išvada2018 (4)
VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBA
VšĮ Dainų pirminės sveikatos priežiūros centrui Aido g. 18 78242 Šiauliai El. p.: sekretore@dainupspc.lt | 2018-07- Į 2018-04-24 2018-07-02 | Nr. Nr. Nr. | 4S- 1.16-159 1.16-260 | |
PIRKIMŲ VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu, atliko dalinį vertinimą dėl VšĮ Dainų pirminės sveikatos priežiūros centro (toliau – Perkančioji organizacija) vykdyto viešojo pirkimo „Skaitmeninis rentgeno aparatas“ procedūrų bei jo pagrindu sudarytos 2018 m. vasario 23 d. Skaitmeninio rentgeno aparato pirkimo – pardavimo sutarties Nr. S-27 vykdymo.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti pasiūlymą) data | „Skaitmeninis rentgeno aparatas“ (Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CVP IS) skelbtas 2018-01-25, pirkimo Nr. 363398) (toliau – Pirkimas). |
Pirkimo būdas | Supaprastintas atviras konkursas |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros) pirkimo sutarties vertė, su PVM/be PVM | 125.000,00 Eur be PVM |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija | - |
Pirkimo vykdymo teisinis pagrindas (pirkimui taikomo įstatymo, supaprastintų pirkimų taisyklių redakcija) | Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (redakcija nuo 2018-01-01 iki 2018-12-31) (toliau – Įstatymas) |
Dėl pirkimo vyksta teismo procesas (nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas) | - |
Sutarties pavadinimas, data, numeris | 2018-02-23 Skaitmeninio rentgeno aparato pirkimo – pardavimo sutartis Nr. S-27 |
Sutarties pakeitimai (jei tokių buvo): data, Nr. | 2018-02-27 Susitarimas Nr. 2018-02-27/01/S-29 2018-05-14 Papildomas susitarimas Nr. S-85 |
Pirkimo vykdytojas | Viešoji įstaiga Dainų pirminės sveikatos priežiūros centras (145371299, Aido g. 18, 78242 Šiauliai) |
Tiekėjas / teikėjas / rangovas | UAB „Alfameda“ |
Subrangovai / subtiekėjai / subteikėjai | - |
Vertinimo apimtis / sutarties vykdymo etapas | Dalinis vertinimas / Sutartis įvykdyta |
Ar dėl sutarties vyksta teismo procesas? Jei taip, nurodyti: ieškinio (skundo) dalyką, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teismą (pvz., apygardos, apeliacinis teismas) | - |
Už sutarties vykdymą atsakingas Perkančiosios organizacijos darbuotojas (-ai) ar kiti asmenys | Už sutarties vykdymą ir pakeitimų paskelbimą atsakinga viešųjų pirkimų specialistė A. K. |
II dalis. Vertinimo metu nustatyti pažeidimai
1. | Įstatymo 17 straipsnio 1 dalis[1] | |
Pirkimą vykdė VšĮ Dainų pirminės sveikatos priežiūros centro direktoriaus 2018 m. sausio 10 d. įsakymu Nr. V-2 „Dėl viešojo pirkimo komisijos skaitmeninio rentgeno aparato pirkimui sudarymo“ sudaryta viešojo pirkimo komisija (toliau – Komisija). Nustatyta, kad 2018 m. sausio 10 d. įsakymu Nr. V-2 „Dėl viešojo pirkimo komisijos skaitmeninio rentgeno aparato pirkimui sudarymo“ VšĮ Dainų pirminės sveikatos priežiūros centro direktorius sudarė Komisiją, patvirtino Pirkimo techninę specifikaciją ir pavedė viešųjų pirkimų specialistei parengti 2018 m. viešųjų pirkimų planą dalimis bei pirkimą „Skaitmeninio