2022-04-08 Nr. 4S-307 Viešoji įstaiga Respublikinė Šiaulių ligoninė
Viešajai įstaigai Respublikinei Šiaulių ligoninei
Žiniai Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijai
Šiaulių miesto savivaldybės administracijai
|
2022-04-08 Į 2022-03-15 2022-03-29 2022-04-04
|
Nr. Nr. |
4S- 307(7.4Mr) S-977(1.24) el. laišką el. laišką |
VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu, atliko viešosios įstaigos Respublikinės Šiaulių ligoninės (toliau – Perkančioji organizacija) vykdomo viešojo pirkimo „Įtaisai lūžiams, osteosintezės vinys ir plokštelės“ objekto dalies Nr. 3 „Kaniuliuotos intramedulinės vinys, pagamintos iš titano“ vertinimą.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo* pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką/pasiūlymą) data/sutarties pavadinimas, data, numeris |
„Įtaisai lūžiams, osteosintezės vinys ir plokštelės“ (Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CVP IS) skelbtas 2021 m. gruodžio 9 d., Nr. 577044) objekto dalis Nr. 3 „Kaniuliuotos intramedulinės vinys, pagamintos iš titano“ (toliau – Pirkimas) |
Pirkimo vykdymo/sutarties sudarymo teisinis pagrindas |
Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (redakcija nuo 2021 m. gruodžio 4 d.) (toliau – Įstatymas) |
Pirkimo rūšis pagal vertės ribas ir pirkimo būdas |
Tarptautinis pirkimas, atviras konkursas |
Planuota (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros) ir faktinė pirkimo/sutarties vertė Eur be PVM |
Planuota Pirkimo vertė – 170 000,00 |
Tiekėjas/koncesijos dalyvis/koncesininkas, juridinio asmens (su kuriuo sudaryta sutartis) kodas |
|
Pirkimo/sutarties vertinimo apimtys/etapas
|
Dalinis Pirkimo vertinimas dėl laimėjusio pasiūlymo atitikties Pirkimo dokumentų (techninės specifikacijos) reikalavimams / Pirkimo vertinimas atliktas po laimėtojo nustatymo, bet iki Pirkimo sutarties sudarymo |
Jei pirkimas finansuojamas Europos Sąjungos lėšomis – projekto pavadinimas, projektą administruojanti institucija |
- |
Jei dėl pirkimo/sutarties vyksta teismo procesas, nurodyti ieškinio (skundo) dalyką, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadiją: teismo procesas nevyksta |
*viešasis pirkimas/pirkimas, atliekamas gynybos ir saugumo srityje/pirkimas, atliekamas vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų/įmonių, veikiančių energetikos srityje, energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimas/koncesija.
II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai
1. |
Įstatymo 45 straipsnio 1 dalies 1 punktas[1] Įstatymo 17 straipsnio 1 dalis[2] |
Pirkimą vykdė Perkančiosios organizacijos direktoriaus 2021 m. lapkričio 30 d. įsakymu Nr. V-848 sudaryta Pirkimo komisija. Pirkimo dokumentai patvirtinti 2021 m. gruodžio 7 d. Pirkimo komisijos protokolu Nr. PRO-741. Pirkimu planuotų įsigyti prekių (medicinos reikmenų) sąrašas ir kiekiai nurodyti Pirkimo sąlygų 2 priede „Įtaisai lūžiams gydyti, osteosintezės vinys ir plokštelės“ techninės specifikacijos (toliau – Techninė specifikacija) 3.1–3.19 papunkčiuose[3]. Įvertinus Techninę specifikaciją, matyti, jog Perkančiajai organizacijai reikalingos skirtingus diametrus turinčios intramedulinės blauzdikaulio vinys, pagamintos iš titano, t. y. 3.15 papunktyje keliami reikalavimai 9 mm, 10 mm ir 11,5 mm diametrą turinčioms vinims[4], o 3.16 papunktyje – 8 mm: „vinies proksimalinio galo palinkimo kampas 10̊. Proksimaliniame vinies gale yra 3 kiaurymės sraigtams skirtingomis kryptimis. Distaliniame vinies gale yra 3 kiaurymės (9 mm skersmens vinyse) ir 4 kiaurymės (10 mm ir 11,5 mm skersmens vinyse). Vinies skersmuo 8 mm, ilgis nuo 260 mm iki 420 mm, kas 20 mm.