išvada2018 (6)
VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBA
VšĮ Kauno miesto poliklinikai Pramonės pr. 31 51270 Kaunas El. p. info@kaunopoliklinika.lt | 2018-09- Į 2018-06-27 2018-07-04 2018-07-27 | Nr. Nr. Nr. Nr. . | 4S- V2-370 20-S-44323(1.16) V2-409 | |||
PIRKIMO VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu, atliko VšĮ Kauno miesto poliklinikos (toliau – Perkančioji organizacija) įvykdyto viešojo pirkimo vertinimą.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti pasiūlymą) data | „Saugios vakuuminės kraujo surinkimo sistemos ir kitų laboratorinių priemonių pirkimas“, 2018-02-13 skelbtas Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CVP IS), pirkimo Nr. 365876) pirkimo objekto dalis Nr. 1 „Saugi vakuuminė kraujo surinkimo sistema“ (toliau – Pirkimas). |
Pirkimo būdas | Atviras konkursas |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros) pirkimo sutarties vertė, su PVM/be PVM | 110 000,00 eur be PVM |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija | - |
Pirkimo vykdymo teisinis pagrindas (pirkimui taikoma įstatymo redakcija) | Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (redakcija nuo 2018-01-01) (toliau – Įstatymas) |
Vertinimo apimtys / pirkimo etapas | Dalinis vertinimas / sutartis sudaryta ir vykdoma |
Dėl pirkimo / sutarties vyksta teismo procesas (nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas) | - |
II dalis. Vertinimo metu nustatyti pažeidimai
1. | Įstatymo 17 straipsnio 1 dalis[1], Įstatymo 17 straipsnio 2 dalis[2], Įstatymo 17 straipsnio 3 dalis[3], Įstatymo 37 straipsnio 3 dalis[4] |
Pirkimą vykdė Perkančiosios organizacijos direktoriaus 2018-01-18 įsakymu Nr. 1(1.2) - 39[5] sudaryta viešųjų pirkimų komisija (toliau – Komisija). Pirkimo sąlygų, patvirtintų Komisijos 2018-02-09 protokolu Nr. PR-30 (toliau – Pirkimo sąlygos), 1 priede „Techninė specifikacija“ (toliau – Techninė specifikacija) Pirkimo dalies Nr. 1., 1.3. punkte nurodyta, kad perkami „Mėgintuvėliai su greito krešėjimo aktyvatoriumi ir atskiriamuoju geliu, 5- 6 ml, 13x100 mm, skubiems biocheminiams, serologiniams, imunocheminiams tyrimams (krešėjimo laikas ≤ 5 min.). Atsižvelgiant į perkamų prekių specifiką, Tarnyba 2018-06-18 kreipėsi į biomedicinos ekspertą dėl išvados pateikimo, padedant išsiaiškinti, ar Perkančiosios organizacijos Pirkimo dalies Nr. 1 Techninėje specifikacijoje 1.3 punkte nurodytų prekės techninių parametrų visuma leidžia siūlyti tik vakuuminį mėgintuvėlį su priedu trombinu ir geliu, ar galima siūlyti kitus krešėjimo aktyvatorius ir, ar šiame punkte nustatytų techninių parametrų visuma atitinka daugiau kaip vieno gamintojo/tiekėjo produkciją. Eksperto pateiktoje išvadoje nurodoma, jog Pirkimų sąlygų Techninės specifikacijos 1.3 punkte nurodytas reikalavimas „krešėjimo laikas ≤ 5 min“ leidžia tiekėjams siūlyti tik mėgintuvėlius su vieninteliu krešėjimo aktyvatoriumi - trombinu BD Vacutainer® Rapid Serum tubes 5ml, kuriuos gamina Becton, Dickinson and Company (toliau – BD, gamintojo katalogo Nr. 368774). Taip pat eksperto išvadoje konstatuota, kad Perkančiosios organizacijos teiginys, atsakant į tiekėjo UAB „Diamedica“ pretenziją[6], kad Pirkimo sąlygose Perkančioji organizacija „nenurodo konkretaus krešėjimo aktyvatoriaus“ ir dėl to „tiekėjas yra laisvas pateikti pasiūlymą“[7], yra klaidinantis, nes vienintelis krešėjimo aktyvatorius, galintis užtikrinti krešėjimo laiką ne ilgesnį nei 5 min. yra trombinas. Tokiu būdu pirkimo sąlygų Techninės specifikacijos 1.3. punkte nurodytas krešėjimo laikui reikalavimas „krešėjimo laikas ≤ 5 min.