rentgeno aparatas“, skelbtą 2017 m. pirkimų plane, perkelti į planuojamų pirkimų suvestinę 2018 metams, numatomo pirkimo vertę iš 80.000,00 Eur (be PVM) pakeičiant į 125.000,00 Eur (be PVM). Pažymėtina, kad, vadovaujantis Pirkimo vykdytojo pirkimų organizavimo ir vykdymo tvarkos aprašu, patvirtintu 2017 m. liepos 3 d. direktoriaus įsakymu Nr. V-42-D (toliau – Tvarkos aprašas), pirmiausia, vadovaujantis Įstatymo 5 straipsnio nuostatomis, turi būti apskaičiuojama numatomo pirkimo vertė[2], tada parengiamas pirkimų planas[3], kuris turi būti suderintas su pirkimų iniciatoriais, vyr. buhalteriu bei įstaigos vadovu. Tik patvirtinus pirkimų planą, rengiama pirkimų suvestinė, kuri Įstatymo 26 straipsnio 1 dalyje nustatyta tvarka turi būti paskelbta CVP IS[4]. Taip pat, vadovaujantis Tvarkos aprašu, pirkimo iniciatorius kiekvieno pirkimo procedūroms atlikti turi pildyti paraišką[5] ir tik Įstaigos direktoriui patvirtinus paraišką, Komisija rengia pirkimo techninės specifikacijos projektą[6]. Atsižvelgiant į tai, kad šiuo atveju vienu įsakymu buvo sudaryta Komisija ir patvirtinta Pirkimo techninė specifikacija, kuri vėliau buvo derinama Komisijos posėdžiuose, taip pat tai, kad tuo pačiu įsakymu įstaigos darbuotojai buvo pavesta parengi pirkimų planą ir į planuojamų pirkimų suvestinę 2018 m. perkelti pirkimą, kuris buvo numatytas 2017 m. pirkimų plane, pakeičiant numatomo pirkimo vertę, Tarnyba konstatuoja, kad šiuo atveju Pirkimų vykdytojas nesivadovavo Tvarkos aprašu, ir tokiu būdu pažeidė Įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje įtvirtintą skaidrumo principą.
| ||
2. | Įstatymo 17 straipsnio 1 dalis[7]; Įstatymo 17 straipsnio 2 dalies 1 punktas[8]; Įstatymo 86 straipsnio 3 dalis[9]; Įstatymo 89 straipsnio 5 dalis[10] | |
Dėl Sutarties pasirašymo pakeistomis sąlygomis Skelbimo apie Pirkimą III.2.2) dalies „Sutarties vykdymo sąlygos“ 2 punkte nurodyta, kad Prekių pristatymo terminas – 30 kalendorinių dienų nuo rašytinio prekių užsakymo dienos, Pirkimo sąlygų priedo Nr. 2 „Viešojo pirkimo sutarties projektas“ 2.2 punkte nustatyta, kad Pardavėjas prekes pristato savo transportu ir savo lėšomis per 1 (vieną) mėnesį nuo Sutarties įsigaliojimo dienos. Nustatyta, kad su Tiekėju pasirašant Sutartį buvo pakeistos Sutarties sąlygos dėl įrangos pristatymo terminų, t. y. Sutarties 2.2 punkte nurodyta, kad Pardavėjas prekes pristato savo transportu ir savo lėšomis per 90 kalendorinių dienų nuo Sutarties įsigaliojimo dienos. Taip pat nustatyta, kad į Sutartį buvo įrašytos nuostatos, kurių nebuvo Pirkimo sąlygose: „5.6. Už prievolių, numatytų šioje sutartyje nevykdymą, Pardavėjas įsipareigoja mokėti po 0,02 proc. delspinigių už kiekvieną uždelstą dieną, skaičiuojant nuo nepateiktų ir / ar patiektų nekokybiškų Prekių sumos. 