“[5] Laimėtoju pripažintas tiekėjas UAB „Kristameda“[6] Techninės specifikacijos 3.16 papunkčiui pasiūlė 8,3 mm diametrą turinčias intramedulines blauzdikaulio vinis. Tai matyti iš kartu su pasiūlymu pateikto gamintojo katalogo[7]. Nustatyta ir tai, kad buvo gauta kito Pirkimo dalyvio pretenzija[8] dėl laimėtojo pasiūlymo neatitikimo Techninės specifikacijos reikalavimams[9]. Perkančioji organizacija pretenziją atmetė, o pateiktame atsakyme dėl Techninės specifikacijos 3.16 papunkčio nurodė[10], jog įsivėlė spausdinimo klaida, dėl ko, vietoj Perkančiajai organizacijai reikalingo blauzdikaulio vinies diametro 8,3 mm, buvo nurodytas 8 mm diametras, o įvertinus gamintojo kataloge esančią informaciją, buvo įsitikinta siūlomos prekės atitikimu[11]. Perkančioji organizacija 2022 m. kovo 15 d. rašte Nr. S-977(1.24) Tarnybai pateikė paaiškinimą, kodėl Pirkimo laimėtoju pripažino UAB „Kristameda“, pasiūliusį 8,3 mm skersmens blauzdikaulio vinis: „Perkančioji organizacija Pirkimo Techninėje specifikacijoje nurodė vinies skersmenį 8 mm, kadangi ruošiant techninę specifikaciją, kuri taikyta ligoninės turimiems instrumentams[12], buvo vadovaujamasi viešai prieinamais katalogais[13] (toliau – Katalogas). Katalogo 18 puslapyje yra nurodyti Perkančiajai organizacijai reikalingi 8 mm, 9 mm, 10 mm ir 11,5 mm skersmenų dydžiai. To paties Katalogo 19 puslapyje prekės su kodais 33140026– 3314042 yra nurodytos 8,3 mm. Komisija <...> nustatė, kad siūlomas produktas yra tapatus ir atitinka reikalaujamą Perkančiosios organizacijos Techninę specifikaciją.“ Perkančioji organizacija 2022 m. balandžio 4 d. el. laiške patikslino, jog būtent dėl gamintojo Kanghui A Medtronic Company kataloge esančios skirtingos informacijos, susijusios su blauzdikaulio vinių diametru, kuomet 18 puslapyje nurodomas diametras 8 mm, o 19 puslapyje – 8,3 mm, ji 8 mm ir 8,3 mm skersmens vinis pripažino tapačiomis. Remdamasi įvairių gamintojų, gaminančių intramedulines vinis, viešai skelbiama informacija[14], Tarnyba nustatė, jog vinys, skirtos blauzdikaulių sutvirtinimui, gali būti įvairių diametrų (priklausomai nuo gamintojo): 8 mm, 8,3 mm, 9 mm, 9,3 mm, 10 mm, 11 mm, 11,5 mm, 12 mm, 13 mm, 14 mm. Įvertinus tai bei tai, kad šiuo atveju, 8,3 mm diametras blauzdikaulio viniai nebuvo įtvirtintas Pirkimo Techninėje specifikacijoje, o 8 mm vinies skersmuo, nustatytas Techninės specifikacijos 3.16 punkte, yra realus[15] ir laikomas mažiausiu blauzdikaulio sutvirtinimui naudojamų vinių diametru[16], Perkančiosios organizacijos paaiškinimai, kad pagal konkretaus gamintojo katalogą[17], kuriame nurodytos tiek 8 mm, tiek 8,3 mm skersmens vinys, rengiant Techninę specifikaciją Pirkimui buvo padaryta klaida, vietoje 8,3 mm nurodant 8 mm, negali būti laikomi pateisinantys Perkančiosios organizacijos priimtą sprendimą pripažinti UAB „Kristameda“, pasiūliusio 8,3 mm skersmenį turinčias intramedulines blauzdikaulio