Mokinių mokamas ir nemokamas maitinimas
Klausimas:
Pirksime mokinių nemokamo ir mokamo maitinimo paslaugas. Progimnazija (savivaldybė) moka tik už nemokamą vaikų maitinimą. Kaip skaičiuoti šio pirkimo vertę? Ar teisinga bus, jei imsime tik nemokamai valgantiems vaikams skiriamą sumą?
Atsakymas:
Kadangi reikalingos paslaugos ne tik dėl nemokomo maitinimo, o tiekėjas teiks ir mokamo maitinimo paslaugas, tuomet į pirkimo sąlygas turite įtraukti visas įsigyjamas paslaugas, t.y. ir tretiesiems asmenims įsigyjamas (mokiniams, mokytojams, darbuotojams ir kt.). Į numatomo pirkimo vertę turi būti įskaičiuojamas visos perkamos paslaugos, t.y. ne tik nemokamo mokinių maitinimo paslaugos, bet ir mokamo maitinimo.
Tai, kad už maitinimo paslaugas pati perkančioji organizacija nieko nemoka (mokiniai susimoka patys) - neturi jokios reikšmės.
Įstatymo 2 straipsnio 34 dalis nustato, kad viešojo pirkimo – pardavimo sutartimi laikoma šio Įstatymo tvarka dėl ekonominės naudos vieno ar daugiau tiekėjų ir vienos ar kelių perkančiųjų organizacijų <...> sudaryta sutartis, kurios dalykas yra prekės, paslaugos ar darbai.
Net ir tais atvejais, kuomet tiekėjas teikdamas paslaugas, tiekdamas prekes ar atlikdamas darbus ekonominę naudą gauna iš trečiųjų asmenų, su perkančiąja organizacija sudaroma sutartis nepraranda viešojo pirkimo sutarties požymių.
Klausimas (tęsinys): o kaip paskaičiuoti, kiek tretieji asmenys pirks valgyti? Kaip sužinoti sumą, už kurią tretieji asmenys planuoja įsigyti maitinimo paslaugų?
Atsakymas:
Numatomos viešojo pirkimo ir pirkimo vertės skaičiavimo metodikos 11 punktas:
11. Pirkimo vykdytojas tinkamam prekių, paslaugų ar darbų pirkimų verčių skaičiavimui turėtų:
11.1. kaupti informaciją apie įvykdytus ir vykdomus pirkimus, jų metu sudarytas pirkimo sutartis, pirkimo sutarčių sudarymo ir įvykdymo terminus, faktines vertes ir pan.;
11.2. apgalvoti numatomų sudaryti pirkimo sutarčių sąlygas (pirkimo sutarčių terminus, kainodarą, pratęsimo galimybę ir t. t.);
11.3. remdamasis skaičiuojamosiomis kainomis, panašių pirkimų praktika, rinkos ir kitais tyrimais nustatyti numatomų sudaryti pirkimo sutarčių vertę.
Vadinasi, iki pirkimo pradžios, reikalinga atlikti rinkos tyrimą bei poreikių analizę, kurie ne tik kad padės jums nustatyti pirkimo vertę, bet tuo pačiu ir vėliau vertinti gautus pasiūlymus, nustatant ar juose nurodyta kaina yra priimtina, ne per didelė.
Kadangi atliekamu pirkimu paslaugos įsigyjamos ne tik perkančiajai organizacijai, bet ir tretiesiems asmenims, kainos priimtinumas yra svarbus ir jų atžvilgiu, kad pvz., patiekalo kaina neviršytų X Eur, todėl vertinant bendrai ar tiekėjo siūloma kaina nėra per didelė ir perkančiajai organizacijai yra priimtina, įvertinsite ir siūlomus įkainius dėl mokamo (mokinių savo lėšomis) maitinimo.
Galėtumėte padaryti analizę paskutinių kelių metų, kokie buvo poreikiai, kokie kiekiai buvo perkami.
Kainodaros metodika neįpareigoja Jūsų pirkimo dokumentuose nurodyti tikslių kiekių. Pvz., pirkimo dokumentuose nurodytumėte, kad taikote fiksuotą įkainį, o apibūdindami pirkimo objektą galite nurodyti nebūtinai tikslų kiekį paslaugų, kurį ketinate įsigyti – galite nurodyti preliminarų kiekį (kurio neviršysite ir kurio neįsipareigojate nupirkti). Paslaugų apimtis galite nurodyti ir skiriama lėšų suma (tokiu atveju nurodote pirkimo dokumentuose paslaugų sąrašą ir skiriamą lėšų sumą – detaliau – Kainodaros metodikoje).
Apskaičiuojant pirkimo vertę siūlome remtis istoriniais duomenimis arba preliminariais (maksimaliais) skaičiavimais. Akivaizdu, jog skaičiuojant pirkimo vertę nėra tikimasi, kad bus tiksliai suskaičiuoti visi vaikai ir visos jų suvalgytos porcijos – remkitės didžiausia tikėtina apimtimi.
Komentarai
0 komentarų
Tam, kad paliktumėte komentarus prisijunkite