“ neleidžia tiekėjams siūlyti mėgintuvėlių su kitais krešėjimo aktyvatoriais bei šiame punkte nustatytų techninių reikalavimų visuma yra pritaikyta konkretaus gamintojo Becton, Dickinson and Company gaminamai produkcijai ir yra ribojanti konkurenciją. Taip pat Techninės specifikacijos 1.4 ir 1.5 punktuose nurodyta, kad perkami „Mėgintuvėliai su K2EDTA hematologiniam tyrimui <...>, 13x75 mm (violetinis kamštelis)“. Biomedicinos ekspertas išvadoje dėl šio reikalavimo nurodė, kad, reikalavimus pirkimo objekto Nr. 1 dalyje „Vakuuminė kraujo surinkimo sistema“ nurodytiems mėgintuvėliams Lietuvoje nustato 2004 m. lapkričio 30 d. įsigaliojęs standartas LST EN 14820:2004 „Vienkartiniai žmogaus veninio kraujo mėginių ėmimo indai“, kurio 12 dalyje, kaip priedai yra nurodytos visos trys etilendiamintetraacto rūgšties (EDTA) druskos: dikalio (K2-EDTA), trikalio (K3-EDTA) ir dinatrio (Na2-EDTA). 2017 m. gruodžio 29 d. Lietuvoje įsigaliojo naujas standartas LST EN ISO 6710:2017 „Vienkartiniai žmogaus veninio kraujo mėginių ėmimo indai“, kuris pakeitė standartą LST EN 14820:2004 (iki 2020 m. rugsėjo 6 d. galioja abu standartai, o nuo 2020 m. rugsėjo 6 d. – tik LST EN ISO 6710:2017). Standarto LST EN ISO 6710:2017 priede E yra taip pat nurodytas visos trys etilendiamintetraacto rūgšties (EDTA) druskos kaip naudojami priedai („Current EDTA compounds for application in blood collection tubes are, for example, ethylenediaminetetraacetic acid dipotasium salt dihydrate, K2-EDTA <...>, ethylenediaminetetraacetic acid tripotasium salt dihydrate, K3-EDTA <...> or ethylenediaminetetraacetic acid disodium salt dihydrate Na2-EDTA <..>“). Visa tai įrodo, kad bet kuri druska kaip lygiavertė gali būti naudojama kaip antikoaguliantas (krešėjimą slopinantis priedas) veninio kraujo paėmimo mėgintuvėliuose, todėl darytina išvada, kad mėgintuvėliai su K3-EDTA yra lygiaverčiai mėgintuvėliams su K2-EDTA ir tokiu būdu Techninės specifikacijos 1.4 ir 1.5 nustatyti reikalavimai naudoti vien tik K2-EDTA yra ribojantys konkurenciją. Svarbu pastebėti, kad BD gamina mėgintuvėlius hematologiniams veninio kraujo tyrimams tiek su K2-EDTA druska (gamintojo katalogo Nr. 368841, 368856), tiek ir K3-EDTA druska (gamintojo katalogo Nr. 367836, 368857). Kiti gamintojai mėgintuvėlius veninio kraujo tyrimams (2 arba 3 ml, 13x75 mm) taip pat gamina tiek su K2-EDTA, tiek ir su K3-EDTA, tačiau Greiner Bio-One (Austrija), kurio produkciją Lietuvoje platina UAB „Diamedica", gamina 3 ml 13x75 mm mėgintuvėlį su K2-EDTA , bet negamina 2 ml 13x75 mm mėgintuvėlio su K2-EDTA . Vacutest Kima (Italija), kurio tinklalapyje nėra informacijos apie platintojus Lietuvoje, gamina abiejų talpų mėgintuvėlius tiek su K2-EDTA, tiek su su K3-EDTA druska. Sarsted (Vokietija), kurios produkciją Lietuvoje platina Latvijos įmonė Sarstedt S.I.A., gaminami mėgintuvėliai veninio kraujo tyrimams neturėtų atitikti techninės specifikacijos reikalavimo būti su „tiksliai dozuojamu vakuumu“, nes jie yra užpildomi arba aspiracijos būdu (ranka traukiant mėgintuvėlio kaip švirkšto stūmoklį), arba „vakuumo“ principu, kuomet vėlgi ranka mėgintuvėlio stūmoklis yra ištraukiamas iki galutinės