vinis[18], laimėtoju. Vertindama tiekėjo UAB „Kristameda“ pasiūlytos prekės atitiktį Techninės specifikacijos 3.16 papunkčio reikalavimams (intramedulinės blauzdikaulio vinies diametrui – 8 mm), Perkančioji organizacija turėjo šio tiekėjo pasiūlymą atmesti. Atsižvelgiant į pirmiau išdėstytą, Tarnyba konstatuoja, kad Perkančioji organizacija, pripažindama UAB „Kristameda“ pasiūlymą laimėjusiu, nesilaikė savo pačios patvirtintų Pirkimo sąlygų ir tiekėjų pasiūlymų vertinimo išimtinai pagal Pirkimo dokumentus, pažeidė Įstatymo 45 straipsnio 1 dalies 1 punkto reikalavimus ir Įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje įtvirtintą skaidrumo principą. |
III dalis. Kiti nustatyti pažeidimai
1. |
Įstatymo 45 straipsnio 3 dalis[19] |
Techninės specifikacijos 3.17 punkte nustatyti reikalavimai Ø 4,5 mm savisriegiam sraigtui, pilnu sriegiu, pagamintam iš titano: „sraigto galvutėje yra vidinis sriegis, skirtas sraigto prisukimui prie atsuktuvo. Naudojami Ø 9 mm ir Ø 10 mm vinių distaliniame gale: <...> 3.17.2. nuo 80 mm iki 110 mm, kas 5 mm.“ UAB „Kristameda“, siūlydama sraigtus, nurodė gamintojo katalogo kodus 33111080–33111094[20], tačiau kartu su pasiūlymu pateiktame gamintojo kataloge nurodyti kodai: 33111080–33111090 (33111080 – 4,5 x 80 mm; 33111085 – 4,5 x 85 mm; 33111090 – 4,5 x 90 mm). Taigi, šiuo atveju, lyginant pasiūlyme ir gamintojo rašte nurodytus prekių kodus su gamintojo kataloge nurodytais prekių kodais, pasiūlymo informacija nebuvo pakankamai aiški (gamintojo kataloge trūko dalies informacijos, susijusios su Ø 4,5 mm savisriegiam sraigtų tam tikrais ilgiais). Iš dokumentų, susijusių su Pirkimu, nustatyta, jog Perkančioji organizacija nesikreipė į tiekėją dėl jo pasiūlymo atitikties Pirkimo dokumentų reikalavimams. Kaip buvo nurodyta pirmiau, Pirkimo komisijai nusprendus, jog UAB „Kristameda“ pasiūlymas atitinka Pirkimo sąlygose nustatytus reikalavimus, šis tiekėjas buvo pripažintas laimėtoju. Perkančioji organizacija Tarnybai paaiškino[21], jog dėl besikeičiančios gamybos, nėra pilnai atnaujinami prekių katalogai[22], tačiau Pirkimo komisijai, nagrinėjant UAB „Kristameda“ pasiūlymą, nekilo abejonių dėl produkto išmatavimų atitikimo Techninės specifikacijos reikalavimams, t. y. katalogo kodai atitinka sraigtų išmatavimus taip: 33111091 – 4,5 x 95 mm; 33111092 – 4,5 x 100 mm; 33111093 – 4,5 x 105 mm; 33111094 – 4,5 x 110 mm. Įvertinus tai, kad Perkančioji organizacija neprašė tiekėjo paaiškinti pirmiau nurodytus neatitikimus, neaišku, kuo remiantis Pirkimo komisija savarankiškai nusprendė dėl tiekėjo pasiūlymo atitikimo Pirkimo dokumentų reikalavimams. Tarnybos vertinimu, atsižvelgiant į tai, kad tiekėjo pasiūlyme pateikta informacija buvo dviprasmiška, Perkančioji organizacija, prieš priimdama sprendimą dėl laimėtojo nustatymo, turėjo kreiptis į tiekėją, kad šis pateiktų paaiškinimą, tokiu būdu pašalindamas neaiškumą. Kadangi Perkančioji organizacija to neatliko, daroma išvada, jog nebuvo užtikrintas Įstatymo 45 straipsnio 3 dalies nuostatos laikymasis. Tarnyba pažymi, kad Perkančioji organizacija gali prašyti dalyvių patikslinti, papildyti arba paaiškinti savo pasiūlymus, tačiau ji negali prašyti, siūlyti arba leisti pakeisti pasiūlymo esmės – pakeisti kainą arba padaryti kitų pakeitimų, dėl kurių