5.7. Pirkėjui laiku nesumokėjus bet kurio iš Sutartyje nustatytų mokėjimų, Pirkėjas įsipareigoja mokėti Pardavėjui delspinigius po 0,02 proc. nuo neapmokėtos Prekių sumos už kiekvieną uždelstą dieną“. Pažymėtina, kad, vadovaujantis Įstatymo 86 straipsnio 3 dalies nuostata, sudarant pirkimo sutartį, ar preliminariąją sutartį, joje negali būti keičiama laimėjusio tiekėjo pasiūlymo kaina, sąnaudos ir kitos sąlygos, derybų ar dialogo atveju – galutinai suderėta kaina, sąnaudos ar kitos sąlygos ir pirkimo dokumentuose nustatytos sąlygos. Šiuo atveju Pirkimo vykdytojas su Tiekėju pasirašydamas faktiškai pakeistą sutartį, t. y. kitokiomis sąlygomis, nei buvo skelbta Pirkimo dokumentuose, pažeidė Įstatymo 86 straipsnio 3 dalies nuostatų reikalavimus bei Įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje įtvirtintus skaidrumo, lygiateisiškumo principus. Dėl avansinio mokėjimo Skelbimo apie Pirkimą III.2.2) dalies „Sutarties vykdymo sąlygos“ 3 punkte nustatyta, kad Už laiku pristatytas, instaliuotas / įdiegtas Prekes, kai apmokytas Pirkėjo personalas, apmokama dalimis laike 6 mėn. nuo sąskaitos faktūros gavimo, naudojantis VĮ Registrų centro administruojama elektronine paslauga „E. sąskaita“, dienos. Pirkimo sąlygų priedo Nr. 2 „Viešojo pirkimo sutarties projektas“ ir Sutarties 4.2. punktuose nustatyta, kad Už pristatytas prekes Pirkėjas apmoka Pardavėjui, tik įrangai pradėjus veikti, dalimis 6 (šešių) mėnesių, po prekių pristatymo mokestiniu pavedimu per banką, pagal per „E. sąskaita“ sistemą pateiktas sąskaitas – faktūras <...>. Taip pat nustatyta, kad 2018 m. vasario 27 d. susitarimu Nr. 2018-02-27/01/S-29 Sutarties šalys susitarė dėl 70.000,00 Eur išankstinio mokėjimo už perkamą skaitmeninį rentgeno aparatą. Įvertinus tai, kad Sutartyje nebuvo numatytas išankstinis apmokėjimas Tiekėjui, vadovaujantis Sutarties nuostatomis, apmokėjimas buvo galimas tik po prekių pristatymo, Tarnyba konstatuoja, kad Pirkimo vykdytojas nesivadovavo Sutarties sąlygomis ir faktiškai pakeitė Sutartį. Pažymėtina, kad pakeitimas dėl atsiskaitymo tvarkos keitimo gali būti atliktas Įstatymo 89 straipsnio 1 dalies 5 punkte nurodytu atveju, t. y. Pirkimo sutartis gali būti keičiama, kai pakeitimas nėra esminis, kaip tai nustatyta šio straipsnio 4 dalyje. Šiuo nagrinėjamu atveju, atsiskaitymo tvarkos pakeitimu, t. y. atlikus išankstinį mokėjimą, nustatoma nauja sąlyga, kurios įtraukimas į pradinį pirkimą galėjo lemti didesnį tiekėjų suinteresuotumą Pirkimu, be to, šiuo pakeitimu ekonominė Sutarties šalių pusiausvyra pasikeitė Tiekėjo naudai taip, kaip tai nebuvo numatyta Sutartyje. Atsižvelgdama į tai, Tarnyba konstatuoja, jog Pirkimo vykdytojas atlikdamas išankstinį apmokėjimą Tiekėjui padarė esminį Sutarties pakeitimą ir tokiu būdu pažeidė Įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje įtvirtintą skaidrumo principą, bei Pirkimo tikslą, įtvirtintą Įstatymo 17 straipsnio 2 dalies 1 punkte, taip pat Įstatymo 89 straipsnio 5 dalies nuostatas, kadangi tokiam Sutarties pakeitimui, jeigu jis atliekamas kitais negu apibrėžti Įstatymo 89 straipsnio 1 ir 2 dalyse atvejais, turėjo būti atliekama nauja pirkimo procedūra. Dėl 2018 m. gegužės 14 d. Papildomo susitarimo prie Sutarties Nustatyta, kad Pirkimo vykdytojas 2018 m. gegužės 14 d. Papildomu susitarimu prie Sutarties pakeitė prekių pristatymo terminą iš 90 k. d. į prekių