išvada2018 (6)
VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBA
PIRKIMŲ VERTINIMO IŠVADA
2018 m. liepos d. Nr. 4S-
Vilnius
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu, atliko Kauno Jono ir Petro Vileišių mokyklos, kodas 190136549 (toliau – Perkančioji organizacija) įvykdyto pirkimo dalinį vertinimą dėl sutarties sudarymo teisėtumo.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti pasiūlymą) data | „Kompiuterinė įranga“, 2018-04-17 skelbtas Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau CVP IS), pirkimo Nr. 376909 (toliau – Pirkimas). |
Pirkimo būdas | Mažos vertės pirkimas (skelbiama apklausa) |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros) pirkimo sutarties vertė, su PVM/be PVM | 57000,00 EUR be PVM[1] (68970,00 EUR su PVM) |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija | Taip. Pirkimas vykdomas įgyvendinant Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamo projekto Nr. 09.2.1-ESFA-K-728-01-0080 "Šiuolaikinės mokymo(si) aplinkos naudojimas gerinant matematikos dalyko pasiekimus" veiklas. |
Pirkimo, kurį įvykdžius sudaryta sutartis, teisinis pagrindas | Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (redakcija nuo 2018-01-01) (toliau – Įstatymas). |
Vertinimo apimtys/etapas | Dalinis vertinimas po sutarties sudarymo. |
Dėl pirkimo vyksta teismo procesas (nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas) | - |
II dalis. Vertinimo metu nustatyti pažeidimai
Įstatymo 17 straipsnio 1 dalis[2]. Įstatymo 17 straipsnio 2 dalies 1 punktas[3]. | |
Pirkimo sąlygos patvirtintos Perkančiosios organizacijos direktoriaus įsakymu 2018-04-13 Nr. V-90. Pirkimą vykdė Pirkimo Komisija. 2018-04-17 Perkančioji organizacija paskelbė mažos vertės skelbimą Nr. 376909. Jo pagrindu gauti penkių įmonių pasiūlymai: UAB „Inida“, UAB „Alna Intelligence“, UAB „Tavo mokykla“, UAB „ATEA“, UAB „Diremus“. 2018-04-23 Perkančioji organizacija sudarė pasiūlymų eilę ir UAB „Inida“ pasiūlymą nustatė laimėjusiu. 2018-04-25 su UAB „Inida“ buvo pasirašyta Pirkimo sutartis Nr.19-286. 2018-04-30 Perkančiosios organizacijos posėdyje[4] informacinių komunikacijų technologijų specialistas E.Ž. suabejojo pasiūlyto mokinio kompiuterio techninės specifikacijos atitikimu Pirkimo sąlygoms. Perkančioji organizacija nutarė kreiptis į Tarnybą ir Europos socialinio fondo agentūrą (ESFA) dėl pasiūlymo atitikties techninėms sąlygoms įvertinimo. 2018-05-10 vykusiame posėdyje Perkančioji organizacija, atsižvelgdama į nustatytus neatitikimus techninei specifikacijai, nutraukė sutartį su UAB „Inida“ [5]. Nustatyta, kad 2018-05-11 Perkančioji organizacija sudarė naują pasiūlymų eilę: UAB „Alna Intelligence“, UAB „Tavo mokykla“, UAB „ATEA“, UAB „Diremus“. Laimėjusiu pasiūlymu nustatytas UAB „Alna Intelligence“ pasiūlymas[6], bet 2018-05-16 gautas raštiškas UAB „Alna Intelligence“ atsisakymas[7] sudaryti pirkimo sutartį. 2018-05-18 Perkančiosios organizacijos posėdyje[8] pasirašyta sutartis Nr.19-358 su UAB „Tavo mokykla“ (toliau – Sutartis). Pažymėtina, kad Įstatymo 29 straipsnio 2 dalies 1 punkte nustatyta: „Pirkimo (ar atskiros pirkimo dalies) ar projekto konkurso procedūros baigiasi, kai <...> sudaroma pirkimo sutartis ir pateikiamas sutarties įvykdymo užtikrinimas <...