Tiekėjo mokėtas, mokamas atlyginimas kaip vertinimo kriterijus
Klausimas:
Ar gali būti tiekėjo darbuotojams mokamas arba mokėtas (pvz. per pastaruosius metus) atlyginimas (vidurkis, mediana ir pan.) nustatomas kaip vertinimo kriterijus išrenkant pasiūlymą pagal geriausią kainos ir kokybės santykį? Jei ne, gal galima nustatyti tokį kvalifikacijos reikalavimą?
Atsakymas:
Ne, negalima. Toks kvalifikacijos reikalavimas negali būti nustatomas, o taip pat tiekėjo mokėtas ar mokamas atlyginimas darbuotojams negali būti vertinimo kriterijus išrenkant pasiūlymą pagal geriausią kainos ir kokybės santykį.
Nuo 2022-01-01 panaikinama VPĮ 55 straipsnio 11 dalies nuostata, tačiau tai neriboja pirkimo vykdytojų taikyti tokį pasiūlymų vertinimo kriterijų: Tiesa, VPĮ 55 straipsnio 11 dalyje (PĮ 64 straipsnio 11 dalyje) nustatyta, kad „Perkančioji organizacija gali nustatyti socialinį pasiūlymų vertinimo kriterijų ir įvertinti, kiek tiekėjo ir subtiekėjo, jeigu jis pasitelkiamas, sutartį vykdysiantiems ir perkančiosios organizacijos pirkimo dokumentuose nurodytas užduotis atliksiantiems darbuotojams (toliau – nurodyti darbuotojai) siūlomo darbo užmokesčio mėnesio mediana viršija Lietuvos Respublikoje nustatytą minimalų darbo užmokestį. Tokiu atveju perkančioji organizacija privalo reikalauti, kad tiekėjas visą pirkimo sutarties vykdymo laikotarpį užtikrintų, kad nurodytų darbuotojų darbo užmokesčio mėnesio mediana būtų ne mažesnė, negu buvo nurodyta pateikiant pasiūlymą“, tačiau pagal šį vertinimo kriterijų vertinama ne tai, koks buvo mokėtas atlyginimas, ne koks dabar mokamas, o koks siūlomas mokėti, ir apima ne visus tiekėjo darbuotojus, o tik tuos, kurie vykdys šio (vykdomo) viešojo pirkimo sutartį (ateityje).
Nuo 2022-01-01 VPĮ 55 straipsnis papildomas nauja 12 dalimi: „Perkančioji organizacija gali nustatyti socialinį pasiūlymų vertinimo kriterijų ir įvertinti, kiek tiekėjo ir subtiekėjo, jeigu jis pasitelkiamas,darbuotojams mokamo darbo užmokesčio mediana per paskutinius 12 mėnesių (arba nuo įregistravimo dienos, jeigu veikla vykdoma trumpiau kaip 12 mėnesių) viršija jo ir subtiekėjo, kurio pajėgumais remiamasi, kilmės šalyje nustatytos atitinkamos ūkio šakos 0,8 vidutinės mėnesinės algos ar vidutinio valandinio atlygio. Jeigu tiekėjas ar subtiekėjas, kurio pajėgumais remiamasi, vykdo ekonomines veiklas, kurios nėra susijusios su konkrečiu viešuoju pirkimu, į darbuotojų sąrašą darbo užmokesčiui įvertinti tiekėjas negali įtraukti tų darbuotojų, kurie pagal ekonominės veiklos rūšies sekciją nėra susiję su konkrečiu viešuoju pirkimu.“
Vis dėlto, šios nuostatos taikymas problematiškas ir kyla pagrįstų abejonių dėl šios nuostatos atitikties 2014/24/ES direktyvai, ESTT praktikai bei ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo apibrėžimui. Dėl šios priežasties rekomenduojama susilaikyti nuo šio neprivalomo kriterijaus taikymo tarptautinės vertės pirkimuose, bei pirkimuose finansuojamuose ES lėšomis. Nors nuo 2022-01-01 panaikinta VPĮ 55 straipsnio 11 dalis, tai neriboja pirkimų vykdytojų galimybės išrenkant ekonomiškai naudingiausią pasiūlymą atsižvelgti į siūlomą mokėti (bet ne mokėtą ar mokamą) atlyginimą sutartį vykdantiems (bet ne apskritai visiems tiekėjo) darbuotojams.
Komentarai
0 komentarų
Tam, kad paliktumėte komentarus prisijunkite