pristatymą per 1 (vieną) mėnesį, taip pat panaikino Sutarties 5.6 ir 5.7 punktus, reglamentuojančius abiejų Sutarties šalių delspinigių mokėjimą, t. y. Sutarties nuostatas pakeitė į tokias, kokios jos buvo nustatytos Pirkimo sąlygų 2 priede „Viešojo pirkimo sutarties projektas“. Taip pat šiuo Sutarties pakeitimu, pasinaudojant Sutarties 8.8.1 punktu, Sutarties galiojimo terminas buvo pratęstas 2 mėnesių laikotarpiui nuo 2018 m. kovo 23 d. iki 2018 m. gegužės 23 d. Atkreipiame dėmesį, kad Sutarties 8.8.1 punkte nustatyta, jog Sutartyje nurodytų įsipareigojimų įvykdymo terminai yra pratęsiami priklausomai nuo ypatingų aplinkybių trukmės, bet ne ilgiau kaip 2 mėn. Esant būtinumui pratęsti šį terminą, šalys tai aptaria atskiru raštu. Šiuo atveju nustatyta, kad Tiekėjas 2018 m. gegužės 10 d. raštu, kuriuo sutiko su Pirkimo vykdytojo siūlomais Sutarties pakeitimais, tuo pačiu paprašė pratęsti prekių pristatymo terminą 2 mėnesiams iki 2018 m. gegužės 23 d., motyvuodamas tuo, kad perkamas skaitmeninis rentgeno aparatas yra gaminamas specialiai Perkančiajai organizacijai, o gamintojo apkrovos yra labai didelės[11]. Pažymėtina, kad Sutarties terminas šiuo atveju yra esminė Sutarties sąlyga, turėjusi įtakos kitų tiekėjų dalyvavimui Pirkime (atsižvelgdami į Pirkimo dokumentuose nustatytą skaitmeninio rentgeno aparato pristatymo terminą, tiekėjai sprendė dėl dalyvavimo Pirkime) ir gali būti keičiamas tik išimtiniais atvejais. Įstatymo 89 straipsnio 1 dalies 1 punkte nustatyta, kad pirkimo sutartis ar preliminarioji sutartis jos galiojimo laikotarpiu gali būti keičiama neatliekant naujos pirkimo procedūros, kai pakeitimas, neatsižvelgiant į jo piniginę vertę, iš anksto aiškiai, tiksliai ir nedviprasmiškai suformuluotas pirkimo dokumentuose nustatant pirkimo sutarties ar preliminariosios sutarties peržiūros, įskaitant kainos indeksavimą, atlyginimų darbuotojams peržiūrą, sąlygas ar pasirinkimo galimybes, įskaitant sutarties termino, perkamų kiekių, apimties, objekto pakeitimą. Pirkimo dokumentuose turi būti nurodyta galimų pakeitimų ar pasirinkimo galimybių apimtis, pobūdis ir aplinkybės, kuriomis tai gali būti atliekama. Neleidžiami tokie pakeitimai ar pasirinkimo galimybės, dėl kurių iš esmės pasikeistų pirkimo sutarties ar preliminariosios sutarties pobūdis. Šiuo atveju Sutarties 8.8.1 punkte numatyta galimybė keisti Sutartyje nurodytų įsipareigojimų terminą „priklausomai nuo ypatingų aplinkybių trukmės“, tačiau nėra detalizuota, kokios aplinkybės yra laikytinos ypatingomis aplinkybėmis, todėl Tarnyba konstatuoja, kad ši Sutarties sąlyga yra nepakankama termino pratęsimui, vadovaujantis Įstatymo 89 straipsnio 1 dalies 1 punkto nuostatomis. Be to, Tiekėjo nurodytos aplinkybės[12] šiuo atveju negali būti laikomos nenumatytomis, nes apie reikalavimus skaitmeninio rentgeno aparatui bei trumpus prekių pristatymo terminus, nustatytus Sutartyje, Tiekėjas žinojo rengiant pasiūlymą Pirkimui, o, pasirašydamas Sutartį, sutiko su šiomis sąlygomis. Pažymėtina, kad šis pakeitimas gali būti atliktas Įstatymo 89 straipsnio 1 dalies 5 punkte