išvada2018 (4)
VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBA
Lietuvos Respublikos finansų ministerijai Lukiškių g. 2 LT-01512 Vilnius Faks. (8 5) 279 1481 El. p. finmin@finmin.lt Papildomai el. p. Jurgita.Dambrauskiene@finmin.lt | 2018-09- Į 2018-08-20 | Nr. 4S- Nr. (15.98-4)-6K-1804447 |
PIRKIMŲ VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – VPT), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu, įvertino dokumentus, susijusius su Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – Finansų ministerija) vykdomu viešuoju pirkimu.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti pasiūlymą) data | „Viešojo sektoriaus apskaitos ir ataskaitų informacinės sistemos VSAKIS palaikymo ir plėtros paslaugos“ (Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje skelbtas 2018 m. gegužės 13 d., pirkimo Nr. 380099) (toliau – Pirkimas). |
Pirkimo būdas | Atviras konkursas. |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros) pirkimo sutarties vertė, su PVM/be PVM | 495 867,77 Eur be PVM, 600 000,00 Eur su PVM. |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija | – |
Pirkimo vykdymo teisinis pagrindas (pirkimui taikomo įstatymo, supaprastintų pirkimų taisyklių redakcija) | Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (redakcija nuo 2018-01-01) (toliau – VPĮ). |
Vertinimo apimtys/etapas | Dalinis vertinimas dėl kvalifikacinių reikalavimų / Pirkimo procedūrų vertinimas iki sutarties sudarymo procedūros. |
Dėl pirkimo vyksta teismo procesas (nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas) | – |
II dalis. Vertinimo metu nustatyti pažeidimai
VPĮ 17 straipsnio 1 dalis[1], 2 dalies 1 punktas[2], 47 straipsnio 1 dalis[3] | |
Pirkimo sąlygos patvirtintos Pirkimo komisijos 2018-05-08 posėdžio protokolu Nr. 2. Pirkimo sąlygų 4.1.5 punkte nustatytas kvalifikacinis reikalavimas, kad: „Tiekėjas <...> turi būti tinkamai įvykdęs (arba turi būti baigiama vykdyti informacinės sistemos bandomoji eksploatacija) mažiausiai 1 (vieną) informacinės sistemos kūrimo, diegimo ar priežiūros projektą Finansų ministerijos naudojamų SAP Business Objects Financial Consolidation, SAP Business Objects Intercompany, Oracle DB v11g ar lygiaverčių komponenčių pagrindu <...>“, atsižvelgiant į IT paslaugų rinką (specialistų darbas laisvai samdomas), yra nepagrįstas, neproporcingas Pirkimo objektui ir dirbtinai riboja tiekėjų konkurenciją. VPT pastebi, kad tiekėjų gebėjimus sėkmingai teikti paslaugas, galėtų patvirtinti ne tiekėjo vykdytų sutarčių skaičius, bet specialistų, kuriuos tiekėjas pasitelktų, kompetencija, nes tiekėjas vykdęs panašią sutartį, reikiamų specialistų jau gali nebeturėti. VPT taip pat pažymi, kad nuo 2013 m. Finansų ministerijai Viešojo sektoriaus apskaitos ir ataskaitų informacinės sistemos VSAKIS palaikymo ir plėtros paslaugas teikia tas pats tiekėjas, kuris vienintelis ir dalyvavo Pirkime. Atsižvelgdama į tai, VPT konstatuoja, kad nustatydama minėtą kvalifikacinį reikalavimą, Finansų ministerija pažeidė VPĮ įtvirtintus skaidrumo ir lygiateisiškumo principus bei VPĮ 47 straipsnio 1 dalies reikalavimą, kad kvalifikacijos reikalavimai negali dirbtinai riboti konkurencijos ir neužtikrino viešųjų pirkimų tikslo siekimo.