padėties ir taip yra sukuriamas vakuumas. Kapiliarinio kraujo surinkimo mėgintuvėliuose Microtainer® BD naudoja tik K2-EDTA druską. Tai papildomai pagrindžia, kad 1.4 ir 1.5 punktuose numatytas reikalavimas naudoti tik K2-EDTA druską riboja konkurenciją – vietoj konkrečios druskos specifikacijoje turėtų būti nurodyta tik EDTA. Tarnyba, įvertinusi aukščiau išdėstytą informaciją ir dokumentus, konstatuoja, kad Perkančiosios organizacijos parengta Pirkimo Techninė specifikacija apribojo tiekėjų konkurenciją ir tuo pažeidžia Įstatymo 17 straipsnio 3 dalies nuostatą „<...> konkurencija yra dirbtinai sumažinta, kai pirkimu nepagrįstai sudaromos palankesnės ar nepalankesnės sąlygos tam tikriems tiekėjams“ bei pažeidžia Įstatymo 37 straipsnio 3 dalies reikalavimus, nustatančius, kad „techninė specifikacija turi užtikrinti konkurenciją ir nediskriminuoti tiekėjų.“ Pažymėtina, kad Perkančioji organizacija nustatydama ribojančius Pirkimo techninės specifikacijos reikalavimus ne tik dirbtinai sumažino konkurenciją, bet ir pažeidė Įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje įtvirtintus skaidrumo, lygiateisiškumo ir nediskriminavimo principus, Įstatymo 17 straipsnio 2 dalyje nustatytą tikslą racionaliai naudoti skirtas lėšas. |
*kiekvienos sutarties vertinimas aprašomas atskirai
III dalis. Pastabos, į kurias perkančioji organizacija turėtų atsižvelgti vykdydama kitus pirkimus
- |
IV dalis. SPRENDIMAS
Atsižvelgdama į nustatytus Įstatymo pažeidimus, nurodytus šios vertinimo išvados II dalyje, Tarnyba, vadovaudamasi Įstatymo 95 straipsnio 2 dalies 5 punktu, rekomenduoja Perkančiajai organizacijai nutraukti Pirkimo pagrindu 2018 m. kovo mėn. 30 d sudarytą prekių viešojo pirkimo –pardavimo sutartį Nr. ST-18-71/VP-164/IVD (toliau - Sutartis) su tiekėju UAB „Interlux“.
Prašome ne vėliau kaip per 10 darbo dienų, nuo šios vertinimo išvados gavimo dienos, raštu informuoti Tarnybą apie priimtą sprendimą dėl Tarnybos rekomendacijos nutraukti Sutartį.
Vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo 5 ir 17 straipsniais, nesutikę su Tarnybos įpareigojimu, Jūs galite ją apskųsti teismui šio įstatymo nustatyta tvarka.
Direktorė |
[1] „Perkančioji organizacija užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų“;
[2] „Perkančioji organizacija turi siekti, kad: 1) prekėms, paslaugoms ar darbams įsigyti skirtos lėšos būtų naudojamos racionaliai <...>“;
[3] „Planuojant pirkimus ir jiems rengiantis negali būti siekiama išvengti šiame įstatyme nustatytos tvarkos taikymo ar dirbtinai sumažinti konkurenciją. Laikoma, kad konkurencija yra dirbtinai sumažinta, kai pirkimu nepagrįstai sudaromos palankesnės ar nepalankesnės sąlygos tam tikriems tiekėjams;
[4] „Techninė specifikacija turi užtikrinti konkurenciją ir nediskriminuoti tiekėjų“;
[5] 2018 m. sausio 18 d Įsakymas „Dėl saugios vakuuminės kraujo surinkimo sistemos pirkimo komisijos sudarymo“ Nr. 1(1.2)-39
[6] UAB „Diamedica“ 2018-02-20 pretenzija „Dėl atviro konkurso „Saugios vakuuminės kraujo surinkimo sistemos ir kitų laboratorinių priemonių pirkimas „ sąlygų reikalavimų, pirkimo Nr.365876“ Nr. 25
[7] 2018-02-21 atviro konkurso Nr.365876 „Saugios vakuuminės kraujo surinkimo sistemos ir kitų laboratorinių priemonių pirkimas“ viešojo pirkimo komisijos posėdžio protokolas Nr. PR-37
Komentarai
0 komentarų
Komentarai prie šio straipsnio nėra leidžiami