pirkimo dokumentų reikalavimų neatitinkantis pasiūlymas taptų atitinkantis pirkimo dokumentų reikalavimus[23]. Situacija, kai dalyviui gali būti leidžiama paaiškinti atitinkamus neaiškius pasiūlymo elementus, yra daugiau išimtinio pobūdžio, pasiūlymo trūkumai turi būti redakcinio pobūdžio, objektyviai nustatytini ir paprastai ištaisytini[24]. Atsižvelgiant į tai, Tarnybos vertinimu, tiekėjo pateiktas paaiškinimas dėl pirmiau išdėstyto būtų laikomas tinkamu, jei būtų grindžiamas pasiūlymo pateikimo metu egzistavusia informacija. Tačiau tuo atveju, jeigu, pvz., kartu su tiekėjo paaiškinimu būtų pateiktas naujas / atnaujintas gamintojo katalogas, kuris būtų sudarytas jau po pasiūlymo pateikimo, arba tiekėjo paaiškinimo pateikimo metu būtų pateikta nuoroda į interneto svetainę, kurioje informacija apie nurodytus prekių kodus[25], kurių kiekvienam, anot Perkančiosios organizacijos, priskirtas Ø 4,5 mm savisriegio sraigto ilgis nuo 95 mm iki 110 mm, būtų patalpinta jau po pasiūlymų pateikimo, Perkančioji organizacija tiekėjo pasiūlymą turėtų atmesti dėl pasiūlymo siaurąja prasme esmės pakeitimo. |
IV dalis. Sprendimas
Tarnyba, atsižvelgdama į Pirkimo vertinimo išvados II dalyje nustatytus Įstatymo pažeidimus, taip pat į tai, kad Pirkimo dokumentai turėtų būti tikslinami taip, kad atitiktų Perkančiosios organizacijos poreikius, o tai galimai lemtų kitų tiekėjų dalyvavimą Pirkime, nesant galimybės nustatytų pažeidimų ištaisyti, vadovaudamasi Įstatymo 95 straipsnio 2 dalies 5 punktu[26], įpareigoja Perkančiąją organizaciją: 1. nutraukti Pirkimo (objekto dalies Nr. 3 „Kaniuliuotos intramedulinės vinys, pagamintos iš titano“) procedūras; 2. per 21 darbo dieną nuo šios išvados gavimo dienos raštu informuoti Tarnybą apie įpareigojimo įvykdymą, pateikiant tai patvirtinančius dokumentus. Perkančioji organizacija, nesutikusi su Tarnybos įpareigojimu, gali apskųsti šį administracinį sprendimą per 1 (vieną) mėnesį nuo jo gavimo dienos. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymu ir Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymu, skundai paduodami Lietuvos administracinių ginčų komisijai (Vilniaus g. 27, 01402 Vilnius) ar Vilniaus apygardos administraciniam teismui (Žygimantų g. 2, 01102 Vilnius). |
Pastabos
Dėl tiekėjo kvalifikaciją grindžiančių dokumentų turinio: Pirkimo dalyvio UAB „Kristameda“[27] pateiktoje 2022 m. sausio 18 d. valstybinės įmonės Registrų centro pažymoje Nr. 590092 nurodytas tiekėjo UAB „Kristameda“ vadovas – Gintaras Vaitkevičius. Minėtoje pažymoje tas pats asmuo nurodytas ir kaip tiekėjo buhalteris, turintis teisę surašyti ir pasirašyti tiekėjo apskaitos dokumentus. Atkreipiame dėmesį į tai, jog Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymo[28] 10 straipsnio 2 dalyje nurodyta, jog „ūkio subjekto apskaitos tvarkyti negali ūkio subjekto vadovas <...>[29]“. |
[1] „Perkančioji organizacija, vadovaudamasi šio įstatymo 55, 56 ir 57 straipsnių nuostatomis, laimėjusį nustato ekonomiškai naudingiausią pasiūlymą, jeigu tenkinamos visos šios sąlygos: 1) pasiūlymas atitinka skelbime apie pirkimą, kvietime patvirtinti susidomėjimą ir pirkimo dokumentuose nustatytus reikalavimus, sąlygas ir kriterijus, atsižvelgiant ir į šio įstatymo 43 straipsnio, jeigu jis taikomas, nuostatas <...>“.
