išvada2018 (28)
VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBA
Kauno Senamiesčio progimnazijai Nemuno g. 12, LT-44294 Kaunas Faks. (8 37) 222 444 Kopija: Europos socialinio fondo agentūra Gynėjų g. 16, LT- 01109 Vilnius Faks. (8 5) 264 9340 El. p.: info@esf.lt | 2018-09- | Nr. | 4S- |
PIRKIMŲ VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Viešųjų pirkimų, pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, procedūrų vertinimų atlikimo ir jų rezultatų įforminimo taisyklių 15 punktu, gavus naujos informacijos, turinčios esminės įtakos Kauno Senamiesčio progimnazijos atlikto Pirkimo vertinimui, atnaujino Pirkimo Nr. 366825 vertinimą ir teikia patikslintą vertinimo išvadą.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti pasiūlymą) data | „Kompiuterių ir įkrovimo dėžių pirkimas“ (skelbtas 2018 m. vasario 28 d. centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CVP IS), pirkimo Nr. 366825) (toliau – Pirkimas) |
Pirkimo būdas | Supaprastintas atviras konkursas |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros) pirkimo sutarties vertė, su PVM/be PVM | 55 920,00 Eur be PVM / 67 663,20 Eur su PVM |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija | Pirkimas vykdomas iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamo projekto Nr. 09.2.1-ESFA-K-728-01-0082 „Šiuolaikinė mokymo (si) aplinka – individuali moksleivių pažanga. Įgyvendinančioji institucija – Europos socialinio fondo agentūra |
Pirkimo vykdymo teisinis pagrindas (pirkimui taikomo įstatymo redakcija) | Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (toliau – Įstatymas) (redakcija nuo 2018-01-01) |
Vertinimo apimtys/etapas | Dalinis, po sutarties sudarymo (dėl techninės specifikacijos reikalavimų) |
Dėl pirkimo vyksta teismo procesas (nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas) | – |
II dalis. Vertinimo metu nustatyti pažeidimai
Įstatymo 17 straipsnio 1 dalis[1], 17 straipsnio 2 dalies 1 punktas[2], 17 straipsnio 3 dalis,[3] 37 straipsnio 3 dalis[4] | |
Pirkimo sąlygos patvirtintos Perkančiosios organizacijos direktoriaus įsakymu 2018-01-15 Nr. V-9. Pirkimą vykdė Pirkimo Komisija. 2018-02-28 Perkančioji organizacija paskelbė mažos vertės skelbimą Nr. 366825. Jo pagrindu gautas vienos įmonės - UAB „Tavo mokykla“ pasiūlymas. 2018-03-12 Perkančioji organizacija UAB „Tavo mokykla“ pasiūlymą nustatė laimėjusiu. 2018-03-19 su UAB „Tavo mokykla“ buvo pasirašyta Pirkimo sutartis Nr.19-16-1. Informacinių technologijų ekspertas, atlikęs Pirkimo techninės specifikacijos reikalavimų vertinimą, savo išvadoje[5] nustatė, kad „vertinant visumą reikalavimų parengta specifikacija konkrečiam modeliui – HP ProBUKX360-11G1“. Tarnyba, įvertinusi Pirkimo dokumentų techninėje specifikacijoje nustatytus reikalavimus ir eksperto išvadą, konstatuoja, kad nustatytų reikalavimų visuma nepagrįstai riboja konkurenciją ir diskriminuoja tiekėjus. Tokia Tarnybos išvada grindžiama tuo, kad techninėje specifikacijoje nustatyti itin detalūs, specifiniai, tačiau Pirkimo tikslais nepagrįsti reikalavimai, pavyzdžiui: [6] - kompiuterio svoris – ne daugiau, kaip 1.47 kg.; - reikalavimas laidinio tinklo adapteriui; - kompiuteris privalo atitikti EPEAT GOLD arba lygiavertį sertifikavimą; - jungtis USB 3.1 Type-CTM . Nustatyta, kad šių specifinių reikalavimų visuma apribojo tiekėjų konkurenciją, kadangi juos atitiko vienintelis kompiuterio modelis – HP ProBUKX360-11G1. Atsižvelgdama į tai Tarnyba konstatuoja, kad techninės specifikacijos reikalavimais Perkančioji organizacija dirbtinai apribojo tiekėjų konkurenciją ir tuo pažeidė Įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje įtvirtintus lygiateisiškumo, nediskriminavimo, proporcingumo, skaidrumo principus, 17 straipsnio 2 dalies 1 punkto, 17 straipsnio 3 dalies, 37 straipsnio 3 dalies reikalavimus. |
III dalis. Pastabos, į kurias Perkančioji organizacija turėtų atsižvelgti vykdydama kitus pirkimus
IV dalis. SPRENDIMAS
Tarnyba konstatuoja, kad techninės specifikacijos reikalavimais Perkančioji organizacija dirbtinai apribojo tiekėjų konkurenciją ir tuo pažeidė Įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje įtvirtintus lygiateisiškumo, nediskriminavimo, proporcingumo, skaidrumo principus, 2 dalies 1 punkto, 3 dalies, 37 straipsnio 3 dalies reikalavimus.
Vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo 5 ir 17 straipsniais, nesutikę su Tarnybos išvada, Jūs galite ją apskųsti teismui šio įstatymo nustatyta tvarka.
Direktorė
[1] „Perkančioji organizacija užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų“.
[2] „Perkančioji organizacija turi siekti, kad: 1) prekėms, paslaugoms ar darbams įsigyti skirtos lėšos būtų naudojamos racionaliai“.
[3] „Planuojant pirkimus ir jiems rengiantis negali būti siekiama išvengti šiame įstatyme nustatytos tvarkos taikymo ar dirbtinai sumažinti konkurenciją. Laikoma, kad konkurencija yra dirbtinai sumažinta, kai pirkimu nepagrįstai sudaromos palankesnės ar nepalankesnės sąlygos tam tikriems tiekėjams.“.
[4] „Techninė specifikacija turi užtikrinti konkurenciją ir nediskriminuoti tiekėjų“.
[5] 2018-08-20 IT eksperto A. G. išvada.
[6] Techninė specifikacija, punktai Nr. 5, 7, 12, 24.
Komentarai
0 komentarų
Komentarai prie šio straipsnio nėra leidžiami