Ar perkančioji organizacija turi pasitvirtinti Mažos vertės pirkimų tvarkos aprašą ir jį paskelbti CVP IS?
1. Klausimas:
Ar perkančioji organizacija turi pasitvirtinti Mažos vertės pirkimų tvarkos aprašą ir jį paskelbti CVP IS?
1. Atsakymas:
Perkančioji organizacija Mažos vertės pirkimų tvarkos aprašo netvirtina, o vadovaujasi Viešųjų pirkimų tarnybos patvirtintu Mažos vertės pirkimų tvarkos aprašu niekur jo papildomai netvirtindama ir neskelbdama.
Vadovaujantis šio aprašo 18 punktu Pirkimų organizavimo tvarką perkančioji organizacija nustato savo patvirtintame pirkimų organizavimo ir vidaus kontrolės tvarkos apraše.
Ši nuostata kyla iš VPĮ 97 straipsnio 3 dalies: Pirkimų vidaus kontrolės procese dalyvaujantys asmenys (perkančiosios organizacijos struktūriniai padaliniai) nurodomi, jų funkcijos, atsakomybė ir atskaitomybė apibrėžiama perkančiosios organizacijos patvirtintame pirkimų organizavimo ir vidaus kontrolės tvarkos apraše. Perkančiosios organizacijos kuriama ir įgyvendinama pirkimų vidaus kontrolės sistema turi padėti užtikrinti Vidaus kontrolės ir vidaus audito įstatyme nurodytų vidaus kontrolės tikslų pasiekimą per visą pirkimo procesą – nuo pasirengimo pirkimui iki pirkimo sutarties įvykdymo. Analogiška nuostata yra ir PĮ 103 straipsnio 3 dalyje.
Vidaus dokumentą, kuriuo nustatoma pirkimų organizavimo ir vidaus kontrolės tvarka Perkančioji organizacija privalo būti pasitvirtinusi, tačiau neprivalo jo niekur viešinti (nebent pačioje tvarkoje būtų nurodyta kitaip).
2. Klausimas:
Informacijos viešinimo CVP informacinėje sistemoje tvarkos aprašo 9 punktas numato, jog Perkantysis subjektas Mažos vertės pirkimų tvarkos aprašą, jo papildymus, pakeitimus, pripažinimą netekusiu galios ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo jų patvirtinimo turi paskelbti CVP IS ir perkančiojo subjekto interneto svetainėje, specialiai tam skirtoje skiltyje, jeigu perkantysis subjektas turi savo interneto svetainę. Tuo atveju, kai perkančiojo subjekto pirkėjo interneto svetainėje, specialiai tam skirtoje skiltyje paskelbto Mažos vertės pirkimų tvarkos aprašo (jo papildymo, pakeitimo, pripažinimo netekusiu galios) informacija neatitinka informacijos, paskelbtos CVP IS, teisinga laikoma informacija, nurodyta CVP IS.
Tuo tarpu šiame DUK teigiate, kad Perkančioji organizacija Mažos vertės pirkimų tvarkos aprašo netvirtina, o vadovaujasi Viešųjų pirkimų tarnybos patvirtintu Mažos vertės pirkimų tvarkos aprašu niekur jo papildomai netvirtindama ir neskelbdama.
2 Klausimas:
Tai apie ką tuomet kalba Informacijos viešinimo CVP informacinėje sistemoje tvarkos aprašo 9 punktas ir ar pirkimo organizacija, kuri dažniausiai vykdo tik mažos vertės pirkimus, turi savo vidaus dokumentais patvirtintą Mažos vertės pirkimų organizavimo tvarką viešinti CVP IS?
2 Atsakymas:
Perkantysis subjektas ir perkančioji organizacija yra dvi skirtingos sąvokos, reiškiančios skirtingo tipo organizacijas, kurioms taikomos skirtingų teisės aktų nuostatos.
Perkantieji subjektai pirkimus vykdo pagal Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymą. Jie aprašą tvirtinasi savo ir jį viešina. Perkančiųjų subjektų pavyzdžiai: Oro uostas, Vilniaus vandenys, Kauno vandenys, ir t.t.
Tuo tarpu šiame DUK (1 klausimas) kalbama apie perkančiąsias organizacijas, tokias kaip savivaldybės, mokyklos, ministerijos, darželiai, kurios Mažos vertės pirkimų tvarkos aprašo papildomai nesitvirtina, ir niekur neskelbia.
Perkantieji subjektai pirkimus vykdo pagal Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymą. Jie aprašą tvirtinasi savo ir jį viešina. Perkančiųjų subjektų pavyzdžiai: Oro uostas, Vilniaus vandenys, Kauno vandenys, ir t.t.
Tuo tarpu šiame DUK (1 klausimas) kalbama apie perkančiąsias organizacijas, tokias kaip savivaldybės, mokyklos, ministerijos, darželiai, kurios Mažos vertės pirkimų tvarkos aprašo papildomai nesitvirtina, ir niekur neskelbia.
Komentarai
0 komentarų
Tam, kad paliktumėte komentarus prisijunkite