Ar galima taikomųjų ir (ar) archeologinių tyrimų paslaugų pirkimams taikyti Tvarkos aprašo 4.4.3 p.?
Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2011 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. D1-508 „Dėl Aplinkos apsaugos kriterijų taikymo, vykdant žaliuosius pirkimus tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Aplinkos ministro įsakymas) patvirtinto Aplinkos apsaugos kriterijų taikymo, vykdant žaliuosius pirkimus tvarkos aprašo (toliau – Tvarkos aprašas) 4.4.3 papunktis kalba apie atvejį, kuomet pirkimas gali būti laikomas žaliuoju, kai perkama paslauga, kuri nepatenka į Produktų, kurių viešiesiems pirkimams ir pirkimams taikytini minimalūs aplinkos apsaugos kriterijai, sąrašo, nurodyto Tvarkos aprašo 1 priede (toliau – produktų sąrašas), apimtį. Ir būtent ta paslauga turi atitikti Tvarkos aprašo 4.4.3 papunktyje nurodytas sąlygas, t. y. yra perkama tik nematerialaus pobūdžio (intelektinė) ar kitokia paslauga ir ji nesusijusi su materialaus objekto sukūrimu, ir jos teikimo metu nėra numatomas reikšmingas neigiamas poveikis aplinkai, ir nesukuriamas taršos šaltinis, ir negeneruojamos atliekos. Kai šios paminėtos sąlygos yra įgyvendinamos visa apimtimi, pirkimas laikomas žaliuoju, o pirkimo dokumentuose papildomai nustatyti aplinkosauginius reikalavimus nėra privaloma.
Tačiau jei pirkimo vykdytojas mato, kad nėra galimybės įgyvendinti visų Tvarkos aprašo 4.4.3 p. sąlygų, t. y. jei perkama nematerialaus pobūdžio paslauga, tačiau jos teikimo metu, pvz., bus generuojamos atliekos ir (ar) sukuriamas taršos šaltinis, tai pirkimo vykdytojas tokio pirkimo negali priskirti prie žaliųjų pirkimų pagal Tvarkos aprašo 4.4.3 p.
Manytina, kad tuo atveju, kai perkamos taikomųjų tyrimų paslaugos, jei jų tikslas, pvz., yra tiesiog parengti studiją elektroniniu formatu, pirkimo vykdytojas galėtų svarstyti tokį pirkimą priskirti prie žaliųjų pirkimų pagal Tvarkos aprašo 4.4.3 papunktį „perkama tik nematerialaus pobūdžio (intelektinė) ar kitokia paslauga, nesusijusi su materialaus objekto sukūrimu, kurios teikimo metu nėra numatomas reikšmingas neigiamas poveikis aplinkai, nesukuriamas taršos šaltinis ir negeneruojamos atliekos (pvz., atlikėjų, fotografų, dizaino, garso inžinierių, vaizdo inžinierių, renginių vedėjų, vertėjų, tekstų rengėjų paslaugos; mokymų, socialinių ir mokslinių tyrimų, studijų ir koncepcijų parengimo paslaugos; rinkodaros ir viešinimo strategijų, ir skaitmeninės reklamos, publikacijų paruošimo paslaugos; programavimo ir informacinių sistemų priežiūros paslaugos; audito, draudimo, teisinės ir konsultantų teikiamos paslaugos ir kitos paslaugos) <...>“ ir tokiu atveju papildomų aplinkosauginių reikalavimų pirkimo dokumentuose nustatyti neprivaloma. Svarbu pažymėti, kad jeigu perkamos paslaugos (pvz., archeologinių tyrimų) teikimo metu bus daromas reikšmingas neigiamas poveikis aplinkai, arba bus sukuriamas taršos šaltinis, ar bus generuojamos atliekos, tokiu atveju šio pirkimo priskirti prie žaliųjų pagal Tvarkos aprašo 4.4.3 p. negalėsite, o turėsite savarankiškai nustatyti aplinkosauginius reikalavimus, vadovaujantis Tvarkos aprašo 4.4.4. papunkčiu, taikydami bent vieną tame papunktyje numatytą aplinkosauginį principą. Atkreipiame dėmesį, kad Tvarkos prašo 4.4.4. papunktyje nurodyti aplinkosauginiai principai nėra formuluotės, kurias pirkimo vykdytojas gali tiesiog perrašyti į pirkimo dokumentus.
Visais atvejais pirkimo vykdytojas, atsižvelgdamas į pirkimo objektą bei atlikto rinkos tyrimo ar rinkos konsultacijos rezultatus, pats priima sprendimą, kokius aplinkosauginius reikalavimus kelti, kaip gali būti įrodyta atitiktis keliamiems reikalavimams bei kurioje pirkimo dokumentų dalyje juos nustatyti ir pateikia visą informaciją pirkimo dokumentuose.
Jums taip pat gali būti naudingas šis DUK "Ar pirkimo vykdytojas gali į pirkimo dokumentus nukopijuoti vieną ar kelis aplinkosauginius principus pagal Tvarkos aprašo 4.4.4 p. ir tai laikyti aplinkos apsaugos reikalavimu?" ir "Aplinkos ministerijos rekomendacijos dėl Tvarkos aprašo 4.4.3 p. taikymo."
Komentarai
0 komentarų
Tam, kad paliktumėte komentarus prisijunkite