[2] „Perkančioji organizacija užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų.“
[3] Techninės specifikacijos lentelės 1 lape nurodyta, kad tiekėjai turi nurodyti firminį prekės pavadinimą, gamintoją, katalogo kodą.
[4] Techninės specifikacijos 3.15 papunktis: „vinies proksimalinio galo palinkimo kampas 10̊. Proksimaliniame vinies gale yra 3 kiaurymės sraigtams skirtingomis kryptimis. Distaliniame vinies gale yra 3 kiaurymės (9 mm skersmens vinyse) ir 4 kiaurymės (10 mm ir 11,5 mm skersmens vinyse). Vinių skersmenys 9, 10, 11,5 mm, vinių ilgiai 260 mm–420 mm, kas 20 mm“.
[5] Tarnybai 2022 m. kovo 7 d. raštu Nr. 4S-189(7.4Mr) paklausus, kodėl Techninės specifikacijos 3.16 papunktyje, be nustatyto vinies skersmens dydžio – 8 mm, minimi ir kitokie vinių skersmens dydžiai: 9 mm, 10 mm ir 11,5 mm, Perkančioji organizacija 2022 m. kovo 15 d. rašte Nr. S-977(1.24) Tarnybai nurodė, jog tai perteklinė informacija, kuri pasiūlymo vertinimui įtakos neturėjo.
[6] Pirkime pasiūlymus pateikė 2 tiekėjai.
[7] Gamintojo A Medtronic Company Kanghui NeoGen Nails System katalogo 161 puslapis, prekės kodai kataloge 33140026–33140042.
[8] 2022 m. vasario 3 d. pretenzija Nr. 220203V.
[9] Pretenzijoje (be kitų nurodytų Techninės specifikacijos punktų) nurodyta, kad iš Techninės specifikacijos 3.16 papunktyje įtvirtinto reikalavimo nėra aišku, kokias vinis iš tikrųjų nusimatė pirkti Perkančioji organizacija, kadangi minėtame punkte nustatyta, kad „<...> distaliniame vinies gale yra 3 kiaurymės (9 mm skersmens vinyse) ir 4 kiaurymės (10 mm ir 11,5 skersmens vinyse)“, tačiau toliau tame pačiame punkte nurodyta, kad vinies skersmuo turi būti 8 mm.
[10] 2022 m. vasario 10 d. atsakymas į pretenziją (CVP IS pranešimo Nr. 10261574)
[11] Perkančioji organizacija nurodė, kad UAB „Kristameda“ pateikto katalogo 161 puslapyje esantys prekių kodai 33141026-33143042, pagal kuriuos „yra 8,3 mm skersmens vinys su 3 kiaurymėmis, tai ko prašoma Techninėje specifikacijoje. Dėl 8 mm skersmens, Techninėje specifikacijoje Excel lentelėje įvyko spausdinimo klaida, todėl buvo nurodyta 8 mm, vietoj 8,3 mm, ref. 33140026–3314042. Pabrėžiame, kad Perkančioji organizacija pagal pateiktus pasiūlyme ir kataloge ref. kodus įsitikino siūlomos prekės atitikimu“.
Tarnyba pastebi, kad Perkančiosios organizacijos atsakyme į pretenziją nurodytais kodais 33140026–3314042 gamintojo kataloge yra pažymėtos 9 mm, 10 mm ir 11,5 mm skersmenis turinčios blauzdikaulio vinys.
[12] Perkančioji organizacija 2022 m. balandžio 4 d. el. laiške nurodė, jog vienkartinės priemonės turi būti suderintos su instrumentais.
