau – Pirkimo sąlygos), 3.8 punkto 1 lentelės „Tiekėjų kvalifikacijos reikalavimai“ 3.8.2 papunktyje nustatytas kvalifikacijos reikalavimas yra nepagrįstas, neproporcingas ir dirbtinai ribojantis tiekėjų konkurenciją. Pirkimo sąlygų 3.8.2 papunktyje nurodytas minimalus kvalifikacijos reikalavimas „Tiekėjas per pastaruosius 3 metus arba per laiką nuo tiekėjo įregistravimo dienos (jeigu tiekėjas vykdė veiklą mažiau nei 3 metus) yra tinkamai įvykdęs bent vieną darbų sutartį, kurią vykdant tiekėjo (nepriklausomai nuo jo statuso vykdant sutartį) atliktų pastato/ statinio griovimo/ardymo darbų vertė ne mažesnė nei 450 000 eur be PVM“ prieštarauja Įstatymo 51 straipsnio 7 dalies 1 punkto nuostatai, kad nustatant techninio, profesinio pajėgumo reikalavimus darbų pirkimo atvejais turi būti prašoma tiekėjų pateikti įrodymus „per paskutinius 5 metus“, o ne per pastaruosius tris, kaip Perkančioji organizacija nurodė. Taip pat atsižvelgiant į Kvalifikacijos metodikos[6] 21.1.2. punkto nuostatą[7], reikalaujamas pirkimo sutarčių skaičius – priklauso nuo to, ar pirkimo objektas yra dalus, o šio punkto 2 papunktyje įtvirtinta kad, „jei pirkimo objektas yra sudėtinis ir gali būti dalus (pavyzdžiui perkami keli automobiliai, kelių objektų kadastriniai matavimai, maitinimo paslaugos, valymo paslaugos) ir / ar prekių pristatymo, paslaugų suteikimo ar darbų atlikimo terminas yra nevienkartinis <...> , tiekėjo prašoma būti įvykdžius / vykdyti bent 1 ar daugiau pirkimo sutarčių, kurių bendra vertė būtų ne mažiau kaip 0,5 pirkimo objekto vertės.“ Vadovaujantis Pirkimo sąlygų 2 priedu „Techninė specifikacija“ nustatyta, kad pirkimo objektą sudaro aštuoni skirtingų pavadinimų statinių griovimo, teritorijos išvalymo nuo naftos produktų užteršimo ir jos sutvarkymo darbai, kurie turi būti įvykdyti per 3 mėnesius t. y. šio vykdomo viešojo pirkimo objektas yra sudėtinis ir gali būti dalus, todėl toks kvalifikacijos reikalavimas per tris metus viena sutartimi būti įvykdžiusiam bent vieną pastato / statinio griovimo / ardymo / darbų sutartį už 450 000 eur be PVM yra nepagrįstas, neproporcingas, dirbtinai ribojantis tiekėjų konkurenciją ir nesuteikiantis galimybės varžytis rinkoje esantiems patyrusiems tiekėjams, kurie gali būti įvykdę kelias panašias sutartis. Tokiu būdu Perkančioji organizacija nustatydama Pirkimo sąlygų 3.8.2 papunktyje kvalifikacijos reikalavimą nesivadovavo Kvalifikacijos metodikos 21.1.2 punkto nuostatomis ir pažeidė Įstatymo 47 straipsnio 7 dalies reikalavimus. Tarnybos nuomone, tiekėjai, pagal kelias atskiras sutartis turintys tinkamos patirties pastatų / statinių griovimo / ardymo darbų atlikime taip pat būtų pajėgūs tinkamai vykdyti Pirkimo sutartį. Pažymėtina, kad Perkančioji organizacija, nustatydama kvalifikacijos reikalavimus, turi įvertinti rinkoje veikiančių tiekėjų patirtį, veikimo principus ir nustatyti tik būtinus reikalavimus, pagrindžiančius tiekėjo pajėgumą tinkamai įvykdyti sutartį. Atsižvelgiant į aukščiau išdėstytą, Tarnyba konstatuoja, kad Perkančioji organizacija, nustatydama neproporcingą pirkimo objektui Pirkimo sąlygų 3.8.2 papunkčio reikalavimą, apribojo tiekėjų konkurenciją ir tuo pažeidė Įstatymo 51 straipsnio 7 dalies 1 punkto nuostatą, Įstatymo 47 straipsnio 1 dalies ir 7 dalies nuostatas, Įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje įtvirtintus lygiateisiškumo ir proporcingumo principus ir Įstatymo 17 straipsnio 3 dalį, kad planuojant pirkimus ir jiems rengiantis negali būti siekiama išvengti šiame Įstatyme nustatytos tvarkos taikymo ar dirbtinai sumažinti konkurenciją. |
*kiekvienos sutarties vertinimas aprašomas atskirai
III dalis. Pastabos, į kurias perkančioji organizacija turėtų atsižvelgti vykdydama kitus pirkimus
- |
IV dalis. SPRENDIMAS
Atsižvelgdama į nustatytus Įstatymo pažeidimus, nurodytus šios vertinimo išvados II dalyje, Tarnyba, vadovaudamasi Įstatymo 95 straipsnio 2 dalies 5 punktu, įpareigoja Perkančiąją organizaciją:
1. Nutraukti Pirkimo procedūras.
2. Raštu informuoti Tarnybą apie įpareigojimo įvykdymą ir pateikti tai patvirtinančius dokumentus.
Vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo 5 ir 17 straipsniais, nesutikę su Tarnybos įpareigojimu, Jūs galite ją apskųsti teismui šio įstatymo nustatyta tvarka.
Direktorė |
[1] Perkančioji organizacija, atsižvelgdama į perkamų prekių, paslaugų ar darbų pobūdį, kiekį, svarbą ir paskirtį, gali reikalauti iš tiekėjų pateikti dokumentus (viena ar kelis), patvirtinančius jų techninį ir profesinį pajėgumą: 1) per paskutinius 5 metus atliktų darbų sąrašą kartu su užsakovų pažymomis apie tai, kad svarbiausių darbų atlikimas ir galutiniai rezultatai buvo tinkami. Perkančioji organizacija gali nurodyti, kad bus atsižvelgiama į atitinkamų darbų, atliktų anksčiau negu prieš 5 metus, įrodymus, jeigu to reikia siekiant užtikrinti tinkamą konkurenciją.
[2] „Perkančiosios organizacijos nustatyti kandidatų ar dalyvių kvalifikacijos reikalavimai negali dirbtinai riboti konkurencijos, turi būti proporcingi ir susiję su pirkimo objektu, tikslūs ir aiškūs“;
[3] Tiekėjo kvalifikacijos reikalavimai nustatomi pagal Viešųjų pirkimų tarnybos patvirtintą tiekėjo kvalifikacijos reikalavimų nustatymo metodiką.
[4] Perkančioji organizacija užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų“;
[5] Planuojant pirkimus ir jiems rengiantis negali būti siekiama išvengti šiame įstatyme nustatytos tvarkos taikymo ar dirbtinai sumažinti konkurenciją. Laikoma, kad konkurencija yra dirbtinai sumažinta, kai pirkimu nepagrįstai sudaromos palankesnės ar nepalankesnės sąlygos tam tikriems tiekėjams“;
[6]Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2017-06-29 įsakymu Nr. 1S-105 patvirtinta Tiekėjo kvalifikacijos nustatymo metodika
[7] „Reikalaujamas pirkimo sutarčių skaičius – priklauso nuo to, ar pirkimo objektas yra dalus
Komentarai
0 komentarų
Komentarai prie šio straipsnio nėra leidžiami