nurodytu atveju, jei pakeitimas nėra esminis, kaip tai nustatyta šio straipsnio 4 dalyje. Šiuo nagrinėjamu atveju, pakeitus Sutartyje nustatytą prekių pristatymo terminą, ekonominė Sutarties šalių pusiausvyra pasikeitė Tiekėjo naudai taip, kaip tai nebuvo numatyta Sutartyje, be to, Pirkimo sąlygose nustatytas trumpas rentgeno aparato pristatymo terminas galėjo įtakoti tiekėjų suinteresuotumą Pirkimu. Atsižvelgdama į tai, Tarnyba konstatuoja, jog buvo atliktas esminis Sutarties pakeitimas ir tokiu būdu buvo pažeistas Įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje įtvirtintas skaidrumo, lygiateisiškumo principas, bei Pirkimo tikslas, įtvirtintas Įstatymo 17 straipsnio 2 dalies 1 punkte, taip pat Įstatymo 89 straipsnio 5 dalies nuostatos, nes tokiam Sutarties pakeitimui turėjo būti atliekama nauja pirkimo procedūra. | ||
3. | Įstatymo 17 straipsnio 1 dalis[13], 86 straipsnio 9 dalis[14] | |
Nustatyta, kad Pirkimo vykdytojas ir Tiekėjas 2018 m. vasario 27 d. pasirašė Susitarimą Nr. 2018-02-27/01/S-29, kuriuo buvo susitarta dėl išankstinio 70.000,00 Eur mokėjimo, tačiau šis Sutarties susitarimas nebuvo paviešintas. Tarnyba konstatuoja, kad nepaviešindamas sudaryto Sutarties pakeitimo dėl avansinio mokėjimo, Pirkimo vykdytojas pažeidė Įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje nustatytą skaidrumo principą bei Įstatymo 86 straipsnio 9 dalies nuostatas. |
*kiekvienos sutarties vertinimas aprašomas atskirai.
III dalis. Pastabos, į kurias perkančioji organizacija turėtų atsižvelgti vykdydama kitus pirkimus
- | - |
IV dalis. SPRENDIMAS
Tarnyba konstatuoja, kad Perkančioji organizacija, vykdydama Pirkimo procedūras, nesivadovavo Tvarkos aprašu, ir tokiu būdu pažeidė Įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje įtvirtintą skaidrumo principą, pasirašydama faktiškai pakeistą Sutartį, pažeidė Įstatymo 86 straipsnio 3 dalies nuostatų reikalavimus bei Įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje įtvirtintus skaidrumo, lygiateisiškumo principus, o atlikdama esminius Sutarties pakeitimus dėl avansinio mokėjimo, termino pratęsimo atbuline data, pažeidė Įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje įtvirtintą skaidrumo principą, tikslą, įtvirtintą Įstatymo 17 straipsnio 2 dalies 1 punkte, taip pat Įstatymo 89 straipsnio 5 dalies nuostatas, nes tokiems Sutarties pakeitimams turėjo būti atliekama nauja pirkimo procedūra
Įvertinusi tai, kad Pirkimo sutartis įvykdyta, Tarnyba apsiriboja vertinimu.
Vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo 5 ir 17 straipsniais, nesutikę su Tarnybos išvada, Jūs galite ją apskųsti teismui šio įstatymo nustatyta tvarka.
Direktorė
[1] Perkančioji organizacija užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų.
[2] Tvarkos aprašo 30 p.: „Vadovaudamasis Prekių ir paslaugų viešojo pirkimo vertės nustatymo metodika, apskaičiuoja numatomų pirkimų vertes“.
[3] Tvarkos aprašo 31 p.: „Už pirkimų planavimą atsakingas asmuo, parengęs pirkimų planą, suderina jį su pirkimų iniciatoriais, Dainų PSPC vyr. buhalteriu bei įstaigos vadovu“.