[13] https://www.kanghui-med.com/uploadfiles/103.231.12.164/webid748/uploadfile/202112/4451638926526203.pdf
[14] Pvz., https://www.kanghui-med.com/uploadfiles/103.231.12.164/webid748/uploadfile/202112/4451638926526203.pdf; https://static1.squarespace.com/static/5afa06548ab7228349a8a2a7/t/5d8a638a146a7256c97eca8e/1569350548068/AOS-Tib-SS-fnl.pdf;
https://www.zimmerbiomet.com/content/dam/zimmer-biomet/medical-professionals/000-surgical-techniques/trauma/zimmer-natural-nail-system-tibial-nail-surgical-technique.pdf; http://synthes.vo.llnwd.net/o16/LLNWMB8/INT%20Mobile/Synthes%20International/SGT-EMEA-Agile/SE_825818AA/SE_825818AAeng.pdf; https://www.vastortho.com/tibial-nail/.
[15] Tarnyba pažymi, kad interneto svetainėje cvpp.lt esantys duomenys patvirtina, jog tokio diametro blauzdikaulio vinis įsigyja ir kitos Perkančiosios organizacijos, pvz., viešosios įstaigos Klaipėdos universitetinės ligoninės pirkimas „Medicininės priemonės traumatologijai“ (skelbtas CVP IS 2022 m. vasario 25 d., pirkimo Nr. 587215); viešosios įstaigos Respublikinės Vilniaus universitetinės ligoninės pirkimas „Medicinos prekės (plokštelės, instrumentai, metalinės konstrukcijos, pjūkliukai) (Nr. 4841)“ (skelbtas CVP IS 2020 m. liepos 29 d., pirkimo Nr. 499534); kt.
[16] Perkančiosios organizacijos 2022 m. kovo 15 d. raštas Nr. S-977(1.24): „vinies skersmuo parenkamas pagal žmogaus anatomiją, kiekvieno blauzdikaulio kaulas yra skirtingo diametro, todėl reikia specifiškų žmogaus anatomiją individualiai atitinkančių vinių, t. y. nuo mažiausio iki didžiausio diametro (Ø8 mm; Ø9 mm; Ø10 mm; Ø11,5 mm)“.
[17] Perkančioji organizacija 2022 m. balandžio 4 d. el. laiške patikslino, jog ruošiant Pirkimo Techninę specifikaciją nebuvo vadovaujamasi išimtinai gamintojo A Medtronic Company Kanghui prekių katalogu. Taip pat buvo įvertinta gamintojų Zimmer Biomet, DePuy Synthes brošiūrose esanti informacija. Tačiau Tarnybai išnagrinėjus Perkančiosios organizacijos pateiktą nurodytų gamintojų gaminamų prekių – blauzdikaulio vinių palyginamąją lentelę (konkrečiai dėl Techninės specifikacijos 3.15 ir 3.16 papunkčių reikalavimų), nustatyta, jog nei vieno iš Perkančiosios organizacijos nurodytų gamintojų siūlomos vinys neatitinka Techninės specifikacijos visumos, pvz., Zimmer Biomet gamina 8,3, 9,3, 10, 11, 12, 13 ir 14 mm diametro blauzdikaulio vinis, kurių ilgis nuo 240 iki 440 mm (kas 20 mm); DePuy Synthes – 8, 9, 10, 11, 12 ir 13 mm diametro blauzdikaulio vinis, kurių ilgis nuo 255 iki 435 mm (kas 15 mm).
[18] Atkreipiamas dėmesys į tai, kad UAB „Kristameda“ pasiūlė būtent to gamintojo, kurio katalogu Perkančioji organizacija rėmėsi rengdama Pirkimo Techninę specifikaciją, medicinines priemones.