>“. Perkančioji organizacija, 2018-04-25 sudariusi Pirkimo sutartį su UAB „Inida“, nebegalėjo tęsti Pirkimo Nr. 376909 procedūrų, t.y. sudaryti naujos pasiūlymų eilės, nustatyti laimėjusio pasiūlymo, sudaryti naujos Pirkimo sutarties. Atsižvelgiant į išdėstytą, Tarnyba konstatuoja, kad Perkančioji organizacija, pasibaigus pirkimui, nustatydama naują pasiūlymų eilę, sudariusi sutartį su UAB „Tavo mokykla“, pažeidė 17 straipsnio 1 dalyje įtvirtintus lygiateisiškumo, nediskriminavimo ir skaidrumo principus, taip pat 17 straipsnio 2 dalies 1 punkte įtvirtintą tikslo siekimą. |
III dalis. Pastabos, į kurias perkančioji organizacija turėtų atsižvelgti vykdydama kitus pirkimus
Nustatyta, kad Perkančioji organizacija 2018-06-18 Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (Toliau – CVP IS) paviešino tik Sutartį, tačiau kartu nepaviešino laimėjusio dalyvio pasiūlymo, kaip reikalaujama Įstatymo 86 straipsnio 9 dalyje[9] ir neužtikrino 17 straipsnio 1 dalyje[10] įtvirtinto skaidrumo principo laikymosi. Be to, Perkančioji organizacija Sutartį CVP IS paviešino pavėluotai, t.y. per 31 d. nuo Sutarties sudarymo. Atsižvelgiant į išdėstytą, taip pat į II vertinimo išvados dalyje nustatytų pažeidimų pobūdį, Tarnyba atkreipia Perkančiosios organizacijos dėmesį į netinkamą sutarčių viešinimo praktiką ir nurodo ateityje laikytis Įstatyme įtvirtintų reikalavimų. |
IV dalis. SPRENDIMAS
Atsižvelgdama į vertinimo išvados II dalyje nustatytus pažeidimus, vadovaudamasi Įstatymo 95 straipsnio 2 dalies 5 punktu, Tarnyba rekomenduoja Perkančiajai organizacijai Sutartį su UAB „Tavo mokykla“ nutraukti ir, esant poreikiui, reikalingų prekių įsigijimui vykdyti naujas pirkimo procedūras.
Apie priimtą sprendimą dėl Sutarties nutraukimo Tarnyba prašo Perkančiosios organizacijos pranešti per 10 darbo dienų nuo Vertinimo išvados gavimo dienos.
Vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo 5 ir 17 straipsniais, nesutikę su Tarnybos išvada, Jūs galite ją apskųsti teismui šio įstatymo nustatyta tvarka.
Priežiūros skyriaus vyriausias specialistas
[1] 2018 metų viešųjų pirkimų planas Nr.19-106. https://vileisiumokykla.lt/veikla/viesieji-pirkimai/
[2] „Perkančioji organizacija užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, <...> nediskriminavimo ir skaidrumo principų.“
[3] „Perkančioji organizacija turi siekti, kad prekėms, paslaugoms ar darbams įsigyti skirtos lėšos būtų naudojamos racionaliai“
[4] 2018-04-30 protokolas Nr.9.
[5] 2018-05-10 protokolas Nr.10. „UAB „Inida“ pasiūlymas neatitinka techninės specifikacijos reikalavimų ir yra atmetamas“.
[6] 2018-05-10 protokolas Nr.11.
[7] 2018-05-16 UAB „Alna Intelligence“ pranešimas „Dėl atsisakymo sudaryti pirkimo sutartį“ Nr.S045-2018
[8] 2018-04-30 protokolas Nr.12.
[9] „Perkančioji organizacija laimėjusio dalyvio pasiūlymą, sudarytą pirkimo sutartį, preliminariąją sutartį ir šių sutarčių pakeitimus <...> ne vėliau kaip per 15 dienų nuo pirkimo sutarties ar preliminariosios sutarties sudarymo ar jų pakeitimo, bet ne vėliau kaip iki pirmojo mokėjimo pagal jį pradžios Viešųjų pirkimų tarnybos nustatyta tvarka turi paskelbti Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje <...>.“
[10] „Perkančioji organizacija užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi <...> skaidrumo principų.“
Komentarai
0 komentarų
Komentarai prie šio straipsnio nėra leidžiami