[4] Tvarkos aprašo 32 p.: „Už pirkimų planavimą atsakingas asmuo, gavęs Dainų pirminės sveikatos priežiūros centro direktoriaus patvirtintą planą, rengia pirkimų suvestinę ir ne vėliau negu iki einamųjų biudžetinių metų kovo 15 . Viešųjų pirkimų įstatymo 26 straipsnio 1 dalyje nustatyta tvarka paskelbia CVP IS“.
[5] Tvarkos aprašo 38 p.: „Pirkimų iniciatorius kiekvieno pirkimo (išskyrus tuos atvejus, kai numatoma pirkimo vertė yra mažiau kaip 10 000,00 Eur be PVM) procedūroms atlikti pildo paraišką“.
[6] Tvarkos aprašo 41 p.: „Dainų pirminės sveikatos priežiūros centro direktoriui patvirtinus paraišką, pirkimo organizatorius ar viešojo pirkimo komisija (priklausomai nuo to, kas vykdo pirkimą) rengia pirkimo techninės specifikacijos projektą (išskyrus mažos vertės pirkimą)“.
[7] Perkančioji organizacija užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų.
[8] Perkančioji organizacija turi siekti, kad: 1) prekėms, paslaugoms ar darbams įsigyti skirtos lėšos būtų naudojamos racionaliai; <...>.
[9] Sudarant pirkimo sutartį ar preliminariąją sutartį, joje negali būti keičiama laimėjusio tiekėjo pasiūlymo kaina, sąnaudos ar kitos sąlygos, derybų ar dialogo atveju – galutinai suderėta kaina, sąnaudos ar kitos sąlygos ir pirkimo dokumentuose nustatytos pirkimo sąlygos. <...>.
[10] Jeigu pirkimo sutarties ar preliminariosios sutarties pakeitimas atliekamas kitais negu apibrėžti šio straipsnio 1 ir 2 dalyse atvejais, tokiam pakeitimui atlikti turi būti atliekama nauja pirkimo procedūra pagal šio įstatymo reikalavimus.
[11] 2018 m. gegužės 10 d. UAB „Alfameda“ raštas „Dėl skaitmeninio rentgeno aparato pirkimo – pardavimo sutarties“
[12] Žr. nuorodą Nr. 11
[13] Perkančioji organizacija užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų.
[14] Perkančioji organizacija laimėjusio dalyvio pasiūlymą, sudarytą pirkimo sutartį, preliminariąją sutartį ir šių sutarčių pakeitimus, išskyrus informaciją, kurios atskleidimas prieštarautų informacijos ir duomenų apsaugą reguliuojantiems teisės aktams arba visuomenės interesams, pažeistų teisėtus konkretaus tiekėjo komercinius interesus arba turėtų neigiamą poveikį tiekėjų konkurencijai, ne vėliau kaip per 15 dienų nuo pirkimo sutarties ar preliminariosios sutarties sudarymo ar jų pakeitimo, bet ne vėliau kaip iki pirmojo mokėjimo pagal jį pradžios Viešųjų pirkimų tarnybos nustatyta tvarka turi paskelbti Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje. Šis reikalavimas netaikomas pirkimams, kai pasiūlymas pateikiamas žodžiu arba pirkimo sutartis sudaroma žodžiu, pirkimams, kurie atlikti neskelbiamų derybų būdu (mažos vertės pirkimų atveju – neskelbiant apie pirkimą) esant šio įstatymo 71 straipsnio 1 dalies 2 punkto b ir c papunkčiuose ir 6 dalies 5, 6, 7 punktuose nustatytoms sąlygoms, jeigu jų metu laimėjusiu dalyviu nustatomas fizinis asmuo, ir esant šio įstatymo 71 straipsnio 1 dalies 2 punkto a papunktyje nustatytai sąlygai, taip pat laimėjusio dalyvio pasiūlymo, pirkimo sutarties ar preliminariosios sutarties dalims, kai nėra techninių galimybių tokiu būdu paskelbti informacijos. Tokiu atveju perkančioji organizacija turi sudaryti galimybę susipažinti su nepaskelbtomis laimėjusio dalyvio pasiūlymo, pirkimo sutarties ar preliminariosios sutarties dalimis.
Komentarai
0 komentarų
Komentarai prie šio straipsnio nėra leidžiami