[19] „Jeigu kandidatas ar dalyvis pateikė netikslius, neišsamius ar klaidingus dokumentus ar duomenis apie atitiktį pirkimo dokumentų reikalavimams arba šių dokumentų ar duomenų trūksta, perkančioji organizacija privalo nepažeisdama lygiateisiškumo ir skaidrumo principų prašyti kandidatą ar dalyvį šiuos dokumentus ar duomenis patikslinti, papildyti arba paaiškinti per jos nustatytą protingą terminą. Tikslinami, papildomi, paaiškinami ir pateikiami nauji gali būti tik dokumentai ar duomenys dėl tiekėjo pašalinimo pagrindų nebuvimo, atitikties kvalifikacijos reikalavimams, kokybės vadybos sistemos ir aplinkos apsaugos vadybos sistemos standartams, tiekėjo įgaliojimas asmeniui pasirašyti paraišką ar pasiūlymą, jungtinės veiklos sutartis, pasiūlymo galiojimo užtikrinimą patvirtinantis dokumentas ir dokumentai, nesusiję su pirkimo objektu, jo techninėmis charakteristikomis, sutarties vykdymo sąlygomis ar pasiūlymo kaina. Kiti tiekėjo pasiūlymo dokumentai ar duomenys gali būti tikslinami, pildomi arba aiškinami vadovaujantis šio įstatymo 55 straipsnio 9 dalimi.“
[20] Analogiški gamintojo katalogo kodai nurodyti ir kartu su UAB „Kristameda“ pasiūlymu pateiktame 2021 m. gruodžio 27 d. gamintojo rašte.
[21] Perkančiosios organizacijos 2022 m. kovo 29 d. el. laiškas.
[22] Perkančioji organizacija 2022 m. balandžio 4 d. el. laiške nurodė, jog UAB „Kristameda“ kartu su pasiūlymu pateiktuose dokumentuose nėra nurodyta informacija apie pakeistą prekių gamybą bei tai, kad informacija, esanti gamintojo kataloge, nėra pilnai atnaujinta.
[23] Įstatymo 55 straipsnio 9 dalis: „Vadovaudamasi šio įstatymo 45 straipsnio 3 dalimi, perkančioji organizacija gali prašyti dalyvių patikslinti, papildyti arba paaiškinti savo pasiūlymus, tačiau ji negali prašyti, siūlyti arba leisti pakeisti pasiūlymo, pateikto atviro ar riboto konkurso metu, ar galutinio pasiūlymo, pateikto konkurencinio dialogo, skelbiamų derybų, neskelbiamų derybų ar inovacijų partnerystės metu, esmės – pakeisti kainą arba padaryti kitų pakeitimų, dėl kurių pirkimo dokumentų reikalavimų neatitinkantis pasiūlymas taptų atitinkantis pirkimo dokumentų reikalavimus <...>“.
[24] Lietuvos Aukščiausiojo Teismo 2015 m. gruodžio 11 d. nutartis civilinėje byloje Nr. 3K-3-654-378/2015.
[25] 33111091–33111094.
[26] Įstatymo 95 straipsnio 2 dalis: „ Viešųjų pirkimų tarnyba turi teisę: <...> 5) įtarusi šio įstatymo ir su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų pažeidimus ir vadovaudamasi teisingumo ir protingumo kriterijais, įpareigoti perkančiąją organizaciją sustabdyti pirkimo procedūras iki perkančiosios organizacijos pateiktų dokumentų ir sprendimų įvertinimo, o nustačiusi šiuos pažeidimus, – įpareigoti perkančiąją organizaciją nutraukti pirkimo procedūras, pakeisti ar panaikinti neteisėtus sprendimus ar veiksmu“.
[27] Tiekėjas UAB „Kristameda“ pripažintas Pirkimo laimėtoju Pirkimo objekto dalyje Nr. 3 (2022 m. sausio 28 d. pranešimas Nr. 10227957 CVP IS).
[28] Redakcija nuo 2019 m. liepos 27 d.
[29] „2. Ūkio subjekto apskaitos tvarkyti negali ūkio subjekto vadovas, išskyrus šio straipsnio 5, 6 ir 9 dalyse nustatytus atvejus <...> 5. Mažosios bendrijos apskaitą, be šio straipsnio 1 dalyje nurodytų subjektų, gali tvarkyti tos bendrijos narys. 6. Individualios įmonės apskaitą, be šio straipsnio 1 dalyje nurodytų subjektų, gali tvarkyti tos įmonės savininkas <...> 9. Pelno nesiekiančio ribotos civilinės atsakomybės juridinio asmens supaprastintą apskaitą, be šio straipsnio 1 dalyje nurodytų subjektų, gali tvarkyti to juridinio asmens valdymo organo narys arba dalyvis.“
Komentarai
0 komentarų
Tam, kad paliktumėte komentarus prisijunkite