| |
VPĮ 17 straipsnio 1 dalis[4], 2 dalies 1 punktas[5], 47 straipsnio 1 dalis[6] | |
Pirkimo sąlygų 4.1.8 punkte nustatytas kvalifikacinis reikalavimas, kad tiekėjo siūlomas specialistas: „Ekspertas Nr. 2 – Apskaitos konsolidavimo ekspertas turi <...> 4. Tarptautinių finansinės atskaitomybės standartų (angl. International Financial Reporting Standards) arba lygiaverčių standartų žinios.“, atsižvelgiant į Pirkimo techninės specifikacijos (toliau – Techninė specifikacija) 1.1.1 punkte nurodytas perkamas paslaugas[7], yra nepagrįstas, neproporcingas Pirkimo objektui ir dirbtinai riboja tiekėjų konkurenciją. Be to, VPT pastebi, kad tarptautinių finansinės atskaitomybės standartų žinių patvirtinimui reikalaujamą atitiktį patvirtinantį dokumentą Tarptautinės Licencijuotų ir atestuotų apskaitininkų asociacijos ACCA (angl. Association of Chartered Certified Accountants) išduotą sertifikatą paprastai turi tarptautinėje rinkoje veikiančių audito ir mokesčių konsultacijų bendrovių specialistai. Atsižvelgdama į tai, VPT konstatuoja, kad nustatydama minėtą kvalifikacinį reikalavimą, Finansų ministerija pažeidė VPĮ įtvirtintą proporcingumo principą, 47 straipsnio 1 dalies reikalavimą, kad kvalifikacijos reikalavimai negali dirbtinai riboti konkurencijos, turi būti proporcingi ir susiję su pirkimo objektu ir neužtikrino viešųjų pirkimų tikslo siekimo. |
III dalis. Pastabos, į kurias Perkančioji organizacija turėtų atsižvelgti vykdydama kitus pirkimus
– | |
Pirkimo sąlygų 4.1.3 punkte nurodytas kvalifikacinis reikalavimas, kad: „Tiekėjas turi turėti gamintojo suteiktą teisę diegti, modifikuoti Finansų ministerijos naudojamą SAP Business Objects arba lygiavertę programinę įrangą, jos priedus bei naujinimus“. VPT pastebi, kad pats reikalavimas savo esme nėra kvalifikacinis, todėl prie kvalifikacinių reikalavimų neturėtų būti įtrauktas. | |
- | |
Pirkimu siekiama įsigyti Viešojo sektoriaus apskaitos ir ataskaitų konsolidavimo informacinės sistemos plėtros ir palaikymo paslaugas (aprašymas pateiktas Techninės specifikacijos 1.1 punkte). Finansų ministerija nežino tikslios siekiamų įgyti paslaugų apimties[8]. Atsiskaityti už suteiktas paslaugas numatoma pagal Pirkimo sąlygų 2 priede: „Pasiūlymas <...>“ nurodytą bendrą valandinį įkainį (Pirkimo sąlygų 6 priedo: „Sutartis <...>“ 2.1 punktas). VPT pastebi, kad toks Finansų ministerijos sprendimas neracionalus, nes leidžia tiekėjui pasiūlyti mažą valandinį įkainį, o vykdant sutartį nurodyti ilgesnę paslaugų suteikimo trukmę nei konkuruojantis tiekėjas, pasiūlęs didesnį įkainį. Finansų ministerija tokio pobūdžio pirkimuose turėtų svarstyti galimybę sudaryti preliminarias sutartis su keliais tiekėjais ir, esant poreikiui įsigyti konkrečias paslaugas, atnaujinti tiekėjų varžymąsi. |
IV dalis. SPRENDIMAS
VPT, atsižvelgdama į šios išvados II dalyje nustatytus 17 straipsnio 1 dalies, 2 dalies 1 punkto, 47 straipsnio 1 dalies pažeidimus, vadovaudamasi VPĮ 95 straipsnio 2 dalies 5 punktu, įpareigoja Finansų ministeriją:
1. nutraukti Pirkimo procedūras;
2. raštu informuoti VPT apie įpareigojimo įvykdymą ir pateikti tai patvirtinančius dokumentus.
Vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo 5 ir 17 straipsniais, nesutikę su VPT sprendimu, Jūs galite jį apskųsti teismui šio įstatymo nustatyta tvarka.
Direktorė
[1] „Perkančioji organizacija užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų“.
[2] „Perkančioji organizacija turi siekti, kad: 1) prekėms, paslaugoms ar darbams įsigyti skirtos lėšos būtų naudojamos racionaliai“.
[3] „<...> Perkančiosios organizacijos nustatyti kandidatų ar dalyvių kvalifikacijos reikalavimai negali dirbtinai riboti konkurencijos, turi būti proporcingi ir susiję su pirkimo objektu, tikslūs ir aiškūs <...>“.
[4] Žr. išnašą Nr. 1.
[5] Žr. išnašą Nr. 2.
[6] Žr. išnašą Nr. 3.
[7] „1.1.1VSAKIS plėtros paslaugos:
- naujo funkcionalumo įgyvendinimas, arba jau įgyvendinto funkcionalumo keitimas pagal naujus veiklos poreikius;
- VSAKIS technologinių komponenčių gamintojų išleistų naujų komponenčių versijų diegimas;“
[8] Pirkimo techninės specifikacijos 1.2 punkte nurodyta, kad: „1.2 Maksimali VSAKIS plėtros ir palaikymo paslaugų, nurodytų Techninės specifikacijos 1.1 punktuose apimtis 36 mėn. laikotarpiui – 10000 valandų, minimali apimtis – 3000 valandų“, 3.1 punkte numatyta, kad: „<...> paslaugos, teikiamos pagal <...> pateiktus paslaugų užsakymus“
Komentarai
0 komentarų
Komentarai prie šio straipsnio nėra leidžiami